2015-05-17, 23:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Vad är likheten mellan att betala för mat till ett barn som finns och att inte betala för mat till ett barn som inte finns?

Har du gjort en juridisk abort "finns där inget barn" så varför skall du då betala för det?
Om du har en trögtänkt idiot till kvinna som fortfarande vill föda ungen trots taskig ekonomi. Får hon väl skaffa sig ett jobb, för att klara av att mätta ungen och kom nu inte och säg att det inte finns jobb, för det gör det fast det är skit jobb.

Var lite jävla konsekvent eller så erkänner du bara rakt av att du inte är intresserad av någon jämställdhet.
Citera
2015-05-17, 23:19
Medlem
Citat:
Vad är likheten mellan att betala för mat till ett barn som finns och att inte betala för mat till ett barn som inte finns?
Nej, socialen betalar inte ut några pengar idag för att föräldrarna inte vill ta av sina egna pengar för att köpa mat till sitt barn. De betalar bara om föräldrarnas möjligheter att betala själva är uttömda.

Vad får dig att tro att skattebetalarna som i så fall ska stå för kalaset skulle vilja ändra på detta?
För att 50% av skattebetalarna är män som finansierar 75% av statsapparaten och vill bli behandlade jämlikt och som fullvärdiga samhällsmedborgare?
Citera
2015-05-17, 23:21
Medlem
Men då har vi morfar, mammans nya pojkvän, nya föräldrar, kyrkan och socialen på listan över denna "någon annan" som ska betala.

Finns det fler förslag?

Alla andra utom den som faktiskt gjorde fostret.
Citera
2015-05-17, 23:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Men då har vi morfar, mammans nya pojkvän, nya föräldrar, kyrkan och socialen på listan över denna "någon annan" som ska betala.

Du hamnar fan på igonreringslistan du måste fan spela så här dum för ingen människa kan på riktigt vara så korkad att denne inte fattar.

Du "glömde" förslaget om att mamman kan skaffa sig ett jobb och försörja sig själv med.
Citera
2015-05-17, 23:23
Medlem
Citat:

Finns det fler förslag?

Nu tror jag du får fortsätta yra med dig själv. Blir nog bäst så.
Citera
2015-05-17, 23:24
Medlem
Citat:

Finns det fler förslag?

Nej. Försök inte trixa. Du försöker få det till att Socialen inte finansierar ensamstående mödrar idag. Det är direkt lögnaktigt.
Citera
2015-05-18, 01:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Svenska kvinnor mellan 30-40, barnlösa, är nogozone för män med självbevarelsedrift. När de "socialt betingade hormonerna" pockar på kommer hondjävulen fram. Naturligtvis statsstödd och bistådd.

Ja, det händer mycket i den åldern... Insikten att de i rasande fart förlorar sexuellt värde mm.
Valt karriär före mm. Givetvis är det ju deras kvinnliga rätt att oskyldiga män skall offra sina liv, i sedvanlig ordning.
Att en kvinna skall få stå sitt kast, går ju att ljuga sig runt... För vem bryr sig om mannen.
Citera
2015-05-18, 02:12
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ja, det händer mycket i den åldern... Insikten att de i rasande fart förlorar sexuellt värde mm.
Valt karriär före mm. Givetvis är det ju deras kvinnliga rätt att oskyldiga män skall offra sina liv, i sedvanlig ordning.
Att en kvinna skall få stå sitt kast, går ju att ljuga sig runt... För vem bryr sig om mannen.

Att vara en man, singel, ha ett stadigt jobb, bostad, reder sig själv möter sitt livs hårdaste resa om han når upp till denna höga ålder då allt detta börjar. Då han är 30. Och det fortgår tills han blir 50. För att sedan bromsa in kraftigt.

Han kommer att bli fruktansvärt manipulerad. Väldigt få klarar av att stå emot. Väldigt få kan se signalerna. Han är där enbart för kvinnans behov.

Och som du säger, mannen är den som alla skiter i, inte minst kvinnorna, samhället och deras manginas. Att få barn är viktigare för deras behov än barnets hälsa.
Citera
2015-05-18, 02:45
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker att om mannen inte vill ha barn så får han ta ansvar för det och se till att använda skydd. När jag blev gravid första gången valde jag att behålla barnet mot pappans vilja. Han har fortfarande inte accepterat det utan menar att jag lurade honom för att bli gravid. Att jag bara ljög om att jag åt p-piller. Men alla vet ju att inget skydd är 100 % säkert. Jag tycker det är så barnsligt att bara skylla ifrån sig.

Om han pratar om att han blev lurad så blev han onekligen detta. Varför åt du p-piller? Vi vet alla varför, men onekligen vet du inte detta själv. Du ville inte bli gravid. Varför skulle du annars ta det? Har du problem när du har mens?

Just att du sade att du gick på p-piller så invaggade du honom i säkerhet. Genom att du säger att du går på p-piller så säger du till honom klart och tydligt att sexet inte är för att avla fram ett barn utan bara ha det skönt.

Du blev gravid och nu skall mannen ta sitt ansvar över ditt beslut som inte var så genomtänkt...
Citera
2015-05-18, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du hamnar fan på igonreringslistan du måste fan spela så här dum för ingen människa kan på riktigt vara så korkad att denne inte fattar.

Du "glömde" förslaget om att mamman kan skaffa sig ett jobb och försörja sig själv med.
Nu pratar vi om en människa som har socialbidrag inte kan försörja sig själv, rememeber? Att hon ska skaffa sig ett jobb och försörja sig själv är alltså ingen lösning eftersom problemet är att hon inte kan skaffa sig ett jobb och försörja sig själv. Alltså är "någon annan" tvungen att betala om hennes barn inte ska svälta. För att citera Experten10: "de lilla extrapengar det handlar om kan någon annan skjuta till".

Denna någon annan ska enligt förslag i tråden vara morfar, mammans nya pojkvän, andra föräldrar, kyrkan eller socialen.
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej. Försök inte trixa. Du försöker få det till att Socialen inte finansierar ensamstående mödrar idag. Det är direkt lögnaktigt.
Socialen betalar precis som jag sa bara när mamman och pappan inte har några egna pengar att betala med.

Pappan kan inte bestämma själv om han vill ta sitt försörjningsansvar eller om han vill dumpa problemet på skattebetalarna för att han hellre vill spara till en ny bil. Vad får dig att tro att skattebetalarna skulle godkänna detta?
Senast redigerad av Limning 2015-05-18 kl. 06:50.
Citera
2015-05-18, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Om han pratar om att han blev lurad så blev han onekligen detta. Varför åt du p-piller? Vi vet alla varför, men onekligen vet du inte detta själv. Du ville inte bli gravid. Varför skulle du annars ta det? Har du problem när du har mens?

Just att du sade att du gick på p-piller så invaggade du honom i säkerhet. Genom att du säger att du går på p-piller så säger du till honom klart och tydligt att sexet inte är för att avla fram ett barn utan bara ha det skönt.

Du blev gravid och nu skall mannen ta sitt ansvar över ditt beslut som inte var så genomtänkt...

På vilket skulle han ha blivit lurad? Jag började med p-piller för att jag hade problem med min mens. Jag trodde alla visste att inget skydd är 100 % säkert? Vet du själv varför man äter p-piller? Jag tycker att han kunde ha tagit sitt ansvar men istället skyller han allt på mig. Han har aldrig träffat sin dotter och aldrig betalat något underhåll. Huruvida mitt beslut var genomtänkt eller inte är inte upp till dig att avgöra.
Citera
2015-05-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
För att 50% av skattebetalarna är män som finansierar 75% av statsapparaten och vill bli behandlade jämlikt och som fullvärdiga samhällsmedborgare?
Ja, och inte blir det ju billigare av att ni dessutom ska betala för alla pappor som inte själva vill betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in