Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
2011 fick jag tillstånd att gå igenom polisutredningens digra lunta ang. hans försvinnande. Efter att mycket noggrant ha studerat denna, så ändrade jag min uppfattning.
Det här låter ju bra, men har man sagt A får man säga B, tycker jag. Kan vi reda ut detta nu, så läsaren får veta vad som gäller?
S2 tror att Hymme aldrig anlände till Gbg.
1. Beskrivningen av Hymmes karaktärsdrag får S2 att tro att trion inte skulle velat umgås med honom.
Men ett enda tillfälligt möte är ju knappast omöjligt för det. Sen var väl knappast Gay Karlsson en person som varit sparsmakad i sitt umgänge - han brukade ju bl.a umgås med alkisar som var 10-20 år äldre än han själv.
2. Eftersom polisen inte hittade någon som sett Hymme på tåget mot Gbg eller i staden ifråga drar S2 slutsatsen att han aldrig anlände till Gbg.
Men allmänheten frågades ju ut veckor efter Hymmes försvinnande, och vid det laget är det inte lätt att minnas vilka främmande personer som man stött på.
3. S2 menar på fullt allvar att det vykort som Hymme uppges ha skickat är en fake, eftersom han tycker sig se att kortet är stämplat 1966 och inte 1965.
Jag behöver väl inte kommentera det orimliga i detta.
Så man kan ju inte säga att S2 har ett case här. Frågan är fortfarande öppen huruvida Hymme och trion möttes. Och det är nog bara Deffad som kan hjälpa till med detta. Men eftersom han inte har hört av sig på länge fruktar jag att han fått order om att hålla tyst.