2015-05-19, 09:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Är väl knappast att straffa ett barn att föda det, säga att jag tar på mig 100% av det praktiska ansvaret kring dig samt 50% av det ekonomiska. Väldigt svårt att se det som ett straff du. Det är också hennes val, som hon har all rätt att göra både moraliskt, som sin vuxna rättighet och fullt lagligt i Sverige idag. Män får stå för sina egna val, de gör i livet. Väljer de juridiska abort på sitt eget barn så är det ju DERAS ansvar och val inte morsans. Varför ska hon tvingas ändra sina beslut efter faderns vilja om nu inte han gör det?

Män kan i dag avsäga sig det praktiska ansvaret för oönskade barn, men de har ingen rätt att inskränka på andra människors, sina barns, rättigheter.
Är ett rätt litet krav från samhället på män kan jag tycka.

Jo det är att straffa ett barn om man inte har ekonomin att ta hand om det, ingen som tvingar modern att göra en abort om fadern gör en juridisk, förstår inte vart du får det ifrån, men då får hon ta precis allt ansvar både uppfostran och den ekonomiska delen.

Ja du tycker det, men fortfarande kvarstår det faktumet att modern kan tvinga in fadern till att bli en ofrivillig pappa, då är det inte mer än rätt att hon tar fullt ansvar för båda delarna.
Citera
2015-05-19, 09:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Skillnaden är att du vill att skattebetalarna ska gå in och betala istället för pappan om han exempelvis hellre vill köpa en ny bil för pengarna än att lägga dem på barnet. Och om barnet är hungrigt och mammans pengar tagit slut ska eventuellt kyrkan eller någon annan bjuda barnet på mat för att pappan ska slippa dela med sig av SINA smörgåsar.

Alternativt vill du att barnet inte ska få någon försörjning alls mer än från mamman, det är som sagt lite oklart. Det innebär att om barnet är hungrigt och mammans pengar tagit slut så får barnet hellre gå hungrigt än att pappan ska tvingas dela med sig av sina smörgåsar.

Nej? Jag har redan redogjort för dig, att det är mammans problem, att se till att barnet får en dräglig uppväxt, och igen du tycker att vi skattebetalare ska betala dina barns utbildning, läkarbesök, tandläkarbesök, istället för att du betalar dessa. Men inte hjälpa ett barn för en strunt summa i jämförelse, som modern valt att föda trots hon vetat om förutsättningarna.

Ja? Är modern så dum att hon föder barnet när hon vet att hon inte har råd att mätta det, får hon väl söka allmosor, alt ta jobb
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 09:40.
Citera
2015-05-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jo det är att straffa ett barn om man inte har ekonomin att ta hand om det, ingen som tvingar modern att göra en abort om fadern gör en juridisk, förstår inte vart du får det ifrån, men då får hon ta precis allt ansvar både uppfostran och den ekonomiska delen.

Ja du tycker det, men fortfarande kvarstår det faktumet att modern kan tvinga in fadern till att bli en ofrivillig pappa, då är det inte mer än rätt att hon tar fullt ansvar för båda delarna.

som jag skrev innan, så får faktiskt barnet bättre ekonomi via en pension än vad hen oftast får via underhållsbidrag. Så glöm morsan i detta, är inte henne det handlar om.

Är inte modern som tvingar in nån som helst, är fadern som haft slarvigt sex med en kvinna han tydligen inte kände så bra, i ett land som har dessa lagar. Liksom hans konsekvenser av att ha sex idag i Sverige som han väl kände till då han stoppade in den. Bara att gilla läget, har inget med mamman att göra, hon har sin sits att ansvara och deala med, fullt tillräckligt att ägna sig åt.
Varför ska hon ansvara för honom också?
Gillar man inte detta, absolut inte vill ha barn, så kan man göra vasektomi eller se till att skydda sig rejält och som sagt ligga med bruttor man har koll på.

Att skjuta över allt ansvar på kvinnor hela tiden nått går galet är liksom många mäns expertområde verkar det som….

jag våldtog någon hoppsan! Det var HENNES fel!!!
jag hade sex, hon blev med barn!?? Det är HENNES fel!!!
jag är kåt jämnt! Det är kvinnors fel!!!

ehh hallå liksom väx upp.
Citera
2015-05-19, 09:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
som jag skrev innan, så får faktiskt barnet bättre ekonomi via en pension än vad hen oftast får via underhållsbidrag. Så glöm morsan i detta, är inte henne det handlar om.

Är inte modern som tvingar in nån som helst, är fadern som haft slarvigt sex med en kvinna han tydligen inte kände så bra, i ett land som har dessa lagar. Liksom hans konsekvenser av att ha sex idag i Sverige som han väl kände till då han stoppade in den. Bara att gilla läget, har inget med mamman att göra, hon har sin sits att ansvara och deala med, fullt tillräckligt att ägna sig åt.
Varför ska hon ansvara för honom också?
Gillar man inte detta, absolut inte vill ha barn, så kan man göra vasektomi eller se till att skydda sig rejält och som sagt ligga med bruttor man har koll på.

Att skjuta över allt ansvar på kvinnor hela tiden nått går galet är liksom många mäns expertområde verkar det som….

jag våldtog någon hoppsan! Det var HENNES fel!!!
jag hade sex, hon blev med barn!?? Det är HENNES fel!!!
jag är kåt jämnt! Det är kvinnors fel!!!

ehh hallå liksom väx upp.

Verkligen intelligent och givande inlägg detta skriv något mer seriöst om du vill fortsätta denna diskussion. Istället för att skriva om våldtäkter och annat trams.

Ja och kvinnors expert området är att lura män till att bli pappor mot deras vilja

Nej jag har förstått att du inte ser det så, att det inte har med mamman att göra som föder fram ett oönskat barn, fortsätt och tyck så det är din fulla rätt.
Liksom det är min fulla rätt att tycka att en juridisk abort är något som kommer jämna ut spelreglerna, och få dessa kvinnor som gör detta att tänka både 1 och 2 gånger före.
Citera
2015-05-19, 10:03
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Det var en väldigt konstig tolkning.
Vad är det största övergreppet, en tvångsabort på en kvinna (en enkel och snabb operation) som hade oskyddat sex väl medveten om att det kunde resultera i ett barn som tvingas växa upp utan en närvarande fader eller att låta det helt oskyldiga barnet växa upp (alltså spendera hela sitt liv) utan en närvarande fader?

När man läser SW senaste inlägg börjar man också inse att vi abortförespråkare är de som har de starkaste argumenten. För när man börjar falla tillbaka på "det är så lagen säger" har man inget mer att komma med.
Senast redigerad av hakro807 2015-05-19 kl. 10:07.
Citera
2015-05-19, 10:25
Medlem
Citat:

Ja och detta omhändertagande ska då bekostas av "någon annan" kan tänka. Inga kostnader ska falla på den som faktiskt gjort barnet för det vore ju orättvist mot honom om inte alla utom han tvingas betala.

Ja det är klart. I fall den kriminella inte kan betala sina skulder, faller det tyvärr på andra. Så fungerar det.
Att bestraffa ensklida oskyldiga offer är naturligtvis inget alternativ.
En våldtagen kvinna behöver inte heller betala eventuellla skulder som våldtäktsmannen har och inte kan betala.
Citera
2015-05-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad är det största övergreppet, en tvångsabort på en kvinna (en enkel och snabb operation) som hade oskyddat sex väl medveten om att det kunde resultera i ett barn som tvingas växa upp utan en närvarande fader eller att låta det helt oskyldiga barnet växa upp (alltså spendera hela sitt liv) utan en närvarande fader?

När man läser SW senaste inlägg börjar man också inse att vi abortförespråkare är de som har de starkaste argumenten. För när man börjar falla tillbaka på "det är så lagen säger" har man inget mer att komma med.
Övergrepp? Varför ska samhället behöva rycka in och ta konsekvenserna av att mannen som inte ville ha barn inte kunde skydda sig tillräckligt och därför sätta in en tvångsabort? Hans problem, inte samhällets.
Citera
2015-05-19, 10:34
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

En tvångsabort anses nog som helt omöjlig, i dagens läge där det allt mer sinnessjuka svenska folket (nysvenskar undantagna) inte ens anser att lärare får ta mobiltelefoner från respektlösa hjärndöda elever som spelar mobilspel på lektionerna, och där polisen inte ens får gripa grupper av kriminella zigenare som försörjer sig på fickstölder och bedrägerier såväl som är illegalt i landet...

Vet inte om det nämnts i tråden (då den är gigantisk) men barn som växer upp med frånvarande fäder löper även kraftigt ökad risk att utveckla problembeteende som tonåringar och sedan som vuxna. Ensamma mammor är alltså något direkt skadligt för både sina barn och för samhället!

Jag har för mig att det finns studier som visar att väldigt hög andel av tunga kriminella i våra fängelser har vuxit upp med frånvarande fäder, eller med plastpappor som behandlat sina styvsönder illa, vilket nog är mer regel än undantag då många män ser barn till vilka de inte är fäder som konkurrenter om kvinnan/mammans uppmärksamhet och tillgivenhet, och styvpappor har mycket att vinna på att sabotera relationer mellan mammor och söner. Döttrar utsätts istället ofta för sexuella övergrepp av "nya pappor" som introduceras av omdömeslösa naiva och olämpliga ensamma mammor.
Citera
2015-05-19, 10:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Övergrepp? Varför ska samhället behöva rycka in och ta konsekvenserna av att mannen som inte ville ha barn inte kunde skydda sig tillräckligt och därför sätta in en tvångsabort? Hans problem, inte samhällets.

Vi struntar i detta med juridisk abort istället, och så inför vi totalt abortförbud istället! Så kanske dessa kvinnor tänker efter innan de knullar utan att skydda sig tillräckligt, låter det som en bättre idé?
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-19 kl. 10:40.
Citera
2015-05-19, 10:40
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:

Tycker du det är rimligt att "4 sekunder" av samlag ska ge mannen 18 års försörjningsskyldighet, av ett barn han inte önskar?

Och det i ett samhälle där en abort även anses helt moraliskt okey, såväl som är ett så pass litet och enkelt och snabbt ingrepp att många äckliga svenska kvinnor gärna använder sig av abort som preventivmedel, om och om igen?

För mig står konsekvensen inte alls i proportion till handlingen, och det håller nog alla vettiga människor med om.

Oönskade födda barn är (som jag berörde kort ovan) även det ett samhällsproblem, vilket du inte verkar begripa. Pojkar och flickor med frånvarande fäder, eller som utsätts för påtvingad intimitet av vuxna män som inte har barnens omtanke som högsta prioritet sk plastpappor, löper kraftigt ökad risk att bli självdestruktiva och asociala: pojkar växer upp till kriminella och flickor växer upp till slampor. DET är ett samhällsproblem.

EDIT: källa nedan.

Citat:
Många barn såg pappan som en person med högre status och det kan i sin tur leda till att pappor har större inflytande på barnen än mamman. Även om man inte riktigt förstår det här förhållandet utan forskar vidare så bygger man det på att de samlade studierna visade att en frånvarande pappa kunde ha mycket större inverkan på barn än en frånvarande mamma.

Att lida av frånvarande föräldrar kunde enligt studierna leda till att barn uppvisade såväl orolighet och osäkoerhet som fientlighet och agression. Dessa beteendeproblem fanns kvar även upp i vuxen ålder.
http://www.doktorn.com/artikel/pappas-k%C3%A4rlek-viktigt-f%C3%B6r-barns-personlighetsutveckling

Barnets bästa? Det vore att ta barn från ensamma mammor, och ge till ensamma pappor.
Senast redigerad av PaloPaloPalo 2015-05-19 kl. 10:46.
Citera
2015-05-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja det är klart. I fall den kriminella inte kan betala sina skulder, faller det tyvärr på andra. Så fungerar det.
Att bestraffa ensklida oskyldiga offer är naturligtvis inget alternativ.
En våldtagen kvinna behöver inte heller betala eventuellla skulder som våldtäktsmannen har och inte kan betala.
Fast nu var det ju han själv som uppvisade det oönskade beteendet att göra ett barn trots att han inte ville ha nåt till skillnad från kvinnan som inte våldtog sig själv.
Citera
2015-05-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vi struntar i detta istället, och så inför vi totalt abortförbud istället! Så kanske kvinnor tänker efter innan de knullar utan att skydda sig tillräckligt, låter det som en bättre idé?

Nej, en kaka skall man kunna både äta och behålla. Tricket är att dela temat i två frågor och sedan använda fullständigt olika och motstridiga tankesätt beroende på vilken fråga det gäller.

Talar vi om fysisk abort så gäller det en klump celler som inte betyder något.
Talar vi om en juridisk abort så är cellerna ett barn.

osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in