2015-05-14, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Göra sig av med Stillman och Davidsson. Varför?
Min uppfattning är den att Stillman är mr HV71. Han har bevisat det som spelare, som tränare, som sportchef.

Davidsson är för mig än så länge bara en spelare, inget annat, ställer han till med problem är han inte helig för mig alls, han har aldrig visat att han har kompetens nog att vara ledare inom HV71 som sportchef eller tränare.

Ska man vara ärlig så har Davidsson bara åkt räkmacka till sin nuvarande tjänst, det gjorde iofs Stillman oxå en gång i tiden men Stillman har bevisat att han klarar av jobben på kompetens och kunnande.
Citera
2015-05-14, 12:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Dagens dollar-regn bjuder Stefan Enbom på via aviserandet av 12M satsade på egna produkter från Norrbotten. Det här är precis vad Norrbotten behöver.

Det är samma peng som man satsade ifjol

Så satsningen har pågått sen Uffe Engman och Skuggan anställdes som tjänstemän på unga. Tillsammans med Lauritsen då. 2011 va?
Citera
2015-05-14, 12:59
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Hur var det,visade Balle några uppgifter på lönebudgeterna? Eller yrade han som vanligt?
Nej, det var bara käbbel i vanlig ordning.
Citera
2015-05-14, 13:37
Medlem
Stegens avatar
Porseland till Brynäs var en sån jävla rolig nyhet. Äntligen en riktigt spännande värvning av Brynäs. Har en redigt bra känsla inför nästa säsong!

Citat:
Hur var det,visade Balle några uppgifter på lönebudgeterna? Eller yrade han som vanligt?
Hade Usama Bin Laden hållt sig lika välgömd som Kalle-Noll-Kolles källor hade han fortfarande varit vid liv.
Citera
2015-05-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu när Noah fått känna smaken av guld, så tror jag att han mest är intresserad utav klubbar som har en rimlig chans på guldet.

Klubbar med rimlig chans idagsläget torde ju vara klubbar som har vunnit guld mer än två gånger. Alltså typ HV71, Skaik, Färjestad, Frölunda. Att jag räknar bort Brynäs och DIF är mest för att jag gör bedömningen att de inte riktigt har samma ekonomi att avlöna trupp för som ovanstående lag.

Luleå och MoDo har ju absolut ingenting att komma med. Kan inte förstå alls vad de skulle kunna locka Welch med.

Så sant så.
Enda sättet för Fuleå att få spelare till sitt lag är pengar eller att man får spela enormt våldsamt.
Hv och Färjestad väljer man om man vill chansen på guld.
Citera
2015-05-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu när Noah fått känna smaken av guld, så tror jag att han mest är intresserad utav klubbar som har en rimlig chans på guldet.

Klubbar med rimlig chans idagsläget torde ju vara klubbar som har vunnit guld mer än två gånger. Alltså typ HV71, Skaik, Färjestad, Frölunda. Att jag räknar bort Brynäs och DIF är mest för att jag gör bedömningen att de inte riktigt har samma ekonomi att avlöna trupp för som ovanstående lag.

Luleå och MoDo har ju absolut ingenting att komma med. Kan inte förstå alls vad de skulle kunna locka Welch med.
Det var bland det dummaste jag hört, att antal historiskt inspelade guld ska ha nått med val av klubb att göra. Konstigt att inte alla spelare vill gå till IF Göta som har nio SM-guld.
Citera
2015-05-14, 14:54
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Så sant så.
Enda sättet för Fuleå att få spelare till sitt lag är pengar eller att man får spela enormt våldsamt.
Hv och Färjestad väljer man om man vill chansen på guld.
Men Färjestad hade ju inte råd att ha kvar sin enda bra spelare och man gick inte ens till slutspel heller.
Guld för FBK, näe tror inte det blir det nästa år heller.
Citera
2015-05-14, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Det var bland det dummaste jag hört, att antal historiskt inspelade guld ska ha nått med val av klubb att göra. Konstigt att inte alla spelare vill gå till IF Göta som har nio SM-guld.
Hade övervägt dem som stenhårda aspiranter till titeln om de hade gott om eget kapital samt spelat i högsta ligan
Citera
2015-05-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men Färjestad hade ju inte råd att ha kvar sin enda bra spelare och man gick inte ens till slutspel heller.
Guld för FBK, näe tror inte det blir det nästa år heller.

Procentuellt sett så är chansen ljusår större att vinna guld i Hv,Skellefteå och Färjestad än i Fuleå.
Ledin och Hento lämnade ditt bajs lag och flyttade söder över för att få vinna sina guld (FBK och HV 71)

Rajala ville spela i FBK men ev flyttar till obyggden,varför tror du han gör det?

Hedman flyttar tillbaka av 3 ting.

1 Bättre lön i Fuleå än i Färjestad.
2 Han fick inte spela sitt våldsspel i Färjestad
3 Han är van att lalla runt i loser lag som som Fuleå och Modo där det inte ställs några krav. I Färjestad ställdes det krav,krav som han,Linus och Gunnarsson inte klarade av att hantera. Därav inget slutspel.
Men i Gunnarsson och Perssons fall har man förståt vad som krävs för att vinna. Medan Hedman valde att fylla på sitt bankkonto.
Citera
2015-05-14, 16:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Procentuellt sett så är chansen ljusår större att vinna guld i Hv,Skellefteå och Färjestad än i Fuleå.
Ledin och Hento lämnade ditt bajs lag och flyttade söder över för att få vinna sina guld (FBK och HV 71)

Rajala ville spela i FBK men ev flyttar till obyggden,varför tror du han gör det?

Hedman flyttar tillbaka av 3 ting.

1 Bättre lön i Fuleå än i Färjestad.
2 Han fick inte spela sitt våldsspel i Färjestad
3 Han är van att lalla runt i loser lag som som Fuleå och Modo där det inte ställs några krav. I Färjestad ställdes det krav,krav som han,Linus och Gunnarsson inte klarade av att hantera. Därav inget slutspel.
Men i Gunnarsson och Perssons fall har man förståt vad som krävs för att vinna. Medan Hedman valde att fylla på sitt bankkonto.
Procentuellt tillbaka i tiden, ja. Har ju nada med framtiden att göra, om det hade det skulle ju DIF och Brynäs spela final varje år och inte behöva bra spelare för att göra det. Fattar väl vem som helst att den ekvationen inte stämmer.
Det du skriver om Hedman stämmer inte ett dugg, bara svammel.
Citera
2015-05-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Procentuellt tillbaka i tiden, ja. Har ju nada med framtiden att göra, om det hade det skulle ju DIF och Brynäs spela final varje år och inte behöva bra spelare för att göra det. Fattar väl vem som helst att den ekvationen inte stämmer.
Det du skriver om Hedman stämmer inte ett dugg, bara svammel.

Hur många spelare har inte valt Färjestad förre tex ditt lag för att ha chansen att vinna guld?
Har Färjestad bara haft tur genom åren?

Ge en bättre förklaring angående Hedman,eller ska du vara ett troll likt Balle Kalle? Hedman är inta av rätta virket för att vinna,i Färjestad hade man väntat sig betydligt mer av han.
Citera
2015-05-14, 16:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Hur många spelare har inte valt Färjestad förre tex ditt lag för att ha chansen att vinna guld?
Har Färjestad bara haft tur genom åren?

Ge en bättre förklaring angående Hedman,eller ska du vara ett troll likt Balle Kalle? Hedman är inta av rätta virket för att vinna,i Färjestad hade man väntat sig betydligt mer av han.
Hedman trivdes inte i Färjestad och saknade sitt gamla Luleå, inte svårare än så. Gunnarsson kan också komma tillbaka när han har skärpt till sig defensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in