2015-05-16, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Ska kolla in på den!

En polare hade en ck summer one flaska från 2011 ett par år sedan som jag gillade då men det går inte få tag på den längre... Kanske finns något liknande?

Kolla in parfym.se där har du ck one 50ml för 190kr
Citera
2015-05-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Men det är inte 2011, som jag fattar det så är det stor skillnad på 2015 och 2011 versionerna.
Citera
2015-05-16, 16:14
Bannlyst
Citat:
Men det är inte 2011, som jag fattar det så är det stor skillnad på 2015 och 2011 versionerna.

A du, jag vet inte.
Citera
2015-05-16, 16:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ska kolla in på den!

En polare hade en ck summer one flaska från 2011 ett par år sedan som jag gillade då men det går inte få tag på den längre... Kanske finns något liknande?
Jag tror inte du gillar AdP Colonia om du gillar CK Summer One. Nu har jag iofs inte känt just den CK, men helt olika dofter (och målgrupper). Jag tror du kommer tycka att AdP Colonia doftar gubbe, eftersom jag tycker CK One doftar snorvalp...
Citera
2015-05-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tror inte du gillar AdP Colonia om du gillar CK Summer One. Nu har jag iofs inte känt just den CK, men helt olika dofter (och målgrupper). Jag tror du kommer tycka att AdP Colonia doftar gubbe, eftersom jag tycker CK One doftar snorvalp...

Jag brukar gilla mer mörka lukter som la nuit, Paul Smith 2 osv men känner att jag vill ha en fräsh sommar lukt på dagen!

Jag är 24 så gubbe vill jag inte lukta
Citera
2015-05-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Han menar med största sannolikhet sommarversionen som cK årligen utkommer med. Den du tipsar om är en helt annan doft.

Du vill ha en "manlig doft" då ska du absolut inte ha något som har med cK att göra. Prova Colonia, det är en klassiker.
Citera
2015-05-16, 16:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag brukar gilla mer mörka lukter som la nuit, Paul Smith 2 osv men känner att jag vill ha en fräsh sommar lukt på dagen!

Jag är 24 så gubbe vill jag inte lukta

Testa Tom Ford - Grey Vetiver EdP, luktar fräscht och moget. Mattej vill ju dessutom sälja sin flaska så då är det ju win-win.
Citera
2015-05-16, 17:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testa Tom Ford - Grey Vetiver EdP, luktar fräscht och moget. Mattej vill ju dessutom sälja sin flaska så då är det ju win-win.
Precis. Tror Grey Vetiver kan vara enklare att gilla om man är lite yngre, så att man inte går direkt från CK One till AdP Colonia. Älskar själv båda, men vet samtidigt att AdP Colonia kan uppfattas som väldigt gammeldags av yngre personer.
Citera
2015-05-16, 17:49
Medlem
NirvanAs avatar
Tycker jag upplever det som att dom som har fått försmak av många nischeparfymer samt äger sådana själva till större grad uppskattar AdP Colonia än sådana som äger ett par syntetiska monster från åhlens/kicks topplistorna...
Citera
2015-05-16, 18:25
Medlem
På ett annat forum så säger folk att Grey och Colonia är oftast för "classic" och att jag ska undvika dem, väldigt få som gillar dem när de är unga tydligen!

Men massa verkar föreslå Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum eller Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme

Vad tror ni om dem?

Fan va svårt det ska vara att köpa parfym. Skulle finnas 3 sorter typ.
Fattig
Svensson
Rik
Senast redigerad av Qtip 2015-05-16 kl. 18:30.
Citera
2015-05-16, 18:38
Medlem
Citat:
På ett annat forum så säger folk att Grey och Colonia är oftast för "classic" och att jag ska undvika dem, väldigt få som gillar dem när de är unga tydligen!

Men massa verkar föreslå Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum eller Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme

Vad tror ni om dem?

Fan va svårt det ska vara att köpa parfym. Skulle finnas 3 sorter typ.
Fattig
Svensson
Rik

Gör det enkelt för dig själv: köp vad du gillar bäst.
Citera
2015-05-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker jag upplever det som att dom som har fått försmak av många nischeparfymer samt äger sådana själva till större grad uppskattar AdP Colonia än sådana som äger ett par syntetiska monster från åhlens/kicks topplistorna...

Håller helt med här, de flesta av mina vänner tycker om parfymer som luktar fräscht. Jag själv är ganska ny till hela detta universum av parfymer, men när man väl börjat så utvecklar man någon form av uppskattning till parfymer som inte endast "luktar fräscht".

Citat:

Vad tror ni om dem?

Rik
Tycker Grey Vetiver är en sjukt bra doft och jag är ung. Men det är många dofter som disskuteras flitigt här som unga inte tycker om. Jag till exempel gillar inte GIT vilket är en storfavorit bland många.
Sedan är jag själv inte speciellt förtjust i Bleu de Chanel och har inte luktat på L'Eau d'Issey Pour Homme så kan ej riktigt utala mig om den.
Om du letar efter parfym så skulle det vara bra att beskriva vilket syfte du vill ha parfymen (jobb, skola, utekväll etc)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in