Har varit en del snack om tränare på sistone i tråden. Det gillar jag. Mindre om Mancini. Jag har tyvärr inte följt Inter tillräckligt ingående för att ha en välgrundad åsikt.
Men angående Conte så var jag en av de som absolut trodde på honom. Jag kämpade kanske en aning i motvind, efter att Juventus hamnat snett under några år. På samma vis som då jag tyckte att det var riktigt klokt att köpa Pirlo.
De har varit nödvändiga för Juventus att nå dit de nu är. Conte för inställningen och Pirlo för briljansen och hjärnan. Samtidigt är Juventus tämligen osentimentala när de går vidare. Mot nya framgångar. Mot nya höjder.
Contes klassiska:
"Con 10 euro non si mangia in un ristorante da 100" (med 10 euro kan man inte äta i en 100-euros-restaurang)
Äger såklart sin riktighet. I dagens fotboll måste man satsa stora pengar för att kunna utmana. Det är allt färre lag som kan utmana om titeln. Och det är endast de absolut rikaste klubbarna som kan vinna CL. Och där borde inte riktigt Juventus vara. Ännu...
Men nu kontrar man såklart med:
https://pbs.twimg.com/media/CE8gJk-WIAEXm3E.jpg:large
Allegri är mångsidigare och smartare. Enligt mig en klassiskt italiensk tränare. Juventus kan behöva en klassisk trequartista och Verratti som Pirlos naturliga ersättare.