Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag hade önskat att man kunde tagit färre meta-diskussioner/polemik i en stor del av trådarna.
Jag läste regulus förslag, och kontrar med att göra ännu mer som man gör i filosofiforumet. Ett subforum för "teologiska frågor" kanske? Så kan vi nördar få diskutera detaljer i jungfrufödseln, sura 9, etc.
Vad hindrar dig att starta en tråd om jungfrufödseln, med rätt antal moderatorer på plats att slänga ett getöga då och då, på inkommande raporteringar från medlemmar då?
Trots allt är det moderator-uppgift att avgöra vad som är trams offtopic, och vad inte, det ska inte vara din exklusiva känsla av anna tolkning, som ska kunna leka kvalificerad kvasiprofessor.
Det är ju ändå därför ett välmodererat forum, öht har moderatorer, inte en , utan kanske asisterande moderatorer som styr upp genom att staga upp via mkt enkla kommentarer, som är så klart en resursfråga!
Minns hur det var när islam hade nästintill ensamrätt, i den vackra saken att lämna "utrymme" för exakt det, du efterfrågar. Det var en kaotisk zenofobisk mulla-hysterisk missionsverksamhet, inte alls en nu-diskuterar-vi-sura xx.
Det är ju för otroligt hur oförskämt det kan bli när man ropar efter medlemmars konfession och ja-sägar-tendensen, att ses som meriterande, att ju mer akademiskt man vill ha det, desto mer behöver toleransen och fattningen av vad som ens är, en belysande adekvat och relevant synpunkt ens är.
ÄR du låt säga stark teist, med längtan att dryfta ostört, jaa du, är flashback ens den rätta kanalen öht? forumet håller en absolut viktig ram, och det är yttrandefriheten. Din yttrandefrihetliga framkomlighet, ökas inte med snävare kriterie, det kan bli nödigt och överdrivet andefattigt, just det som så många teister ideligen har som sitt martyrspelande så fort en annan vinkel anläggs, än FÖRVÄNTADE! du ska inte sitta och förvänta dig svar, dvs jag ska inte kunna negligera annan vinkel än en t.ex kristen.. om jag vill diskutera jungfrufödseln, vi lever på 2000-talet.
men kan ha missuppfattat din intention, dock... diskuteras Iran, ska sekularister ledigt kunna anlägga sin mening, utan snäsigheter om "vad har det med VÅR lilla klubb här, att göra"
Så vill man diskutea omskärningens barmhärtiga nåd i den nåderikes dogma, genom att rabbla suror.. och gömma sig men eskapism, fint... men då är det eskapism du efterfrågar, inte längre ett levande debattklimat. Nej, det är ju isf hiistoria, och historisk utläggning.. kan ses som ibland vara reviderad.. annan har annan källa, osv. VArför man inte kan börja separera de olika historiska referenserna, om så att det sticker i ögonen på sura-missionären, eller GT-missionären som så klart längtar efter att ledigt dra samma vals som i sin lokala bönelokal, det förstår du väl?

.. att det dräller av trosivrare, men DISKUSSION/FORUM är inte religiös läroanstalt , lite avantgarde är ju sunt och vitalt.
Annat med okvädningsord, men det är underförstått. Nästan alltid u.förstått.. dock ska man kunna kritisera! det är ännu mer underförstått, som jag förstår mogen debatt - för alla vill ju ha kunnig, mogen och engagerande diskussion - eller hur?
ÄR det då läge att börja skapa åsiktsförbud?