2015-05-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Gick in på Del Pieros Twitter direkt efter matchen. Och den var träffsäker:
Da Berlino alla B, dalla B a Berlino: grandissimi ragazzi

Nutidshistoria som åtminstone jag upplevt under min tid här på Flashback. VM 2006, vem kommer inte ihåg Caressas Andiamo a Berlino!!!! då Del Piero avslutade semifinalen mot Tyskland?

63 sek:
https://www.youtube.com/watch?v=7YCT4gghfAI

I VM-finalen spelade 8 juventusspelare. Man hade ett fantastiskt lag, då man tvingades ned till Serie B. Juventus fick starta om, bygga upp en ny organisation och ett nytt lag, dock starkt förankrade i sin historia. Man famlade under några år i Serie A, men nu börjar man närma sig den nivå som man hade inför VM 2006. En häftig resa...

För att få in hela resan, så var jag en av de som absolut trodde på Conte. Jag kämpade lite i motvind. På samma vis som då jag tyckte att det var riktigt klokt att köpa Pirlo.

De har varit nödvändiga för Juventus att nå dit de nu är. Conte för inställningen och Pirlo för briljansen och hjärnan. Samtidigt är Juventus tämligen osentimentala när de går vidare. Mot nya framgångar. Mot nya höjder.

Contes klassiska:
"Con 10 euro non si mangia in un ristorante da 100" (med 10 euro kan man inte äta i en 100-euros-restaurang)

Äger såklart sin riktighet. Även om det kan uppfattas som en bortförklaring. I dagens fotboll måste man satsa stora pengar för att kunna utmana. Det är allt färre lag som kan utmana om CL-titeln. Och det är endast de rikaste klubbarna som kan vinna CL.

Men nu kontrar man såklart med:

https://pbs.twimg.com/media/CE8gJk-WIAEXm3E.jpg:large

Allegri är mångsidigare och smartare. Enligt mig typexemplet på en italiensk tränare. Jag önskar att Juventus finner en klassisk trequartista och köper Verratti som Pirlos naturliga ersättare.
Senast redigerad av Brille68 2015-05-15 kl. 00:25.
Citera
2015-05-15, 01:06
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, det var ju tråkigt. Ifrån att tro att det kunde bli helitaliensk EL-final, till att tänka att Napoli borde kunna utmana så blir det ingenting...
:/
Citera
2015-05-15, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, det var ju tråkigt. Ifrån att tro att det kunde bli helitaliensk EL-final, till att tänka att Napoli borde kunna utmana så blir det ingenting...
:/

Samtidigt är det fint hur Benitez sparar Hamsik till den oerhört viktiga matchen hemma mot Cesena. Han är trots allt kapten och den i särklass viktigaste spelaren i laget. Alltför viktig att slösa bort i en direkt avgörande match i en semifinal i EL. Tydligen. Vaffanculo!
Citera
2015-05-15, 09:34
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Samtidigt är det fint hur Benitez sparar Hamsik till den oerhört viktiga matchen hemma mot Cesena. Han är trots allt kapten och den i särklass viktigaste spelaren i laget. Alltför viktig att slösa bort i en direkt avgörande match i en semifinal i EL. Tydligen. Vaffanculo!

Och för ett par dagar senare talades det om kontraktsförlängning med Benitez.. Herregud, hoppas ADL och ledningen tar sig samman och avbryter det hela nu. Ambitionerna måste vara högre än 3:e och 4:e platser i ligan och slutspel i EL.
Citera
2015-05-15, 13:45
Medlem
JayGatsbys avatar
Ja, det finns ju onekligen potential i detta Napoli. De måste skaffa en stabil tränare.

Rafael "cuptränaren" Benitez håller ju inte längre.
Citera
2015-05-15, 16:57
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:

Helt sanslöst att bänka Mertens och Hamsik i en sådan viktig match. Sanslöst arrogant då Benitez innan matchen sagt "See you in the Final" till reportrar.

http://www.football-italia.net/66475/benitez-see-you-final

Europa League hade ju varit något som räddat säsongen för Napoli, speciellt nu när den garanterar CL plats..

De får ta in någon annan efter denna säsong.. Spaletti eller någon..

Angående Fiorentina, vad ska man säga - de är inte tillräckligt bra. Det måste va laget med sämst conversion rate på chanser i hela Serie A, de kan inte göra mål. Lägg då till ett väldigt skakigt försvar och ett mittfält som består utav 3 finlirare. Det går ej. Fiorentina känns som ett naivt lagbygge. Måste ha 4-backslinje och mittfältare som kan försvara och vinna boll, och förstås en anfallare som
inte är skadad och missar hela tiden.
Senast redigerad av Spinnacer 2015-05-15 kl. 17:03.
Citera
2015-05-16, 17:01
Medlem
Hunden007s avatar
skön killar i frosinone firar i bara kalsonger.
Citera
2015-05-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
skön killar i frosinone firar i bara kalsonger.
Vare sig Carpi eller Frosinone har såklart spelat i Serie A tidigare. De hamnar på plats 19 (3.000 för Carpi) respektive 12 (5.100 för Frisinone) i Serie B:s publikliga.

Så medan mer eller mindre klassiska lag som Cagliari och Parma åker ut, så kommer nya fräsha lag upp. Behöver inte alls vara fel att välskötta mindre lag på sportsliga grunder lyckas avancera, medan misskötta trötta klubbar får hämta nya tag.

Frosinones glädje:

http://www.gazzetta.it/include_hp/VideoWall.shtml?pos=0
Citera
2015-05-16, 19:00
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Vare sig Carpi eller Frosinone har såklart spelat i Serie A tidigare. De hamnar på plats 19 (3.000 för Carpi) respektive 12 (5.100 för Frisinone) i Serie B:s publikliga.

Så medan mer eller mindre klassiska lag som Cagliari och Parma åker ut, så kommer nya fräsha lag upp. Behöver inte alls vara fel att välskötta mindre lag på sportsliga grunder lyckas avancera, medan misskötta trötta klubbar får hämta nya tag.

Frosinones glädje:

http://www.gazzetta.it/include_hp/VideoWall.shtml?pos=0

ingen av dom får lira i sin Arena ens..
Citera
2015-05-16, 19:23
Medlem
Har varit en del snack om tränare på sistone i tråden. Det gillar jag. Mindre om Mancini. Jag har tyvärr inte följt Inter tillräckligt ingående för att ha en välgrundad åsikt.

Men angående Conte så var jag en av de som absolut trodde på honom. Jag kämpade kanske en aning i motvind, efter att Juventus hamnat snett under några år. På samma vis som då jag tyckte att det var riktigt klokt att köpa Pirlo.

De har varit nödvändiga för Juventus att nå dit de nu är. Conte för inställningen och Pirlo för briljansen och hjärnan. Samtidigt är Juventus tämligen osentimentala när de går vidare. Mot nya framgångar. Mot nya höjder.

Contes klassiska:
"Con 10 euro non si mangia in un ristorante da 100" (med 10 euro kan man inte äta i en 100-euros-restaurang)

Äger såklart sin riktighet. I dagens fotboll måste man satsa stora pengar för att kunna utmana. Det är allt färre lag som kan utmana om titeln. Och det är endast de absolut rikaste klubbarna som kan vinna CL. Och där borde inte riktigt Juventus vara. Ännu...

Men nu kontrar man såklart med:

https://pbs.twimg.com/media/CE8gJk-WIAEXm3E.jpg:large

Allegri är mångsidigare och smartare. Enligt mig en klassiskt italiensk tränare. Juventus kan behöva en klassisk trequartista och Verratti som Pirlos naturliga ersättare.
Citera
2015-05-16, 20:23
Medlem
myskankans avatar
Nu såg jag inte matchen, men Italien åkte ur U-17 EM. Dom förlorade kvartsfinalen med 3-0 mot Frankrike. Två mål av Eduardo och ett av Ikone.
Zidane vägrar att släppa in mål...
Citera
2015-05-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ingen av dom får lira i sin Arena ens..

Blir Olimpico för Frosinone va? Eller blir det annat alternativ för dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in