Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Någon som provat fryst Deluxe-hummer som finns nästa vecka? 375 g för 69,90 kr helt okej pris om den är god. Har snöat in mig på lobster rolls nämligen.
Tycker personligen att hummer är en ruskigt tråkig "grönsak" från havet som kostar mer än det smakar som regel, men om man hittar den för 70 kr/kg så är det bara att köra på.
Har aldrig smakat fryst hummer och har aldrig betalat för färsk hummer. Har bara smakat det på restauranger där jag har jobbat. Jag har problem med all svindyr mat jag har smakat. Visst är det gott, men det borde inte betinga det priset. Vill bara säga att färsk hummer, (varken svensk eller amerikansk) är himmelriket. Börjar inte torskrygg hamna i samma prissegment snart? Vem blev till sig i trasorna över torsk på 80-talet?
Edit: Sill, strömming och öl kommer aldrig någonsin att betinga sitt rätta pris. Tänk er själva... om det endast funnits en dussinlager som Pripps Blå, och den hade släppts i ett begränsat parti en gång per år. Vi hade sprungit benen av oss. Vi är bortskämda. En liten burk matjesill borde kosta 200 kr och en Norrlands Guld detsamma.