Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Den senaste månaden har det stigit i USD också. Men dessförinnan har det fallit lika mycket.
Men jag antog att vi talade om att räntorna började trenda uppåt på lite längre sikt än vad som är intressant för en swing trader. Och då pekar jag på vi står still på 4 månader perspektiv och ligger på lägre ränta på 6 månaders perspektiv.
Innan vi börjar tala om att räntorna är på väg upp bör det väl vara upp med mer än något sigma på över 6 eller 12 månaders glidande medelvärde eller så. Inte att det bara fladdrar inom bollinger band.
Just precis. Frågan många ställer är just om ränteuppgången på internationella obligationer är ett trendbrott eller bara vanligt marknadsbrus.
Gromph har till skillnad från många andra valt att ignorera detta och intar en bunkermentalitet av årgång 1944. Vi andra följer utvecklingen med en viss tilltagande oro.
Övriga indikatorer är t ex att dollarns trendmässiga förstärkning har stannat upp och rekylerar och då pressar aktiebörserna samtidigt som oljepriset och råvaror börjar återhämta sig. De som brukar var dollarns motpol.
Personligen tror jag inte detta är ett trendbrott utan en första varning om att vi har obalanser i ekonomin och frågan är huruvida en förbättrad konjuktur kan övervinna farhågorna. Börskrascher brukar ju som bekant äga rum på hösten.
Den som lever får se.
Gromph...Tvivlar du på marknadskrafterna och försöker intala oss om att de har fel? Är du kommunist? Marknaden har alltid rätt enligt marknadsliberaler, eller hur? Då lär du med ditt eget resonemang ha fel.