Citat:
Ursprungligen postat av
N.I.B
Det är ju NU som har kameran i högsta hugg och inte ens visar hur många som är där? Han har all rätt att foto personerna speciellt när organisationen tidigare har kastat ägg och även kastat grisblod på fastigheter är det väldigt smart gjort av Jan Helin.
Jan är nervös men tycker att det går alldeles utmärkt att göra detta. Varför skulle han svara på frågor vid hans bostad? det är verkligen inte rätt tid eller plats.
Obs! Nu låter jag som att jag älskar Jan Helin men det gör jag verkligen inte. Sista inlägget jag skriver i tråden vill inte bidra med mera propaganda till organisationen.
Hur ofta brukar den som håller i kameran ställa sig och filma alla som är med i ett team eller ens nämna nämna, "kolla här, vi är så här många i detta teamet", det är ju helt irrelevant.
Men du kanske menar att när expressen och Aftonbladet och annan slaskmedia går hem till folk så visar de hur många som är där, eftersom det tydligen ska vara så himla väsentligt?
Varför skulle han svara på frågor, ja varför ska man behöva svara på frångår vid en hem när folk dyker upp. Han verkar ju själv tycka att det är ok när det gäller
andra. Han gillar dock inte när det drabbar honom själv. Han må säga det är ok, för att slippa framstå som en hycklare, men exakt allt annat än just de orden som kommer ur hans mun förtäljer å det tydligaste att verkligheten är en helt annan.
Tillägg; "rätt tid eller plats" kan det ju aldrig vara när det gäller Herr Helin, då granskning Sverige visade hur omöjlig han var att få tag på när han gömmer sig på sitt kontor och inte kan ta samtal eller nånting.