2015-05-18, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soranga
Man 95kg, 0% benzotolerans, räcker 1 mg till att börja med? Vill mest ha en avslappnade effekt, inget flödder nödvändigt.
Du kommer bli flöddrad. Lorazepam är en potent bensodiazepin med starkt hypnotisk effekt. En av de bättre bensoprepareten imo, både i russyfte och vid behov.
Citera
2015-06-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det blir man verkligen. Potent som fan och starkt hypnotisk.
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Du kommer bli flöddrad. Lorazepam är en potent bensodiazepin med starkt hypnotisk effekt. En av de bättre bensoprepareten imo, både i russyfte och vid behov.
Uppskattar dina poster har i hela Bensodiazepiner-forumet. Det marks att du vet vad du talar om, snappet vassare an mig maste jag saga
Naval, hur upplever du att det ligger till med halveringstiden da du tagit Lorazepam jamfort med Diazepam?

Hur upplever du den angestdampande effekten av Lorazepam i jamforelse med Diazepam?

Hur upplever du den hypnotiska effekten vad galler Lorazepam i jamforelse med Flunitrazepam?
(personligen tar jag valdigt sallan benso i rus-syfte, men det hander nagra ganger pa ett ar)

Lorazepam ar lika enkelt att kopa helt receptfritt pa apoteken i Kambodja som Diazepam ar, har dock aldrig blivit av att jag kopt Lorazepam da Diazepam annu efter ett ar fungerar helt OK for mig.
Har dock en valdigt psykiskt pafrestande uppgift framfor mig som kommer att komma inom nagra manader och vara nagon vecka eller tva.
Tror jag grejar det pa Diazepam men jag ar inte hundra.
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2015-06-03 kl. 09:30.
Citera
2015-06-10, 04:20
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Har lorazepam bättre muskelavslappning än iktorivil? Och är den bättre o använda som opioid boostare är ikto som är min nuvarande favorit och och blanda med?
Citera
2015-06-10, 13:04
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Har lorazepam bättre muskelavslappning än iktorivil? Och är den bättre o använda som opioid boostare är ikto som är min nuvarande favorit och och blanda med?

Klonazepam(Iktorivil) har bättre muskelavslappning tycker jag helt klart. Provat båda substanserna en hel del.

När det gäller boosta opiater så är jag inte säker men skulle gissa på att 0.5mg lorazepam boostar lite mer än 0.5mg klonazepam.
Citera
2015-06-11, 01:22
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Klonazepam(Iktorivil) har bättre muskelavslappning tycker jag helt klart. Provat båda substanserna en hel del.

När det gäller boosta opiater så är jag inte säker men skulle gissa på att 0.5mg lorazepam boostar lite mer än 0.5mg klonazepam.
Ok tack så mycket, blir att prova lorazepam o jämföra.
Citera
2015-06-11, 14:53
Medlem
Kan nan saga skilnaden melan Lora v.s. Dia?
Samt skilnaden melan Lora v.s. Flunitra forutom att jag antar att F slar hardare som somnmedel?
Lora har lang H-tid eller?
Citera
2015-06-11, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Kan nan saga skilnaden melan Lora v.s. Dia?
Samt skilnaden melan Lora v.s. Flunitra forutom att jag antar att F slar hardare som somnmedel?
Lora har lang H-tid eller?
Lorazepam liknar mer Alprazolam än Diazepam, den slår hårdare. Lora har lite muskelrelax men inte som Diazepam. Lora blir jag rätt flummig av (tror den är relativt hypnotisk - känns så). 10-20 timmars halveringstid i kroppen och effekten är stark och sitter i länge (länge sedan jag tog den dock så minns inte helt).
Citera
2015-06-15, 18:21
Medlem
MackinawPeachezs avatar
Tjena!

Min kropp är van vid att vara vaken om nätterna eftersom jag jobbar nattskift emellanåt. Och imorgon ska jag på ett möte väldigt tidigt men har sovit idag eftersom jag inte kunde stå emot och helt enkelt var för jäkla trött. Vilket innebär att jag inte kommer kunna somna förrän tidigast 5-7 imorgonbitti.

Har läst att Lorazepam är jättebra för sömn men doseringen får jag inte rätt på efter allt jag läst. Det står doseringar på allt från 0,5mg till 2-4mg. Vilket verkar vara rent ut sagt en jävla stor skillnad. Jag måste vara "färsk i skallen" imorgon också, det har jag i värsta fall tjack till förvisso.

Jag har några fåtal Serbiska (Hemofarm) Lorazepam 2,5mg tabletter med skåra. Är en rätt lång och stor men inte tjock person. Har för mig att kroppsmassa spelar in när det gäller benzo?
Och tyvärr även lite medium benzotolerans, inget stort dock, bara lekt runt lite med bl.a Iktos sporadiskt några kvällar de senaste veckorna.

Är det någon som har ett ungefärligt svar på hur mycket jag skulle kunna ta för att somna vid 22-23 och sen stiga upp mellan 7-8 på morgonen?
Det jag är mest orolig för är en sak som står på Wikipedia om Lorazepam: "It has a fairly short duration of action.". Jag vill ju helst inte vakna kl 2 eller 3 på natten bara för att medicinen slutar verka/går ur kroppen och sen inte kunna somna om igen. Speciellt inte eftersom min biologiska dygnsrytm i nuläget är inställd på att vara vaken om nätterna och hade gjort det omöjligt för mig att somna om.

I ABSOLUT VÄRSTA FALL har jag Flubromazolam. Där brukar en 0,25mg räcka, 0,5mg i värsta fall. Men jag är alltid så seg och slötänkt i huvudet flera timmar efter jag vaknat dagen efter. Och dessutom brukar jag sova mellan 3-5 timmar extra än vad jag behöver om jag tar det. Så Flubromazolam är sista utvägen.

Tacksam för alla typer av svar, korta som långa!
Citera
2015-06-15, 20:00
Medlem
Univacs avatar
tjena, mr uppenbar här. ta dom varannan eller vartje dag. då funka dom mycket bättre
Citera
2015-06-15, 22:08
Medlem
MackinawPeachezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Univac
tjena, mr uppenbar här. ta dom varannan eller vartje dag. då funka dom mycket bättre
Om du syftar åt mitt inlägg (med tanke på att du inte citerade) så kan jag tillägga att jag aldrig testat Lorazepam förut men det är den enda jag har förutom Flubromazolam som tydligen ska släcka en rätt lätt. Sen är ju längden på effekten nackdelen.

För övrigt skulle jag aldrig ta ett sömnpreparat varje eller varannan dag, det är inte varje dag jag behöver sömnhjälp.
Citera
2015-08-14, 22:41
Medlem
Vart att testa for ca $0.50 kartan..? [Kambodja]
Tar ju Diazepam till kvallen annars till vardags. Helt OK fast, nagot svaga emellanat.
Vilken ar den starkaste milligramen..?
Citera
2015-08-14, 23:25
Medlem
UBFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Vart att testa for ca $0.50 kartan..? [Kambodja]
Tar ju Diazepam till kvallen annars till vardags. Helt OK fast, nagot svaga emellanat.
Vilken ar den starkaste milligramen..?

1mg i Sverige, 2mg i USA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in