2015-05-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Den jämförelsen du pratar om (modern kontra skattebetalarna) är irrelevant, såvida du inte har något trovärdigt svar på hur man skall förmå modern att inte föda barnet. Ett exempel skulle vara tvångsabort enligt kinesisk modell. Det skulle i princip kunna fungera. Tycker du att vi skall använda den metoden?

Vanligt konsekvenstänk fungerar utmärk även för kvinnor. Det gäller bara att lära sig att ta konsekvenser i tidig ålder.
Att öva schack är t ex ypperligt. Ställer man löparen där, så blir den tagen osv.
Senast redigerad av ManManne 2015-05-18 kl. 21:12.
Citera
2015-05-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Arvet kan ungen fetglömma om fadern vill det, och att försörja för ett barn som modern valt att föda mot pappans vilja är fel både mot barnet och pappan.
Nej, ungen kan inte fetglömma nånting för att pappan vill det. Barnets lagliga rättigheter gäller oavsett pappan vill att det ska ha såna eller inte.
Citera
2015-05-18, 21:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Nej, ungen kan inte fetglömma nånting för att pappan vill det. Barnets lagliga rättigheter gäller oavsett pappan vill att det ska ha såna eller inte.

Du vet att pappan kan göra sig av med "arvet" medans han lever så jo, det hände nämligen en kompis till mig, syskonet fick allt överskrivet på sig.

Så jo vill pappan så kan ungen glömma arvet.
Citera
2015-05-18, 21:32
Medlem
Citat:
Du vet att pappan kan göra sig av med "arvet" medans han lever så jo, det hände nämligen en kompis till mig, h*ns syskonet fick allt överskrivet på sig.

Så jo vill pappan så kan ungen glömma arvet.
Nej, han kan inte skriva över allt på syskonet, det räknas som förskott på arv.

Däremot kan han naturligtvis, tillsammans med syskonet om han så vill, göra av med alla pengarna så att det inte finns nåt kvar att ärva men det har ju inte med själva arvsrätten att göra.
Citera
2015-05-18, 21:34
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Vet inte alla män att kvinnan kanske kan behålla barnet om hon blir gravid?

Vadå "kanske kan"? Vill kvinnan ha barnet så får hon föda det. Ingen som förhindrar henne att göra detta.

Om kvinnan säger t ex: Jag går på p-piller, jag använder spiral. Jag klarar inte av att bli gravid just nu för jag har andra saker i mitt liv som är viktigare än att skaffa ett barn. Men jag är jävligt kåt av mig och älskar sex och vill inte bli gravid på kuppen. Därför använder jag spiral. Låt oss nu älska med varandra. Kom så knullar vi.

Här vet mannen om att hon själv inte vill ha barn. Varför skulle hon ha en spiral annars? Hon klarar inte av att uppfostra ett barn just nu i hennes liv. Tyvärr är detta en falsk trygghet som väver in mannen i någon form av säkerhet. Vilket denna och massa andra trådar visar.

Men du och andra har onekligen visat att när väl kvinnan blir gravid så ändras spelplanen för mannen totalt. Plötsligt så skall han ta ansvar över ett beslut som kvinnan helt vänt om på. Hon har ändrat premisserna utan att ens berätta för mannen.

Nu är det helt plötsligt viktigare vad hon känner. Att ni ens har mage att försvara era beslut [lägg in valfria ursäkter, vilken ursäkt som helst är ok]. Håller inte mannen tyst och snällt fogar sig så är han en skamfläck, än man som man inte kan lita på. Hur kan en fullt fungerande man säga nej till ett barn han är fader till som en kvinna vill ha?

Dessa män skall hyllas. Inte förnedras eller läggas skam på.
Citera
2015-05-18, 21:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, han kan inte skriva över allt på syskonet, det räknas som förskott på arv.

Däremot kan han naturligtvis, tillsammans med syskonet om han så vill, göra av med alla pengarna så att det inte finns nåt kvar att ärva men det har ju inte med själva arvsrätten att göra.

Jo det kan han, då detta hände en vän till mig.
Citera
2015-05-18, 21:38
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Mmm det är verkligen intelligent bemötande med ledande frågor som baseras på falsk dikotomi från hennes sida. Jätte intelligent.

Och det är verkligen intelligenta svar hon kommer med när hon använder sig av debatt tekniken "straffa barnen" för att kvinnas egoism i att skaffa barnet och ge barnet en framtid utan fader?

Detta med att läsa mellan raderna. Nej du har rätt man behöver inte läsa mellan raderna för att hitta manshatet. Den finns där i klartext. Det finns även i klartext där hon konsekvent sitter och förväxlar "för barnens skull" med "kvinna ville...."

Sedan vad många inte begriper heller, inklusive du, "läsa mellan raderna" är folk som gärna gör som vill projicera sina egna vaneförställningar på omgivningen och använder sig av den korkade bortförklaringen "jag läste bara mellan raderna".

Skall du komma med något konkret i Trådens ämne, eller skall du fortsätta att gå OT och spy galla över folk som inte delar dina och hennes åsikter?

Vad du & dina gelikar vill ha sagt, rent konkret är för mig en gåta, Förmodligen är jag för korkad för ert avancerade sätt att tänka, jag har helt enkelt inte intelligens nog för era hisnande välformulerade idéer och genialiska implementering av dessa i det verkliga livet.

OFFOffT: spy galla har jag varken gjort här eller i någon annan tråd, men jag antar att allt som kommer från en kvinna är galla, så jag kan liksom inte rå för det, sorry!

Nu lämnar jag tråden för att, klart inspirerad av densamma, gå & göra mig gravid med närmaste oskyldiga karl-stackare, Jag är ju trots allt kvinna & därmed är mitt största mål i livet är att - på ett så egotrippat sätt som möjligt - göra livet surt för män.
Citera
2015-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Vadå "kanske kan"? Vill kvinnan ha barnet så får hon föda det. Ingen som förhindrar henne att göra detta.

Om kvinnan säger t ex: Jag går på p-piller, jag använder spiral. Jag klarar inte av att bli gravid just nu för jag har andra saker i mitt liv som är viktigare än att skaffa ett barn. Men jag är jävligt kåt av mig och älskar sex och vill inte bli gravid på kuppen. Därför använder jag spiral. Låt oss nu älska med varandra. Kom så knullar vi.

Här vet mannen om att hon själv inte vill ha barn. Varför skulle hon ha en spiral annars? Hon klarar inte av att uppfostra ett barn just nu i hennes liv. Tyvärr är detta en falsk trygghet som väver in mannen i någon form av säkerhet. Vilket denna och massa andra trådar visar.

Men du och andra har onekligen visat att när väl kvinnan blir gravid så ändras spelplanen för mannen totalt. Plötsligt så skall han ta ansvar över ett beslut som kvinnan helt vänt om på. Hon har ändrat premisserna utan att ens berätta för mannen.

Nu är det helt plötsligt viktigare vad hon känner. Att ni ens har mage att försvara era beslut [lägg in valfria ursäkter, vilken ursäkt som helst är ok]. Håller inte mannen tyst och snällt fogar sig så är han en skamfläck, än man som man inte kan lita på. Hur kan en fullt fungerande man säga nej till ett barn han är fader till som en kvinna vill ha?

Dessa män skall hyllas. Inte förnedras eller läggas skam på.
Ja, exakt så är det. Vill kvinnan föda det är hon i sin fulla rätt att föda det hur mycket hon vill.

När barnet är fött har det exakt samma rättigheter som alla andra barn.

Så vill man förändra detta faktum får man antingen ta bort kvinnans rättigheter att föda barn utan att fadern godkänt det.

Eller så får man ta ifrån barnen deras lagliga rättigheter gentemot fadern.

Eller så får män som inte vill ha barn även fortsättningsvis själva ansvara för att de inte får några.
Citera
2015-05-18, 21:42
Medlem
Citat:
Jo det kan han, då detta hände en vän till mig.
Då tycker jag din vän ska kontakta en advokat för att se till att skydda sin del av arvet.
Citera
2015-05-18, 21:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Då tycker jag din vän ska kontakta en advokat för att se till att skydda sin del av arvet.

Lite problematisk då h*ns syskon fick sakerna när pappan var vid liv.
Citera
2015-05-18, 21:47
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Nej, det är inte motiverat att avskaffa aborträtten eftersom vi inte vill ha en massa barn som ingen av föräldrarna vill veta av i samhället.
Fast har man sex måste man räkna med att det kan bli barn. Men ok, vi kan tillåta abort om både mannen och kvinnan går med på det.
Citera
2015-05-18, 21:50
Medlem
Citat:
Lite problematisk då h*ns syskon fick sakerna när pappan var vid liv.
Visst, var arvet redan borta när pappan dog så är det ju kört. Men om sakerna fanns kvar så skulle din vän naturligtvis fått sin del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in