Så var det där snacket igång, igen, såklart. Dean Kukan känns otroligt mycket mer Luleå än vad Johan Gustafson känns Frölunda, Peter Cehlarik känner säkert starkare känslor för Luleå än vad Johan Ryno känner för Färjestad osv, oavsett vad det står på flaggan på EP.
Det är bra att folk redan börjar att komma med ursäkter, nästa säsong så kommer det hade heta att Luleå bara har massa legoknektar, på samma sätt som det hette "Luleå är tråkiga" när Rönken var i båset, det kommer, precis som det snabbt syntes här, vara precis samma personer som klagar också. Föga förvånande och precis lika bittert låter det.
Nu är jag dock inte lika säker på framgång som vissa andra, man har byggt ett dyrt lag som kommer att ha mycket press på sig under både säsongen och i ett eventuellt slutspel. Ändå så saknas det saker i laget, tycker jag. Jag får lite känslan av att Osten fått jäkligt mycket pengar att leka med och därför fattat en del beslut som han kanske inte gjort annars, jag har gillat hans tidigare lagbyggen mer, om man ska se till hur laget är ihopsatt. Nu känns det som om man har tittat väldigt mycket på poäng och offensiva spetsegenskaper och kanske glömt lite annat, tyvärr. Så jag vågar inte riktigt hoppas på för mycket.