2015-05-17, 21:18
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Min 30-åriga kollega säger att det är det vanligaste viset barnet blir till i hennes kompiskrets, tjejerna lurar killarna som velar." Men vad ska man göra då?" tycker hon ........

Dessa vidriga bultsuggor finns överallt...
Jag debatterade över en kopp kaffe med en akademisk feminist som tyckte att det var helt ok..

Den mediala tystnaden i frågan, vittnar om samhällets syn på mäns grundläggande rättigheter.
Hela pappafrågan är gynocentrerad.
Citera
2015-05-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Dessa vidriga bultsuggor finns överallt...
Jag debatterade över en kopp kaffe med en akademisk feminist som tyckte att det var helt ok..

Den mediala tystnaden i frågan, vittnar om samhällets syn på mäns grundläggande rättigheter.
Hela pappafrågan är gynocentrerad.
Svenska kvinnor mellan 30-40, barnlösa, är nogozone för män med självbevarelsedrift. När de "socialt betingade hormonerna" pockar på kommer hondjävulen fram. Naturligtvis statsstödd och bistådd.
Citera
2015-05-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så du snackar om WT människor bara som inte vill arbeta? annars finns det jobb som hon kan ta.

Som sagt... finns inget barn i Sverige som behöver svälta... kan gå till kyrkan och be om matkuponger kläder osv, utan att de kostar samhället en spänn!
Jaha, du tycker att vi som betalar kyrkoskatt ska betala för matkuponger till Ahmeds barn för att Ahmed vill slippa göra det själv!
Citera
2015-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jaha, du tycker att vi som betalar kyrkoskatt ska betala för matkuponger till Ahmeds barn för att Ahmed vill slippa göra det själv!
Nej till Lena eller Aisha som tagit beslutet att sätta barn till världen. Är du så här efterbliven på riktigt?

Ser du det allmänt som en rimlig ansvarsfördelning, den utan makt över ett beslut bär ansvaret?
Citera
2015-05-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Man skulle ju kunna upprätta något slags "tukthus/fattigstuga" för dessa kvinnor och deras avkomma, där dom får arbeta och göra saker som är nyttigt för samhället, i utbyte mot tak över huvudet och mat varje dag, men det ska vara hårt arbete och vara jävligt tufft. Detta är bara kvinnornas ansvar och egentligen förtjänar dom inte ens denna allmosa, det bästa är ju om kvinnorna tog ansvar.

Vissa barn måste ju kanske även omhändertas då det saknas något vitalt hos den kvinna som utsätter ett barn för detta. Samhället kommer alltid få diverse kostnader.
Ja, det ser jag som självklart att vi ska göra om vi ändå ska gå tillbaka till ett system med äkta och oäkta barn. De oäkta barnens mödrar hamnar på spinnhus och barnen får tas omhand på fattigstugan.

Det kanske är precis vad en del här skulle kalla ett modernt och tidsenligt system.
Citera
2015-05-17, 21:27
Medlem
Citat:
Nej till Lena eller Aisha som tagit beslutet att sätta barn till världen. Är du så här efterbliven på riktigt?

Ser du det allmänt som en rimlig ansvarsfördelning, den utan makt över ett beslut bär ansvaret?
Ja, för vi som betalar kyrkoskatt hade ju verkligen makt över beslutet att göra Rosita gravid och därför ska kyrkan betala maten till Rosita och Ahmeds barn när Rosita inte har råd istället för Ahmed!
Citera
2015-05-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ja, för vi som betalar kyrkoskatt hade ju verkligen makt över beslutet att göra Rosita gravid och därför ska kyrkan betala maten till Rosita och Ahmeds barn när Rosita inte har råd istället för Ahmed!
Men om du ser graviditet som en absolut gräns för ett barns tillblivande vill du alltså se ett abortförbud. Eftersom du är jämlik. Ärthjärna.
Citera
2015-05-17, 21:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Du väljer själv att betala kyrkoskatt eller hur? bara att ge fan i det om du inte känner för det.

Sen är det knappast du som betalar dessa kuponger med din kyrkoskatt då kyrkan är så snuskigt jävla rik redan sedan flera hundra år bakåt i tiden

Alltså är detta inget samhällsproblem längre! Eller så får Rosita skaffa sig ett jobb och knega
Citera
2015-05-17, 21:34
Medlem
Man kan konstatera att sidorna emot en jämlik reproduktionsjuridik är tre typer; kvinnogrisarna som utan skam öppet tycker att ojämlikheten är bra(SW), sexualrepressiva likt limning som ser sexualitet och sex som enbart i reproduktivt syfte och narcissistiska kvinnor som vill bibehålla rätten att lura män att bli fäder mot deras vilja. Ingen frisk jämlik kvinna kan egentligen ha något emot att föräldraskap också blir ett manligt beslut.

Jag förstår forskare som kallar Sverige för västerländsk kulturs mest sexualrepressiva land. Sverige har dansat efter fe.inismen sen 60-talet, då var det bränd bh och knapplösa knull som gällde. Idag berkar feminismen se sex som ett rakt igenom kvinnligt territorium där mannen gästspelar då det behagar på kvinnans villkor. Tycker synd om svenska män som inte knullar globalt, dra dasen från byhålan och dra på ett par globala lagårdsknull istället.
Senast redigerad av lillskrot 2015-05-17 kl. 21:56.
Citera
2015-05-17, 21:52
Medlem
Citat:
Men om du ser graviditet som en absolut gräns för ett barns tillblivande vill du alltså se ett abortförbud. Eftersom du är jämlik. Ärthjärna.
Nej nu har jag ju redan skrivit att det i både samhällets och mina ögon är önskvärt att kvinnan gör abort om hon inte vill ha barnet. OCH att mannen om han inte vill ha barnet får låta bli att göra det från första början eller ta konsekvenserna av att han gjorde det. Ärthjärna.
Citat:
Du väljer själv att betala kyrkoskatt eller hur? bara att ge fan i det om du inte känner för det.

Sen är det knappast du som betalar dessa kuponger med din kyrkoskatt då kyrkan är så snuskigt jävla rik redan sedan flera hundra år bakåt i tiden

Alltså är detta inget samhällsproblem längre! Eller så får Rosita skaffa sig ett jobb och knega
Nej, jag tycker att i första hand Ahmed och Rosita får betala för de barn som de har gjort. Kyrkan eller samhället kan hjälpa till först när deras egna pengar är slut. Om Rosita inte kan få nåt kneg sådär du vet.

Men att Ahmed föredrar att behålla sina pengar själv är verkligen inget skäl till att nån annan ska stå för kostnaderna. Kyrkan har inte samlat sina rikedomar genom att betala så att andra ska få spara.
Citera
2015-05-17, 22:00
Medlem
Citat:

Citat:
Nej nu har jag ju redan skrivit att det i både samhällets och mina ögon är önskvärt att kvinnan gör abort om hon inte vill ha barnet. OCH att mannen om han inte vill ha barnet får låta bli att göra det från första början eller ta konsekvenserna av att han gjorde det. Ärthjärna.

Nej, jag tycker att i första hand Ahmed och Rosita får betala för de barn som de har gjort. Kyrkan eller samhället kan hjälpa till först när deras egna pengar är slut. Om Rosita inte kan få nåt kneg sådär du vet.

Men att Ahmed föredrar att behålla sina pengar själv är verkligen inget skäl till att nån annan ska stå för kostnaderna. Kyrkan har inte samlat sina rikedomar genom att betala så att andra ska få spara.

Varför ska kvinnan ha ångerrätt och inte ha livsavgörande konsekvens vid ett högst frivilligt knull men mannen ha det och HUR, på något vis, kan du kalla det jämställt/jämlikt?

Själv tycker jag att den/de som tar beslutet att bli föräldrar ska betala. Enbart när man har makt har man ansvar. Rätt övertygad om att historiens stora tänkare alla, enhälligt, skulle hålla med mig.
Citera
2015-05-17, 22:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Som sagt det är Rosita som väljer att behålla barnet alltså hennes problem, hon har valmöjligheten att göra abort om hon inte klarar sig ekonomiskt är det hennes problem.
Men det var ju samhället vi diskuterade att få hjälp av kyrkan är inte samhället.

Nej kyrkan har stulit och hotat sig till sina rikedomar, som sagt antingen får hon ta ett, jobb jo det finns alltid jobb att få må hända att det är ett skit jobb men det är priset hon får betala om hon väljer att föda fram barnet mot mannens vilja om hennes ekonomi är dålig.

Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa mig.

Att det ska vara så svårt att få in i era tröga feministhuvuden.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-17 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in