2015-05-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuedetkrig
Håller helt med här, de flesta av mina vänner tycker om parfymer som luktar fräscht. Jag själv är ganska ny till hela detta universum av parfymer, men när man väl börjat så utvecklar man någon form av uppskattning till parfymer som inte endast "luktar fräscht".

Tycker Grey Vetiver är en sjukt bra doft och jag är ung. Men det är många dofter som disskuteras flitigt här som unga inte tycker om. Jag till exempel gillar inte GIT vilket är en storfavorit bland många.
Sedan är jag själv inte speciellt förtjust i Bleu de Chanel och har inte luktat på L'Eau d'Issey Pour Homme så kan ej riktigt utala mig om den.
Om du letar efter parfym så skulle det vara bra att beskriva vilket syfte du vill ha parfymen (jobb, skola, utekväll etc)
Sant! Trodde jag gjorde det

Kommer använda den på dagarna hemma, på jobbet (där jag är i ensam kille) och i skolan till hösten där det antagligen kommer vara mer kvinnor också.

Jag vill ha en parfym "för andra" så att säga, om ni fattar vad jag menar? Som min tjej gillar, som hennes polare gillar osv

Eftersom de jag haft hittilst inte varit så "omtyckta" bland de flesta.
Citera
2015-05-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Men massa verkar föreslå Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum eller Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme

Vad tror ni om dem?

Rik

Använt Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum i ca 4 månader nu och kan inte säga något annat än att jag är nöjd. Är en studerande kille i 20 års åldern och fått flera komplimanger av tjejer att jag luktar gott, både på fest och till vardags
Citera
2015-05-16, 19:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker jag upplever det som att dom som har fått försmak av många nischeparfymer samt äger sådana själva till större grad uppskattar AdP Colonia än sådana som äger ett par syntetiska monster från åhlens/kicks topplistorna...
Blev det något köp av L'Antichambre Tabac förresten? Själv väntar jag på min stora flaska. Mitt sample börjar ta slut. Undrar om det är nikotin i den som tas upp genom huden, för jag tror jag börjar bli beroende av den...
Citera
2015-05-16, 19:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Jag var på Åhléns i city och hittade en Armani parfym , SI heter den, den var ganska dyr 800kr för 50 ml sen kollade jag på nordic feel men där hade de bara eau de toilette jag vill ha eau de perfume, någon som vet en sida?

Här

50ml/648 kr

http://www.headspot.com/armani-si-edp-50ml.html

30ml/485 kr

http://www.headspot.com/parfym-doft/f%C3%B6r-henne/armani-si-edp-30ml.html

100ml/809 kr

http://www.headspot.com/parfym-doft/f%C3%B6r-henne/armani-si-edp-100ml.html

En Si Intense
50ml/695 kr

http://www.headspot.com/parfym-doft/f%C3%B6r-henne/armani-si-intense-edp-50ml.html
Citera
2015-05-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Sant! Trodde jag gjorde det

Kommer använda den på dagarna hemma, på jobbet (där jag är i ensam kille) och i skolan till hösten där det antagligen kommer vara mer kvinnor också.

Jag vill ha en parfym "för andra" så att säga, om ni fattar vad jag menar? Som min tjej gillar, som hennes polare gillar osv

Eftersom de jag haft hittilst inte varit så "omtyckta" bland de flesta.
Favoriten just nu är Creed MI. Helt underbar doft, rekommenderas starkt. Tyvärr kan jag tycka att det håller lite för kort tid.
Citera
2015-05-16, 22:55
Medlem
LillBenets avatar
Finns Czech & Speake att testa någonstans i Stockholm?
Citera
2015-05-16, 22:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBenet
Finns Czech & Speake att testa någonstans i Stockholm?
Tror inte det. Jag beställde komplett sample-set från deras hemsida för några år sedan. Det var gratis. Tyvärr fastnade jag inte för en enda doft.
Citera
2015-05-16, 23:13
Medlem
LillBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tror inte det. Jag beställde komplett sample-set från deras hemsida för några år sedan. Det var gratis. Tyvärr fastnade jag inte för en enda doft.

Okej var egentligen bara ute efter att lukta på Oxford & Cambridge som ska vara en riktigt bra lavender med inslag av pepparmint och ha ekmossa i basen.

Det snackas väldigt lite om parfymer med lavender som framstående not i denna tråd som jag följt ett tag. För det folks tankar till gamla gubbar eller är det överanvändandet av Le Male som gjort en del allergiska mot denna not?
Senast redigerad av LillBenet 2015-05-16 kl. 23:17.
Citera
2015-05-16, 23:21
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBenet
Okej var egentligen bara ute efter att lukta på Oxford & Cambridge som ska vara en riktigt bra lavender med inslag av pepparmint och ha ekmossa i basen.

Det snackas väldigt lite om lavender i denna tråd som jag följt ett tag. För det folks tankar till gamla gubbar eller är det överanvändandet av Le Male som gjort en del allergiska mot denna not?
Jag älskar lavendel. När det kommer till ren lavendel så är Serge Lutens Encens et Lavandel och Gendarme 20 mina favoriter. Tyvärr äger jag inte Encens et Lavendel, men någon gång kanske det blir av att man slår till på en flaska. Annars finns det ju gott om bra dofter med lavendel i basen, t.ex. Parfums MDCI Invasion Barbare och Serge Lutens Gris Clair.

Har dessutom ren eterisk lavendelolja som faktiskt funkar bra i sovrummet i en aroma-diffuser om man vill sova extra gott. Dessutom drömmer jag alltid konstiga drömmar när jag har den oljan i sovrummet. Det är ju känt sedan länge att lavendel är avkopplande och sövande .
Citera
2015-05-16, 23:44
Medlem
LillBenets avatar
Citat:
Jag älskar lavendel. När det kommer till ren lavendel så är Serge Lutens Encens et Lavandel och Gendarme 20 mina favoriter. Tyvärr äger jag inte Encens et Lavendel, men någon gång kanske det blir av att man slår till på en flaska. Annars finns det ju gott om bra dofter med lavendel i basen, t.ex. Parfums MDCI Invasion Barbare och Serge Lutens Gris Clair.

Har dessutom ren eterisk lavendelolja som faktiskt funkar bra i sovrummet i en aroma-diffuser om man vill sova extra gott. Dessutom drömmer jag alltid konstiga drömmar när jag har den oljan i sovrummet. Det är ju känt sedan länge att lavendel är avkopplande och sövande .

Själv för lavendel (tack för stavning) mina tankar till något slags "faderligt", något lugnande men ändå manligt. Har svårt att kunna komma på något som i parfym luktar så maskulint för mig som den noten. Ska definitivt kolla upp Gendarme 20. Serge Lutens parfymen verkar bara gå att köpa i Paris eller skickar dem samples?
Citera
2015-05-17, 00:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Blev det något köp av L'Antichambre Tabac förresten? Själv väntar jag på min stora flaska. Mitt sample börjar ta slut. Undrar om det är nikotin i den som tas upp genom huden, för jag tror jag börjar bli beroende av den...
Nej får bli senare, och tänkte du får vara försökskanin också så berätta hur leveransen gick för dig
Citera
2015-05-17, 00:59
Medlem
Grankulas avatar
tjenixen, vilken skulle ni välja utav nautica voyage och versace eau fraiche nu till sommaren ? Har varit och luktat på eau fraiche och gillade lukten, nautica har jag dock inte sett i sverige. Båda e ju ganska billiga, nautica e ju dock oerhört billig. Åsikter från er ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in