2015-05-07, 20:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag avvaktar naturlig andra kommentarer till mitt forumförbättrings-förslag.

Det kanske även finns vettiga teister som anser att du inte skall vara teismens representant och som vill samarbete med mig.
Kan hända Bogomil eller varför inte ovettiga dum-ateister.
Citera
2015-05-07, 20:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag avvaktar naturlig andra kommentarer till mitt forumförbättrings-förslag.

Det kanske även finns vettiga teister som anser att du inte skall vara teismens representant och som vill samarbete med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kan hända Bogomil eller varför inte ovettiga dum-ateister.

Jag avvaktar.
Citera
2015-05-07, 20:37
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Läsare-av/deltagare-på religionsforumet kan lätt få den uppfattning att det blir svårare och svårare för teister att få en syl i vädret här.

Jag kan se två förklaringer till detta:

1/ Det finns fyra gånger så många ateister som teister på forumet, eller ateisterna är fyra gånger mer aktiva.

Ref: (FB) Introverta och extroverta, vilka är mest troende/ateister (med poll)

2/ Religionsdebatten är traditionellt fokuserat på den historiska antagonism mellan vad som löst kan beskrivas som missionsk teism och anti-teism (det är givetvis en förenkling, men räcker för tilfället).

Detta kan ju ses som antingen unfair eller icke-representativt, så jag upprepar mitt tidigare erbjudande om ett kreativt samarbete mellan det jag definierar som vettiga teister* och mig själv.

Jag skulle t.ex. (naturligvis med hänsyntagande till mina egna kriterier) lite grann kunne tänkes att spela djävulens advokat eller agera som buffert mot försök på att tvinga debatten in i extremist-konfrontation. Eller även aktivt delta i skapandet av/diskussionen om spekulativ metafysik. Eller vad nån nu kan föreslå (som är förenligt med mina kriterier).

Jag hoppas ... och tror ... att mina ateist-kollegor inte kommer att se detta som en dolk i ryggen; men för min del ser jag inte religionsdebatten som en exklusiv häxjakt på all teism. Det skulle vara emot mina egna yttrandefrihets- och demokrati-idealer, och det är i flertalets intresse om religionsforumet kan ses som också med en "schysst" dimension.

Så: Fair is fair ... teismen bör få en chans för att komme till tals i en vettig dialog med vettiga teister som ena parten.

Nu är det upp till eventuella vettiga teister att nappa på erbjudandet (som givetvis kan förtydligas och "förhandlas").

* Live-and-let-live, prodemokratiska, intellektuellt hederliga.

Så Du menar att Du ska agera synlig moderator nu plötsligt? Och förslaget innebär alltså att en snedvriden individ ska hålla i tåtarna "med hänsynstagande till sina egna kriterier" dessutom? Nej du, jag är inte så mycket för det där med bogomilism eller diktatur heller för den delen. Vill man ha det så är det bättre att införa censur och ett inläggsstopp. När man låt säga uppnått 35000 inlägg så har man förverkat sin rätt att skriva mer i något år.

För målet är vi ense om - att låta alla andra komma till tals.
Citera
2015-05-07, 20:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Så Du menar att Du ska agera synlig moderator nu plötsligt?

Ett samarbets-erbjudande till vettiga teister gör mig inte till moderator.

Citat:
Och förslaget innebär alltså att en snedvriden individ ska hålla i tåtarna "med hänsynstagande till sina egna kriterier" dessutom? Nej du, jag är inte så mycket för det där med bogomilism eller diktatur heller för den delen. Vill man ha det så är det bättre att införa censur och ett inläggsstopp. När man låt säga uppnått 35000 inlägg så har man förverkat sin rätt att skriva mer i något år.

Mitt samarbets-erbjudande är personligt och naturligvis kommer min del av samarbetet ligga enom raman för vad jag kan/vill stå för.

Citat:
För målet är vi ense om - att låta alla andra komma till tals.

Jag hoppas på att vettiga teister får en chans för att komme till tals.
Citera
2015-05-07, 20:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ett samarbets-erbjudande till vettiga teister gör mig inte till moderator.

Mitt samarbets-erbjudande är personligt och naturligvis kommer min del av samarbetet ligga enom raman för vad jag kan/vill stå för.

Jag hoppas på att vettiga teister får en chans för att komme till tals.
.

Kom ner från dina höga hästar nu. Du börjar få storhetsvansinne.
Inbillar du dig Bogomil att du kan avgöra att alla miljarder troende människor runt vår planet är vettiga eller inte vettiga teister eller här inne på forumet.
Citera
2015-05-07, 20:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
.

Kom ner från dina höga hästar nu. Du börjar få storhetsvansinne.
Inbillar du dig Bogomil att du kan avgöra att alla miljarder troende människor runt vår planet är vettiga eller inte vettiga teister eller här inne på forumet.

Min "vettig teist" definition är tämligen enkel och funktionell.
Citera
2015-05-07, 20:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Förmodar att moderatorerna här inne är de mest vettiga och funktionella. OCH de som avgör hur de skall ta vara på våra råd när vi nu då är nästan en miljon medlemmar.
Det är ju inte BOGOMIL och resten, utan du är endast en siffra i 963373-1=963373 medlemmar där du är en etta i sammanhanget.
Citera
2015-05-07, 21:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Förmodar att moderatorerna här inne är de mest vettiga och funktionella. OCH de som avgör hur de skall ta vara på våra råd när vi nu då är nästan en miljon medlemmar.
Det är ju inte BOGOMIL och resten, utan du är endast en siffra i 963373-1=963373 medlemmar där du är en etta i sammanhanget.

Jag får väl se, om mitt samarbetsförslag till vettiga teister som en forumförbättring får negativt moderator-mottagande.
Citera
2015-05-07, 21:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Lilla vän. Du kanske inbillar dig att du har pondus här inne men glöm inte bort att det finns några miljarder människor på vår jord.
Tycker du skall bege dig till ISIS maffian och ställa dig på podiet och berätta din funktionella ide.
Tala om vilka dumma jävlar de är och hur otroligt metodisk och logisk du är.
Sedan kan du komma tillbaka in hit och tala om för oss alla hur det gick, om du finns kvar så att säga.

Hur kan du tro att moderatorerna skulle låta dig styra och ställa här inne och en sak till Bogomil, ingen är här av tvång. Frivillig basis så att säga.
Citera
2015-05-07, 21:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag får väl se, om mitt samarbetsförslag till vettiga teister som en forumförbättring får negativt moderator-mottagande.

Medlemmar är här frivilligt. Tror du människor frivilligt stannar kvar för att bli styrd av dig?
Utgår du från att alla är dumhuvuden här inne?
Citera
2015-05-07, 21:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Lilla vän. Du kanske inbillar dig att du har pondus här inne men glöm inte bort att det finns några miljarder människor på vår jord.
Tycker du skall bege dig till ISIS maffian och ställa dig på podiet och berätta din funktionella ide.
Tala om vilka dumma jävlar de är och hur otroligt metodisk och logisk du är.
Sedan kan du komma tillbaka in hit och tala om för oss alla hur det gick, om du finns kvar så att säga.

Min "vettig teist" definition är fortfarande enkel och funktionell.

Citat:
Hur kan du tro att moderatorerna skulle låta dig styra och ställa här inne och en sak till Bogomil, ingen är här av tvång. Frivillig basis så att säga.

Jag förmodar att eventuelle vettiga teister kommer att delta frivilligt.
Citera
2015-05-07, 21:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Min "vettig teist" definition är fortfarande enkel och funktionell.

Jag förmodar att eventuelle vettiga teister kommer att delta frivilligt.
Ja visst allt bygger väl på fri vilja eller hur. Du kan ju inte tvinga någon kvar härinne men däremot sänka medlemsantalet ganska drastiskt. Människor hatar att bli styrda av andra uppblåsta paddor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in