2015-05-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Den tacky medelklassaren gör potatismos av riktiga potatisar.

.

Oh, my! Du är inte medveten om att det dessutom finns potatis och potatis? Det finns många olika sorters potatis, lämpade för olika ändamål....Det är högre näringsvärde i hemlagat mos, men "LO-potatisbingens" potatisar är sällan lämpade för gott mos, det blir för klistrigt av det, utan man ska ha mjöliga potatissorter.

För övrigt har du helt rätt tror jag. Mer hemlagat överlag hos medelklassen och även fler restaurangbesök på "rätt" ställen (alltså inte snabbmatsplace).
Citera
2015-05-16, 20:00
Medlem
Jag tycker ett tacky fenomen är att vissa medelklasskvinnor köper Michael Kors-väskor. Det är bara vulgo att köpa en handväska för att det hänger ett guldemblem med MK på den, när det finns en lika bra/snygg skinnväska för under en tusenlapp.
Citera
2015-05-16, 20:01
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
Bitter över att du själv inte platsade i Stockholm trots dubbla universitetsexamina?

Michaela är snygg, lite halvkorkad(men vad gör det? ) och hon försöker leva ett schysst liv. Ska hon hånas för det?

hah vilken tacky medelklassattityd. Michaela är såklart tacky medelklass, övre medelklass på sin höjd. vad fan skulle hon annars vara? överklass? att hon är tacky råder det inget tvivel om med sådana uttalanden och såsom hon framställer sig.
Citera
2015-05-16, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
hah vilken tacky medelklassattityd. Michaela är såklart tacky medelklass, övre medelklass på sin höjd. vad fan skulle hon annars vara? överklass? att hon är tacky råder det inget tvivel om med sådana uttalanden och såsom hon framställer sig.
Det är tacky medelklass att störa sig på människor helt i onödan som du just gjorde nu. Sköna och relaxade människor bryr sig ej om vad en person som exempelvis Michaela skriver. Hon är snygg, lite halvkorkad men fullständigt oförarglig.
Citera
2015-05-16, 23:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Att vara nyckelkund (eller vad det nu heter) hos banken och dessutom berätta om det för andra.
Citera
2015-05-16, 23:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grv
Blev uppmärksam på Bathina Philipson från en annan tråd och snubblade över hennes program i svt om olika klasser i Sverige, bara titta på en "vanlig medelklassfamilj" i avsnittet nedan.

Familjen är så skitnödigt stereotyp svennebanan, medelklass man kan bli. Kanske inte tacky ? men iaf intressant. Man får bara en kännsla av att frun knullar kriminella invandrare vid sidan om, och att mannen inom 10 år kommer hänga sig i garaget typ

http://www.svtplay.se/video/2922906/bathinas-skilda-varldar/bathinas-skilda-varldar-avsnitt-2

He he, vilket roligt inslag. Den familjen utgör ju själva urtypen för just tacky medelklass. Det är i alla fall det intryck jag får. Man märker att de nog helst av allt vill vara överklass. Lägger ni märke till alla jakttrofeer i vardagsrummet? Matlagning är stort. Märker ni hur lack familjefadern blir när programledaren konstaterar att han "inte är så välutbildad" som den vanliga medelklassen?
Han har ju minsann 4-årig gymnasieutbildning och är mellanchef på ett pappersbruk utanför Örebro

Riktig överklass med ärvda pengar i överflöd har en betydligt mer avslappnad attityd till livet. Något de faktiskt delar med arbetarklassen, men den senare har det kanske av lite andra orsaker?
Citera
2015-05-17, 10:49
Medlem
Isnatts avatar
Jag tycker absolut inte närkefamiljen är tacky. Troende familj boende på landet, väluppfostrade barn, ett fint hem och stabila värderingar och ekonomi snarare.
Att pappan säger emot angående utbildning är ju bra, det är inte ok att nån säger du har inte utbildning om man själv anser sig ha den utbildning som behövs för det jobb han har.
Pappan jagade ju på riktigt, inte köpt av sin jägare eller smörpappersinslaget med steksnörerosette ifrån nån saluhall.
Citera
2015-05-17, 11:12
Medlem
swimp78s avatar
De är väldigt tacky. Se på deras inredning
Citera
2015-05-17, 11:19
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
De är väldigt tacky. Se på deras inredning
Gör de potatismos av riktiga potatisar? King Edward, Bintje eller Magnum Bonum med uppvärmd mjölk, ko-smör och muskotnöt i?

Där har du svaret.
Citera
2015-05-17, 11:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag hade en chef en gång som satt på kafferasten och berättade om dotterns skolkamraters rika föräldrar. Han var själv från medelsvennis men han märkte inte att folk var tysta och skruvade lite på sig. Han kläckte ur sig sådant ibland, det var nästan så man tyckte lite synd om honom. Det var lite Ove i Solsidan in the making över honom.
Citera
2015-05-17, 13:19
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Min intuition säger mig att folk som ägnar sig åt så kallat "hoffice" har förhöjd risk att vara TM:

http://www.svd.se/naringsliv/karriar/kollektivt-hemmajobb-ny-trend_4067349.svd
Citera
2015-05-17, 14:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Min intuition säger mig att folk som ägnar sig åt så kallat "hoffice" har förhöjd risk att vara TM:

http://www.svd.se/naringsliv/karriar/kollektivt-hemmajobb-ny-trend_4067349.svd
Notera att samtliga datorer på bilden är från Apple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in