2015-05-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Lägg märke till om han skulle ha något vitt under näsan/på näsan utifall han snortar det.
Det är det största bevisat du kan få och att det är rätt vanligt att man har kvar lite pulver under näsan.
Jag blev påkommen så förut.
Humöret är oftast på top och man får motivation av metyl. Ett tecken är t.ex. att han kommrt på något som ni kan göra den här veckan, som han sedan sviker dagen därefter då han inte längre är sugen alls på att hitta på något.
Dagen efter intag av metylfenidat blir jag alltid seg och stänger in mig på rummet.

Dom sakerna som du skriver att du har märkt stämmer in på beteenden av metyl.. :/

Det med näsan tänker jag testa. Tack för det tipset!

Det där med att han sviker har aldrig faktiskt hänt.

Dock när han innan missbrukade så kunde han inte erhålla erektion. Men nu är det inga problem.

Kan man se det på några andra sätt kanske? Pupiller kanske? Något annat?
Senast redigerad av butterfly9797 2015-05-11 kl. 19:32.
Citera
2015-05-11, 19:40
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Det med näsan tänker jag testa. Tack för det tipset!

Det där med att han sviker har aldrig faktiskt hänt.

Dock när han innan missbrukade så kunde han inte erhålla erektion. Men nu är det inga problem.

Kan man se det på några andra sätt kanske? Pupiller kanske? Något annat?

Större pupiller är en vanlig biverkning på metyl från egna upplevelser, men inte särskilt överdrivet.

Ett annat alternativ som du kan lägga märke till är om din pojkvän kan titta dig i ögonen och hålla kvar blicken.
Out of alternatives. Hoppas det hjälper, lycka till! ^_^
Citera
2015-05-11, 20:39
Medlem
Citat:
Större pupiller är en vanlig biverkning på metyl från egna upplevelser, men inte särskilt överdrivet.

Ett annat alternativ som du kan lägga märke till är om din pojkvän kan titta dig i ögonen och hålla kvar blicken.
Out of alternatives. Hoppas det hjälper, lycka till! ^_^

Det jag har märkt är att hans ögon brukar bli jätte röda, och där skyller han ifrån sig och säger att han är trött.

Är det vanligt att man stammar?

Tittar mig i ögonen brukar han göra i ca 2 sekunder sen kollar han alltid bort..

hmm ringer varningsklockor här.

vi ska träffas snart, och då minsann ska jag se det med näsan som du tipsade mig.
Citera
2015-05-11, 22:56
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Det jag har märkt är att hans ögon brukar bli jätte röda, och där skyller han ifrån sig och säger att han är trött.

Är det vanligt att man stammar?

Tittar mig i ögonen brukar han göra i ca 2 sekunder sen kollar han alltid bort..

hmm ringer varningsklockor här.

vi ska träffas snart, och då minsann ska jag se det med näsan som du tipsade mig.

Det är väldigt vanligt att man stammar och pratar sladdrigt.
Hoppas allt går bra och löser sig, mvh
Citera
2015-05-12, 13:18
Medlem
Citat:
Det är väldigt vanligt att man stammar och pratar sladdrigt.
Hoppas allt går bra och löser sig, mvh

Nu har jag hittat detta i hans snusdosa. Har sökt concerta på google men hittar inte denna tablett. Är det concerta? Jag hoppas han inte håller på igen, vårt liv var upp och ner i början när han höll på. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att detta inte händer igen

Någon som vet vad detta är för nåt?

http://imgur.com/zImvxxy
Citera
2015-05-12, 14:17
Avstängd
Sallinskiis avatar
Citat:
Nu har jag hittat detta i hans snusdosa. Har sökt concerta på google men hittar inte denna tablett. Är det concerta? Jag hoppas han inte håller på igen, vårt liv var upp och ner i början när han höll på. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att detta inte händer igen

Någon som vet vad detta är för nåt?

http://imgur.com/zImvxxy

Det på bilden var ingen concerta, liknade snarare någon benso (lugnande, och är effektiva mot AT m.m.) Men kan inte säga riktigt vad de är då jag hade svårt att tyda, var där någon text på någon av sidorna på den?

Mvh.
Citera
2015-05-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Det på bilden var ingen concerta, liknade snarare någon benso (lugnande, och är effektiva mot AT m.m.) Men kan inte säga riktigt vad de är då jag hade svårt att tyda, var där någon text på någon av sidorna på den?

Mvh.

Det stod ingenting på tabletten.

Jag har konfronterat honom och han säger att det är concerta.

Ingen som känner igen tabletten?
Citera
2015-05-12, 14:48
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:

Det är metylfenidat sandoz samma som concerta annat fabrikat bara.
Citera
2015-05-12, 14:53
Avstängd
Sallinskiis avatar
Citat:

EDIT: tror mer på den som posta ovanför mig faktiskt, han verka ha koll! Googla själv på de han sa att de var så får du se bilder på hur de kan/ser ut!

Concerta (svenska, tror dom är samma i hela Europa faktiskt) ser ut såhär:

https://www.google.se/search?q=conce...ls%3B288%3B216

Den bilden du länka var mer likt en Bromazepam (finns i olika styrkor, former och färger) men ser vanligtvis mest ut såhär:

https://www.google.se/search?q=loraz...pg%3B372%3B288

Mvh.

Och till Moderator om sådan finns, är detta Off- topic så radera gärna inlägget/inläggen. Försöker bara hjälpa personen i fråga!
Senast redigerad av Sallinskii 2015-05-12 kl. 14:55.
Citera
2015-05-12, 14:56
Medlem
IIIDraculs avatar
Han missbrukar metylfenidat. Ingen tvekan om saken. Frågan är vad du vill göra nu åt det. En knarkare kan aldrig vara ärlig tänk på det, knarkare sätter knarket först, du, familj, hus, han själv, allt det kommer efteråt, för en knarkare är det knarket som är viktigast. Bästa du kan göra är att hjälpa honom ur det men jag förstår dig om du inte orkar det, vill en knarkare inte själv är det så gott som omöjligt att få den att sluta
Citera
2015-05-12, 15:08
Medlem
Citat:
EDIT: tror mer på den som posta ovanför mig faktiskt, han verka ha koll! Googla själv på de han sa att de var så får du se bilder på hur de kan/ser ut!

Den bilden du länka var mer likt en Bromazepam (finns i olika styrkor, former och färger) men ser vanligtvis mest ut såhär:

Mvh.

Och till Moderator om sådan finns, är detta Off- topic så radera gärna inlägget/inläggen. Försöker bara hjälpa personen i fråga!
Du har faktiskt fel,Concerta 54 mg ser inte längre ut sådär utan dom är runda istället
Citera
2015-05-12, 15:52
Medlem
Citat:

Mvh.

Jag har googlat Methylphenidate Sandoz

men alla bilder jag får upp matchar inte tabletten som jag hittade.

Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Han missbrukar metylfenidat. Ingen tvekan om saken. Frågan är vad du vill göra nu åt det. En knarkare kan aldrig vara ärlig tänk på det, knarkare sätter knarket först, du, familj, hus, han själv, allt det kommer efteråt, för en knarkare är det knarket som är viktigast. Bästa du kan göra är att hjälpa honom ur det men jag förstår dig om du inte orkar det, vill en knarkare inte själv är det så gott som omöjligt att få den att sluta

Han har sagt till mig att jag måste sluta oroa mig.

Han fick diagnosen ADHD och att han behöver dessa tabletter annars kan han inte fungera.

Om han nu missbrukar dem vet jag inte. Dock har jag märkt att han är speedad, torr i munnen, sluddrar när han pratar, vrickar på nacken.

Det är ju omöjligt för mig att veta om han nu verkligen har dem som självmedicinering, eller om han nu tar dem för att han vill uppleva något sorts rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in