Citat:
Ursprungligen postat av
skorven
Skillnaden är att Helin sysslar med journalistik. Nordisk Ungdom sysslar med terror/hämnd/trams.
Det är en rätt stor skillnad. Eller menar du att det är ok att rucka på pressfriheten för att vissa element inte tycker det är ok att bli granskad? Det är ju en rätt allvarlig störning i demokratin.
Inte för att jag på något sätt stödjer/sympatiserar med rasistiska eller nazistiska organisationer, men kallar du Aftonbladets och Jan Helins "journalistikutövning" för riktig journalistik?
De har inför hela svenska folket hängt ut människor som har skrivit anonyma kommentarer på Flashback, folks åsikter har man hängt ut. Människor som varken har hotat eller skadat andra människor. Jag håller med om att mycket av de kommentarar som skrevs var opassande, men det var åsikter. Många av dessa människor som man har hängt ut är marginaliserade och känner en frustration, är det att slå uppåt när man ger sig på dessa individer?
Min åsikt är att Aftonbladet är hycklare eftersom att de för en politisk agenda, en vänsterorienterad agenda. Ena sekunden påstår sig dessa journalister ha empati för människor, men hur många gånger har de inte drivit folk till vansinne(snudd till självmord) i sin jakt på information om det ena och det andra. Många helt vanliga människor som har varit utsatta för brott eller på något annat sätt inblandade i stora händelser har haft ett helvete på grund av Aftonbladets och Expressens journalister. Det är inte bara i Jimmie Åkessons trädgård man har legat och stört genom åren. En bra journalist slår uppåt och åt olika håll, lite som
Janne Josefsson.
Av någon anledning gillar jag dock Jan Helin, vet inte riktigt varför. Något med hans sätt att tala och hans approach tror jag.. Jag både gillar och ogillar honom på samma gång.