2015-05-12, 02:01
Moderator
Neksnors avatar
Olagliga avgifter??
Citera
2015-05-13, 16:58
Medlem
PilotHockeys avatar
Att tvingas betala 500kr i förseningsavgift om man inte betalat 9kr (om man nu endast kört en passage under en månad) kan ju inte ses som något annat än olagligt. Borde inte vara så svårt att klubba igenom att sålänge du inte betalat mer i trängselskatt så kan du inte få betala mer i förseningsavgift. Dvs. Ska du betala 9kr o du blir försenad blir det 18 kr. Om du skall betala 100kr och det blir försenat blir det 200kr. Sedan blir en övre gräns 500kr, dvs att om du skall betala typ 600kr o de blir försenat så skall du betala 600kr + 500kr totalt.

Att politikerna inte gör detta nu är skrämmande. Men klart, de åker ju genom tullarna på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2015-05-13, 17:46
Moderator
Neksnors avatar
Jag anser att den nu gällande förseningsavgiften är är alldeles för hög. Det innebär inte att den är olaglig, bara att den bör vara det.
Citera
2015-05-19, 11:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag anser att den nu gällande förseningsavgiften är är alldeles för hög. Det innebär inte att den är olaglig, bara att den bör vara det.

Vi kan väll se det som en oskriven lag. Precis som att det borde vara olagligt att som politiker få slippa trängselskatt. Utsugning av folket och man vägrar lyssna på revolten. Riktigt jävla pissiga politiker i Göteborg. Wannholt, VV och SD är de enda som står upp för folkets röst.
Citera
2015-05-25, 21:43
Medlem
Vad är kostnaden för konsekvenserna av allt som inte fungerar under alla de år som tunnelbygget planeras att genomföras?
Citera
2015-05-26, 13:26
Bannlyst
Undrar car den där jävla amatörpolitikern (V eller MP) som försvarade t-skatten med näbbar och klor tagit vägen. Minns att han på allvar tyckte att bilister var en större kostnad för samhället än vad dom drog in..... Lästen en oberoende utredning för några veckor sedan där man fått fram kostnader kontra intäkter från bilismen. Bilismen drog in det dubbla till staten än vad den kostade!
Citera
2015-05-26, 13:57
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Att politikerna inte gör detta nu är skrämmande. Men klart, de åker ju genom tullarna på skattebetalarnas bekostnad.

Klart man inte vill. Enkel och hög summa att inkassera.

Citat:
Trängselskattens tilläggsavgifter brännmärks som ocker och har risats av myndigheter - men i fjol gav de staten 184 miljoner kronor, och på sex år 860 miljoner. Och regeringen ska behålla de. SVT
Citera
2015-06-11, 21:24
Medlem
JetSocietys avatar
""Nu kom Västlänken, ganska överraskande, in i debatten om LOV i hemtjänsten. SD stod för det inslaget.
Gunilla Grahn-Hinnfors GP""

Utklippt från Göteborgspostens liverapportering.

Sd:s representant gör sitt jobb i kommunfullmäktige i göteborg.
:-)
Citera
2015-08-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Precis. Västlänken ÄR ett uselt projekt, både ur miljöhänseende och för Göteborgarna. 10 år för att gräva upp delar av stan och ge Göteborgarna 3 fjuttiga stationer, Centralstationen-Korsvägen-Haga.
Just det!!! Dem fjuttiga stationerna kan du promenera emellan på 20 min, sossarna tror att Gbg är en storstad och måste ha den infrastrukturen, Bah! Plöja ner alla dessa skattepengar samtidigt som rektorn tar beslut i ungarnas skola att frukten är indragen för det är för dyrt.
Citera
2015-09-13, 15:57
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor

Du har rätt, den är tyvärr inte olaglig. Hade däremot ett företag tagit ut påminnelseavgift på 5000% så hade det varit olagligt och med största sannolikhet toppat kvällstidningarnas löpsedlar.
Citera
2015-09-27, 20:29
Medlem
Bra tips för att undvika trängselskatt emottages tacksamt!!
Citera
2015-10-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Bra tips för att undvika trängselskatt emottages tacksamt!!

Här har du några tips:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2862677-70-000-fall-av-fusk-med-trangselskatten-sa-gor-de

En bilmodell som döljer skyltarna bra är ett annat tips (finns delvis i artikeln ovan). Fotot på Mitsubishin i artikeln ovan visar på en kamera som har en mycket brant vinkel, det är därför den försänkta hållaren bak gör att skylten inte syns.

Stora extraljus fram och en försänkt skylthållare bak är de bästa tipsen jag har, eller varför inte skylthållare under flaket på en pickup - det har jag sett att vissa bilar har och det är nog effektivt.

Det är olagligt att skymma skyltarna om det är syftet med konstruktionen (exempelvis en keps), det är dock lagligt att skymma dem med exempelvis extraljus eller last så länge som skylten är läsbar i upp till 15 graders vinkel uppifrån (EU-lag). Jag såg en bakluckebox (typ takbox) på en bild. Det är en box som hängs utanpå bakluckan som var perfekt för att dölja bakskylten på vissa bilmodeller...
...det finns även cykelhållare som bygger på samma koncept.
Senast redigerad av Pisseman 2015-10-13 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in