2016-01-11, 12:38
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Va? En dusch med decibelkrav? Menar du isoleringen i själva badrummet eller?

Han pratar nog om de kabiner med massa roliga funktioner som ånga och analdusch. Ett vanligt handtag eller en öppen kabin kan man inte testa eftersom möjligheter till kombinationer med andra material är oändligt.
Citera
2016-01-11, 17:41
Medlem
Det är nånannanismen som tar form i samhället. "Jag gör vad som faller mig in, det var ju ingen i skolan eller hemma som sa något annat, jag behöver inte tillämpa mitt sunda förnuft, för det är jag värd."
Citera
2016-01-11, 18:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Va? En dusch med decibelkrav? Menar du isoleringen i själva badrummet eller?
Det är snarare vattenavtappningen i sig som kan vara störande, eftersom det ibland kan låta en del ifrån vattenledningsrören.
Citera
2016-01-12, 20:38
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
En dusch har decibelkrav på sig vid tillverkning som övergår gränserna som krävs för tystnad efter 22.00 så duschning är generellt inte godkänt.

öhh? det har jag mycket svårt att tro? men jag är inte i branschen så jag vet inte säkert.
Vad jag däremot säkert vet är att ljudet garanterat beror på vattenhastigheten i kranen/blandaren. och detta står det fastighetsägaren fritt att reglera bäst fan han vill.

Det finns inte något krav på "tystnad" någonstans. bor du i en förening som i sina stadgar skrivit att det "efter 22 skall vara tyst i LÄGENHET (obs i ej i trapphus eller gemensamma utrymmen" så är det bara att skita i det.
Citera
2016-01-14, 00:07
Medlem
Grannen klagar hela tiden, fick nu en lapp

God kväll

Ska göra en sammanfattning av det hela. Har fått en lägenhet förstahand på översta våningen.
Denna har vart en vind förut som har byggts om till en lägenhet, men dom har tätat golvet dåligt så den är väldigt lyhörd.
Detta för mig är inget jag har ont utav men min granne har det då hon tydligen har sitt sovrum precis under mitt.

Just nu arbetslös så man sitter lite sent på kvällarna och lirar spel med polare och växlar några ord via ts. Dok i lugn stämma med utav hänsyn till grannar och ska man upp och hämta lite mat eller göra sina behov så tassar man lätt.
Har aldrig fester och inte på någon tv eller radio kör allt via mitt headset.
Men detta hör hon ändå hur försiktigt jag än är och nu fick jag en lapp och en pling på dörren.

Har vart i kontakt med hyresvärden men det finns inget han kan göra åt det.
Jobbar på att flytta härifrån men inte hittat något än.

Så min fråga till detta, vad har jag för skyldigheter, vad får jag och inte får jag göra.
Citera
2016-01-14, 00:21
Medlem
Ankan007s avatar
Kan inte din hyresvärd göra något åt saken så får det ju vara, du skall ju kunna leva ett normalt liv i din lägenhet.
Citera
2016-01-14, 00:23
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Efter 22 är tumregeln att det ska vara tyst.

Vissa ljud får man stå ut med.

Är du verkligen tyst? Tassar du verkligen på tå?
Av erfarenhet tror jag snarare du vrålar i TS när du spelar CS med polarna och får stryk, det gjorde min granne jävligt ofta och jävligt sent. Allt ifrån klockan 03 kunde han vråla till 06.

Om du verkligen är tyst, gå ner till grannen och förklara, och ta sedan gemensamt kontakt med hyresvärden och kräv förbättringar. Hoppas du är medlem i hyresgästföreningen.
Citera
2016-01-14, 00:25
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Efter 22 är tumregeln att det ska vara tyst.

Vissa ljud får man stå ut med.

Är du verkligen tyst? Tassar du verkligen på tå?
Av erfarenhet tror jag snarare du vrålar i TS när du spelar CS med polarna och får stryk, det gjorde min granne jävligt ofta och jävligt sent. Allt ifrån klockan 03 kunde han vråla till 06.

Om du verkligen är tyst, gå ner till grannen och förklara, och ta sedan gemensamt kontakt med hyresvärden och kräv förbättringar. Hoppas du är medlem i hyresgästföreningen.
Dok gäller din tumregel icke ordinarie ljud, dvs om ts sitter uppe mitt i natten och kollar på TV på normalhög ljudnivå så är detta inget fel jämfört med om han skulle ha någon filmfestival med 10 polare
Citera
2016-01-14, 00:32
Medlem
Jepp, jag smyger runt i lägenheten.
Och cs lirar jag bara på dag tid, kör arma, gta och starcraft på nätterna med lugn i rösten.
Skriker aldrig i spel för övrigt

Men då kanske ett möte med alla verkar vara lösningen.
Men jag undrar om jag bryter mot något i detta störande jag gör?
Senast redigerad av MagisktFEEED 2016-01-14 kl. 00:35.
Citera
2016-01-14, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan007
Kan inte din hyresvärd göra något åt saken så får det ju vara, du skall ju kunna leva ett normalt liv i din lägenhet.
men det är inte normalt liv att sitta uppe hela nätterna när andra försöker sova.
Citera
2016-01-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
men det är inte normalt liv att sitta uppe hela nätterna när andra försöker sova.

Inte normalt ? Det är väl helt normalt om det är normalt för personen som är det eller?

Lite får man tåla tycker jag har du testat lägga lite mattor det tar ju bort en del ljud , att man går på toa mm även nattetid tycker jag inte ska vara några bekymmer . Är själv nattuggla och går omkring städar till och med ibland på nätterna och har aldrig fått ett klagomål
Citera
2016-01-14, 01:49
Medlem
Senapstjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
Menar du på fullaste allvar att han inte skulle få lov att ligga och kolla på TV vilken tid på dygnet han vill?

Att andra försöker sova ska man såklart ta hänsyn till, men det han beskriver är inget extremt beteende och är därmed inte hans bekymmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in