2015-05-16, 18:35
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
De har ju dock en del lokala spelare också.

Men 11 utländska spelare. Det är lika många som DIF, HV och Frölunda tillsammans.
Citera
2015-05-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Han drog väl i princip inte ihop med någon i LHC förutom Mange Johansson typ.

Hur går det med att visa på lagens lönebudget? Jag väntar spänt. Och att ignorera det gör dig till en större pajas och än större troll.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag tycker det känns jättebra att Rajala hellre spelar i Luleå än i Färjestad. Helnajs faktiskt.

Härligt att Färjestad berör er så mycket. Men med Rajala i laget kan det väl inte bli guld?
Han lyckades ju inte med att ta FBK till slutspel.
Dessutom är det stor chans att han blir en flopp. Pga att han inte är en ful spelare som gillar eller är känd för våldshockey som Fuleå utövar.

Och sedan att hans känslor finns för Färjestad kommer helt klart påverka han och hans spel.

Rajala till Luleå känns precis som att ta över sin brors flickvän,inget man varken jublar över eller är stolt över
Om man möjligen inte är tattare eller pundare. Så go Fuleå go.
Citera
2015-05-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Med Rajala till Luleå verkar de officiellt bli nya Växjö.

Lite märkligt då man hävdar att Fuleå INTE är ett köpelag,som Färjestad och Hv är.
Citera
2015-05-16, 18:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Med Rajala till Luleå verkar de officiellt bli nya Växjö.
Hoppas du har rätt. Vi vet ju hur det gick för Växjö.
Citera
2015-05-16, 19:23
Medlem
Luleå har en hel drös spelare med koppling till Luleå så de är inte i närheten av att vara lika äckliga som Växjö. De har en bra mix helt enkelt, lär vara en av guldfavoriterna nästa säsong.
Citera
2015-05-16, 19:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Hoppas du har rätt. Vi vet ju hur det gick för Växjö.
Så jävla stolt att Brynäs gick hela vägen där de ledande spelarna var ungdomar från föreningen, som t ex Silfverberg. Hur stolt kommer du kunna känna dig med era köpta legoknektar? Tar ni guld kommer ni för all framtid veta att det var köpt, och det kommer alltid lämna en sur eftersmak.

Inte för att jag tror att ni tar guld, men ja. Så är det.
Citera
2015-05-16, 19:38
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Luleå hade gjort bättre i att värva en center istället för Rajala. Tror inte deras bygge räcker till guld.
Ja, det är lite underligt. De kanske har missuppfattat när man brukar säga att centrar kan spela forwards och tror att forwards kan spela center Men pengarna kanske inte är slut ännu.

Citat:
Så jävla stolt att Brynäs gick hela vägen där de ledande spelarna var ungdomar från föreningen, som t ex Silfverberg. Hur stolt kommer du kunna känna dig med era köpta legoknektar? Tar ni guld kommer ni för all framtid veta att det var köpt, och det kommer alltid lämna en sur eftersmak.

Tur att geografin och närproducerat är viktigt för dig när du sitter i Sthlm och tittar på TV
Citera
2015-05-16, 19:40
Medlem
Ferross avatar
Så var det där snacket igång, igen, såklart. Dean Kukan känns otroligt mycket mer Luleå än vad Johan Gustafson känns Frölunda, Peter Cehlarik känner säkert starkare känslor för Luleå än vad Johan Ryno känner för Färjestad osv, oavsett vad det står på flaggan på EP.

Det är bra att folk redan börjar att komma med ursäkter, nästa säsong så kommer det hade heta att Luleå bara har massa legoknektar, på samma sätt som det hette "Luleå är tråkiga" när Rönken var i båset, det kommer, precis som det snabbt syntes här, vara precis samma personer som klagar också. Föga förvånande och precis lika bittert låter det.

Nu är jag dock inte lika säker på framgång som vissa andra, man har byggt ett dyrt lag som kommer att ha mycket press på sig under både säsongen och i ett eventuellt slutspel. Ändå så saknas det saker i laget, tycker jag. Jag får lite känslan av att Osten fått jäkligt mycket pengar att leka med och därför fattat en del beslut som han kanske inte gjort annars, jag har gillat hans tidigare lagbyggen mer, om man ska se till hur laget är ihopsatt. Nu känns det som om man har tittat väldigt mycket på poäng och offensiva spetsegenskaper och kanske glömt lite annat, tyvärr. Så jag vågar inte riktigt hoppas på för mycket.
Citera
2015-05-16, 19:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Men snälla, Sweatt spelade ju i Brynäs förra året, har han blivit en avskyvärd legoknekt nu på sistone? Han har ju bara bytt upp sig.
Citera
2015-05-16, 19:43
Medlem
€rics avatar
Citat:
Men snälla, Sweatt spelade ju i Brynäs förra året, har han blivit en avskyvärd legoknekt nu på sistone? Han har ju bara bytt upp sig.
Du vet väl att han valde Brynäs först för kärleken till gävle men sedan lurades bort med pengar?
Citera
2015-05-16, 19:45
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Du vet väl att han valde Brynäs först för kärleken till gävle men sedan lurades bort med pengar?

Kärleken till Ove Molin var det.
Citera
2015-05-16, 19:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ja, det är lite underligt. De kanske har missuppfattat när man brukar säga att centrar kan spela forwards och tror att forwards kan spela center Men pengarna kanske inte är slut ännu.
Harju kan spela center och gör det dessutom bra, han växer som spelare i den rollen och jag ser honom gärna spela där. Även Micfliker ska tydligen vara en kapabel spelare i centerposition vet inte riktigt om det är tänkt så, hoppas inte. Sen har vi ju Wallmark, troligtvis mogen för en större roll dock inte i en första kedja, Lagace ska ju tydligen vara något extra bra men det vore ju bara för optimistiskt att tro underverk på en gång.
Annars får väl Osten ta ett banklån och värva i December.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in