Citat:
Ursprungligen postat av
SleepaZ
Frågan har ju varit uppe förut i modsforumet.
Jag vet och håller just nu på att läsa in mig i vad som sades vid dessa tillfällen
Citat:
Problemet med indelningar är det som uppstår vid drogforumet (har modorerat där), det går åt en massa tid för moderatorer att flytta trådar fram och tillbaka. En del medlemmar tycks vara oförmögna att placera rätt frågeställning i rätt forum ändå.
Det är också något jag har viss förskräckelse inför.
I och för sig så kan vissa inte placera trådar rätt oavsett hur forumet är uppdelat, jag modererar ju Hobby också, där är det snarare regel än undantag att trådarna placeras fel.
Citat:
En annan variant är att man ha ett specifikt forum för varje religion, men då blir det ett heltidsjobb för moderatorer att sitta och flytta alla tidigare trådar till rätt forum, något man troligen måste göra även vid två forum (det går ju inte ha en massa gamla felplacerade trådar hängades i fel forum, sökfunktionen haverar efter gamla trådar etc)
Nej, det tror inte jag heller på, att dela upp forumet per religion löser inga problem, det skapar bara nya.
Citat:
Njea bättre att behålla det i nuvarande skick. Uppdelningar löser inte problematiken.
Kanske inte, men
Regulus förslag kan vara värt att ses över.