2015-05-18, 01:57
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadjag
Fixade ihop en topp 15 lista på dom Allsvenska spelare med högst poängsnitt (straffmål borträknat) per 90 minuter spelade:

http://i.imgur.com/aKy6x2Q.gif

Plockade bort dom med under 250 minuter spelade.

Gött att vi inte ens har en spelare med och ligger först.
Citera
2015-05-18, 02:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Gött att vi inte ens har en spelare med och ligger först.
Senare idag kan Djurgården ta över platsen temporärt..

Det är fan surrealistiskt..
Citera
2015-05-18, 07:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Senare idag kan Djurgården ta över platsen temporärt..

Det är fan surrealistiskt..
Chansen kommer garanterat att försittas, oroa er inte.
Citera
2015-05-18, 07:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Chansen kommer garanterat att försittas, oroa er inte.
Mot Halmstad som ligger på nedflyttningsplats och har 3 raka förluster i ryggen? Håller absolut Djurgården som favoriter men å andra sidan är detta en svårbedömd liga..

Med den trupp Djurgården har betyder det att efter varje seger kommer man närmre en förlust, vore ju inte fel om ni vann och gick in med världens tro inför derbyt för att bli fullständigt överkörda ( lite önsketänkande).

AIK`s kommande matcher är Göteborg (b) Djurgården (b) och precis detta schema hade vi 2013 och då blev det 3-1 Blåvitt och 2-2 i derbyt... Förlust i bägge matcherna och satan vad dåligt man kommer må..
Citera
2015-05-18, 08:35
Medlem
ArneIIIs avatar
AIK hemma är svårtippat även om man såklart lutar åt att det blir seger så är AIK ett utav de riktigt bra lagen jag sett i år (sett till normalstandarden i AS på våren), framförallt offensiven. Säsongens andra match mot ett topplag och om man ser man till hur AS har utvecklats så hänger ju guldchanserna numera på att man måste slå toppkonkurrenterna snarare än att bara torska mot typ Falkenberg. Tycker dock inte AIK:s försvar varit toppklass och trots att det inte är så mycket sol kl.19 så ska nog även Blåvitts ineffektiva offensiv lyckas få in ett par.
Citera
2015-05-18, 08:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
AIK hemma är svårtippat även om man såklart lutar åt att det blir seger så är AIK ett utav de riktigt bra lagen jag sett i år (sett till normalstandarden i AS på våren), framförallt offensiven. Säsongens andra match mot ett topplag och om man ser man till hur AS har utvecklats så hänger ju guldchanserna numera på att man måste slå toppkonkurrenterna snarare än att bara torska mot typ Falkenberg. Tycker dock inte AIK:s försvar varit toppklass och trots att det inte är så mycket sol kl.19 så ska nog även Blåvitts ineffektiva offensiv lyckas få in ett par.

Risken är väl uppenbar att råttorna gör som i deras bortamatch mot Malmö, parkerar bussen i 90 min och går på kontring så som Örebro försökte under gårdagen och som Malmö gjorde efter sitt 1-0 mål mot oss. Blåvitt har haft svårt mot "uppställda" defensivt inriktade lag som i princip går ut för att spela 0-0. Hopps givetvis på islossning mot råttorna men är inte överdrivet optimistisk.
Citera
2015-05-18, 08:47
Medlem
kostymnisses avatar
Vilken vecka detta kan bli, cupseger igår, aik hemma torsdag och sedan det sedvanliga stora följet till Halmstad på söndag. Möcke trevligt.

Av logiska skäl så har man inte orkat fundera så mycket på torsdagens drabbning än men den är ack så viktig ändå, sju eller en pinne före just aik är ju en väldigt stor skillnad.
Vi slipper dessutom någon av idioterna Strömbergsson utan det blir Jonas Eriksson som dömer, helt rätt han brukar kunna stå pall för det mesta.

Det lär inte bli några ändringar i startelvan heller, förutsatt att Bjärsas sjukdom inte blir värre/sprider sig.
Citera
2015-05-18, 08:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Inget snack om att ni är favoriter och det skriver jag inte för att jinxa, som tidigare nämnt var det väl närmare 40-50 år (om inte mer) sedan AIK vann 2 raka matcher på Ullevi. Har inte kommit nån uppdatering kring skadade spelare men eftersom det var småskavanker på allihopa bör dom va tillgängliga för spel (Carlgren, Per Karlsson, Panos, Bahoui. Ofori var avstängd mot Norrköping och kommer spela på torsdag). Återstår att se om Etuhu startar.

Kom å tänka på detta: https://www.youtube.com/watch?v=V82dsPWuuqs

Satan vad Eriksson ser ut å ha ont.
Citera
2015-05-18, 08:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vilken vecka detta kan bli, cupseger igår, aik hemma torsdag och sedan det sedvanliga stora följet till Halmstad på söndag. Möcke trevligt.

Av logiska skäl så har man inte orkat fundera så mycket på torsdagens drabbning än men den är ack så viktig ändå, sju eller en pinne före just aik är ju en väldigt stor skillnad.
Vi slipper dessutom någon av idioterna Strömbergsson utan det blir Jonas Eriksson som dömer, helt rätt han brukar kunna stå pall för det mesta.

Det lär inte bli några ändringar i startelvan heller, förutsatt att Bjärsas sjukdom inte blir värre/sprider sig.

Du tror inte Engvall kan starta före Boman? Tycker ju Boman gör sig betydligt bättre som inhoppare.

Engvall första 60 och Boman sista 30, fast det kanske är väl tidigt? Men Boman var sisådär igår tycker jag.
Citera
2015-05-18, 08:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du tror inte Engvall kan starta före Boman? Tycker ju Boman gör sig betydligt bättre som inhoppare.

Engvall första 60 och Boman sista 30, fast det kanske är väl tidigt? Men Boman var sisådär igår tycker jag.

Boman har ju inte fått det att lossna alls än. Tycker han ser seg och stabbig ut på plan, rent av lite överviktig. Är Engvall helt återställd efter operationen så borde han starta. Sedan ser jag og hellre Mikkelsen som inhoppare före Boman
Citera
2015-05-18, 09:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Boman har ju inte fått det att lossna alls än. Tycker han ser seg och stabbig ut på plan, rent av lite överviktig. Är Engvall helt återställd efter operationen så borde han starta. Sedan ser jag og hellre Mikkelsen som inhoppare före Boman

Jag ser hellre att Engvall matchas in försiktigt, vad hade han innan gårdagens match? Två-tre hela träningspass. Där skall vi skynda långsamt.
Boman krigar på stenhårt och gör DET bra, sedan att han inte är den där teknikern eller målskytten är en annan femma.
Låt Engvall ta det lugnt över torsdagen och ev över HBK borta och låt honom starta mot DIF den 1juni isf.
Det beror inte på att jag hyser några tvivel om hans kapacitet etc utan att jag inte vill se att han själv/vi stressar fram något där när vi ändå har alternativ.
Citera
2015-05-18, 09:11
Medlem
ArneIIIs avatar
Parkera bussen är en taktik som till synes verkar vara mycket effektiv mot Blåvitt men man glömmer lätt att det är få lag i AS som har en buss av samma kvalitet som Johansson-Bengtsson-Helander. Det är inte bara att "göra som Malmö"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in