Citat:
Han skrev på Hartnells bil vid Lake Berryessa och det är bevis nog på att han utförde dådet. Dessutom ringde han ju polisen ganska omgående och tog på sig det. Jag funderar däremot på om han hade uppsåt att döda båda? Vad var meningen med dräkten och masken om ingen kunde vittna om det? Därför är det ganska intressant att han använde mycket mer våld mot kvinnan. Kanske ville Z att Hartnell skulle överleva för att kunna berätta om det?
Jag tycker att Allens handstil är jävligt likt. Visst, man har inte kunnat fastslå att det är han, men de här handstilsexperterna har också sagt att det finns många likheter. Det kan t.ex. förklaras med att Allen i efterhand har försökt dölja handstilen något. Han försökte dölja sin handstil när utredarna ville testa honom. Han ifrågasatte varför han måste skriva och tog enligt utredarna Toschi och Armstrong mycket god tid på sig och uppträdde nervöst och skrev inte alls naturligt. Varför, om man nu är oskyldig? Detta var precis när man hade kommit åt honom i hans trailer i Santa Rosa. Det är också känt att många uttryck och stavfel som Z använde hade Allen också använt i vardagen. Sen det där mellanrummet när han skriver med högerhanden är enligt mig sjukt intressant. Vad är sannolikheten att den bästa misstänkte använder precis ett sådant mellanrum som Z använde i sina brev?
Angående DNA. Vi vet inte ens om det är Zodiacs DNA till att börja med. Det måste ha passerat många människor, postanställda, journalister, poliser, utredare m.m. Man var inte lika noggrann och försiktig som man är idag.
Jag tycker att Allens handstil är jävligt likt. Visst, man har inte kunnat fastslå att det är han, men de här handstilsexperterna har också sagt att det finns många likheter. Det kan t.ex. förklaras med att Allen i efterhand har försökt dölja handstilen något. Han försökte dölja sin handstil när utredarna ville testa honom. Han ifrågasatte varför han måste skriva och tog enligt utredarna Toschi och Armstrong mycket god tid på sig och uppträdde nervöst och skrev inte alls naturligt. Varför, om man nu är oskyldig? Detta var precis när man hade kommit åt honom i hans trailer i Santa Rosa. Det är också känt att många uttryck och stavfel som Z använde hade Allen också använt i vardagen. Sen det där mellanrummet när han skriver med högerhanden är enligt mig sjukt intressant. Vad är sannolikheten att den bästa misstänkte använder precis ett sådant mellanrum som Z använde i sina brev?
Angående DNA. Vi vet inte ens om det är Zodiacs DNA till att börja med. Det måste ha passerat många människor, postanställda, journalister, poliser, utredare m.m. Man var inte lika noggrann och försiktig som man är idag.
anledningen till att jag håller det för öppet att z kanske inte gjorde lake berryessa är att loggan, datum, hela breven etc. etc. hade tryckts i tidningarna förut. det som jag inte vet, är om handstilen på bildörren stämmer med z breven? jag säger som sagt inte att han inte gjorde det, för han kan vara skyldig till det (och troligtvis är han det), men för att tänka lite utanför boxen, så håller jag dörren på glänt att han inte gjorde lake berryessa.
dessutom, när Z dödar Darlene ferrin, och försökte döda michael mageau, och ringer in efteråt, så säger han: "... you find the kids in a Brown car..."
efter lake berryessa så säger han "... White Volkswagen karmann ghia..."
antagligen så försöker han bluffa/göra polisen förvirrade, för om man går från att inte kunna en amerikansk bilmodell, till att kunna en tysk, känns inte troligt. antagligen mörkade han med att säga Brown car, för att sedan vara ärlig vid lake berryessa. eller, så är det en Copycat vid lake berryessa.
varför skulle Z be någon annan att slicka på frimärket? DNA fanns ju inte på kartan då. det borde väl finnas DNA där man slickar ihop kanterna på kuvertet, så att inte brevet ramlar ut? eller den delen kanske han limmade, men i så fall så borde han ju limmat frimärket också.
vad tror du om Kathleen Johns? är det z som ligger bakom den händelsen, eller tar han bara åt sig äran? :P