Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Ska man göra egna burgare är deras billiga köttfärs ett bra köp, men hamburgerbröden är tråkigt vitt fluff.
Brukar Lidls köttfärs verkligen vara billig? De tar väl typ 60kr/kg? Svensk färs på Ica brukar kosta ungefär lika mycket. Ica här har dock ofta, minst varannan månad, rabatt på svensk färs i storpack. Det kan vara neråt 29kr/kg för fläskfärs, någon tia mer för bland- eller nötfärs. Då köper jag två eller fyra kilo, delar upp i mindre påsar och fryser in så att jag har till nästa gång det blir rea.
Om man inte bryr sig om ursprunget på färsen så har de irländsk färs på Ica och Willys som brukar vara billigare än Lidls tyska.
Jag väljer alltid svenskt fläskkött eftersom jag vet hur illa man behandlar suggor utomlands. På senare tid har jag även försökt hitta svensk lufttorkad skinka, salami och andra charkuterier med fläsk. Tyvärr är det inte alltid så enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LilithSkovde
Jag rekommenderar de goda pannkakorna, det där pulvret som man häller mjölk i, som finns på Lidl. Det är det enda jag handlar där och jag tycker att pannkakorna blir skitgoda.
Jag håller med, väldigt praktiskt. Visst är det ganska enkelt att göra egen pannkakssmet, men det är ännu enklare att hälla mjölk i en flaska och skaka. Jag tycker dock att pulversmet passar bäst om man ska göra tjockare "amerikanska" pannkakor, eftersom det är bakpulver i.