2015-05-19, 06:44
Medlem
Måste säga att det var utmärkt gjort att besöka Jan Helin. Ni som som säger ett två fel inte gör ett rätt anser jag har fel. Utan det är bara den här typen av konsekvenser som kan få Helin att tänka till.

Alla människor ska behandlas som de behandlar andra. Det är ett säkert sätt art skapa ett gott samhällsklimat. Att låta elaka människor agera fritt utan konsekvenser leder bara till att schyssta människor blir utnyttjade samtidigt som de elaka tar hem vinsten.
Citera
2015-05-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns iaf tre flyktingboenden på Södermalm.
http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Socialtjanstforvaltningen/Ensamkommande-flyktingungdomar/Boenden-for-ensamkommande-flyktingungdomar/?acceptcookies=true
3 stycken som tar emot max 15-20 negerskallar? Inte ens 0.01% av befolkningen på Södermalm.
Citera
2015-05-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Måste säga att det var utmärkt gjort att besöka Jan Helin. Ni som som säger ett två fel inte gör ett rätt anser jag har fel. Utan det är bara den här typen av konsekvenser som kan få Helin att tänka till.

Alla människor ska behandlas som de behandlar andra. Det är ett säkert sätt art skapa ett gott samhällsklimat. Att låta elaka människor agera fritt utan konsekvenser leder bara till att schyssta människor blir utnyttjade samtidigt som de elaka tar hem vinsten.

Skillnaden är att Helin sysslar med journalistik. Nordisk Ungdom sysslar med terror/hämnd/trams.
Det är en rätt stor skillnad. Eller menar du att det är ok att rucka på pressfriheten för att vissa element inte tycker det är ok att bli granskad? Det är ju en rätt allvarlig störning i demokratin.
Citera
2015-05-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vilken är den andra aktionen?

Fel av mig, menar givetvis en av vardera
Citera
2015-05-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Skillnaden är att Helin sysslar med journalistik. Nordisk Ungdom sysslar med terror/hämnd/trams.
Det är en rätt stor skillnad. Eller menar du att det är ok att rucka på pressfriheten för att vissa element inte tycker det är ok att bli granskad? Det är ju en rätt allvarlig störning i demokratin.

Jan Helin sysslar med trams!
Naken-chocker och annat vedervärdig smörja!

Och han tjänar 20 000kr om dagen på att förpesta omgivningen med tramset!
Dessutom bor han i ett pyttelitet hus som ser ut som ett råttbo.
Går alla pengar till knark och horor måhända?
Citera
2015-05-19, 10:58
Medlem
korsvens avatar
bästa på mycket länge, dröjer innan han skickar ut äcklet Melin objuden igen
Citera
2015-05-19, 11:21
Medlem
PilotHockeys avatar
Jag tycker de att de hade vart fel att besöka hycklaren Helin om de bara vart pga ett besök hemma hos Jimmie Åkesson. Politiker får ofta besök osv på hemmaplan, inte något märkligt med det.

Däremot så var nu fallet så att Åkesson var långtidssjukskriven pga utbrändhet. Det ändrar hela situationen totalt.

NU gjorde helt rätt. Sätt dit Helin, ställ honom till svars! After all så är det saker som detta han jobbar med. Att stå till svars för vad hans journalister gör, det har han själv hävdat tidigare att det är därför han får bra betalt. Då borde han ju inte tycka att det är konstigt
Citera
2015-05-19, 11:49
Medlem
panther1s avatar
Citat:

Inte för att jag på något sätt stödjer/sympatiserar med rasistiska eller nazistiska organisationer, men kallar du Aftonbladets och Jan Helins "journalistikutövning" för riktig journalistik?

De har inför hela svenska folket hängt ut människor som har skrivit anonyma kommentarer på Flashback, folks åsikter har man hängt ut. Människor som varken har hotat eller skadat andra människor. Jag håller med om att mycket av de kommentarar som skrevs var opassande, men det var åsikter. Många av dessa människor som man har hängt ut är marginaliserade och känner en frustration, är det att slå uppåt när man ger sig på dessa individer?
Min åsikt är att Aftonbladet är hycklare eftersom att de för en politisk agenda, en vänsterorienterad agenda. Ena sekunden påstår sig dessa journalister ha empati för människor, men hur många gånger har de inte drivit folk till vansinne(snudd till självmord) i sin jakt på information om det ena och det andra. Många helt vanliga människor som har varit utsatta för brott eller på något annat sätt inblandade i stora händelser har haft ett helvete på grund av Aftonbladets och Expressens journalister. Det är inte bara i Jimmie Åkessons trädgård man har legat och stört genom åren. En bra journalist slår uppåt och åt olika håll, lite som Janne Josefsson.
Av någon anledning gillar jag dock Jan Helin, vet inte riktigt varför. Något med hans sätt att tala och hans approach tror jag.. Jag både gillar och ogillar honom på samma gång.
Senast redigerad av panther1 2015-05-19 kl. 12:09.
Citera
2015-05-19, 12:16
Medlem
Citat:

Du har en förlegad syn på journalistik. Det människor skriver om eller gör reportage om är journalistik. Gammelmedierna har inget monopol på detta. Pressfriheten ska således innefatta alla. Aftonbladet ska inte ha större eller mindre rättigheter än någon annan.

När nu uppenbarligen AB anser att det är ok att hemsöka människor och filma dem är det helt i sin ordning att använda samma typ av låga moral tillbaka. Som jag sa tidigare är det säkraste sättet att skapa ett gott samhällsklimat att behandla en människa som den behandlar andra. Just för att i ett sådant samhälle får alla ett eget intresse i att behandla omgivningen med respekt.
Senast redigerad av Keus 2015-05-19 kl. 12:26.
Citera
2015-05-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
3 stycken som tar emot max 15-20 negerskallar? Inte ens 0.01% av befolkningen på Södermalm.
Njo, det innebär väl ändå åtminstone dubbelt så mycket som du antyder? Hur gick grundskolematten?
Citera
2015-05-19, 13:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Bästa vore väl ifall de fick bo där utflyttningen är stor? Att få lght på Sveriges mest överhettade bostadsmarknad vore väl lite väl lyxigt även för negern? Varför ska de få det bästa? Förstår inte.
Citera
2015-05-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bästa vore väl ifall de fick bo där utflyttningen är stor? Att få lght på Sveriges mest överhettade bostadsmarknad vore väl lite väl lyxigt även för negern? Varför ska de få det bästa? Förstår inte.

Öppna era hjärtan. Man kan tex bussa in ensamkommande skäggebarn till Högstatieskolorna i innerstan. Hur förklarar du att hur det kan finnas stora islamiserade ghetton centralt i London, Paris, Berlin, Köpenhamn, Oslo, Amsterdam, Barcelona men INTE i Stockholm. Är det inte underligt. I Köpenhamn bussar man runt elever från arabiserade områden till "vitare" skolor. Varför sker då inte det i Stockholm.

När svenska 08-politiker, 08-byråkrater och 08-jounalister talar om att öka invandringen så talar de oftast bara om "kommunerna". Inte Sverige och med det menas allt utom innerstan. - Om Stockholm tog sin del och ansvar (15%) av invandringen så skulle faktiskt invandringen strypas omedelbart. - Helin och Mattsson är bara två ledartyper av dessa hycklare. Det är inte vinter förrän det snöar i Stockholm. SD borde därför arbeta stenhårt för att Stockholm skall ta sin solidariska andel av massinvandringen. Det är en debatt SD aldrig kan förlora.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-05-19 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in