Citat:
Ursprungligen postat av
Fumbduck
Däremot skulle jag inte ligga lång med hävstång. Volatiliteten urholkar värdet.
Det du säger stämmer inte. Volatiliteten har ingen påverkan på mitt kapital när jag handlar terminer på margin. Volatiliteten urholkar inte värdet en termin som handlas genom belåning. Det är bara certifikat som urholkas av volatiliteten, då hävstången återställs mellan varje börsdag för dessa produkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
OmneHomoMendax
Ja tusan vad du måste ligga back i USD/SEK! Jag har själv köpt och sålt, men enbart intradag.
Jag har legat långsiktigt USD/SEK i över ett år och köpt och sålt av långa terminer i dollarn etappvis. Mitt innehav har f.n. ett GAV kring 8,5 vilket inte är särskilt mycket back. Jag handlar ju dock med en horisont på cirka 3-12 månader, alltså inte intradags-handel.
USD/SEK passerar dock med all sannolikhet 9 inom 4-6 månader. Ingves har lyckats snacka ner dollarn ett tag nu men det lär inte hålla länge till, han lär sänka räntan i juli ändå. I 5 år har han pratat om att "han ser högre inflation" men eftersom att den svenska penningpolitiken är fundamentalt felaktig når man aldrig inflation på pappret då KPI (som man baserar sina beslut på) är ett direkt felaktigt mått.