2015-05-11, 22:14
Medlem
Varje gång Sundsvall vinner gör motståndarna en dålig match!
Citera
2015-05-11, 22:18
Medlem
AIKforever94s avatar
Vad tror ni åker Örebro ur iår?

Ganska sjukt att dem ligger sist dem var ju det formstrakaste laget i allsvenskan förra hösten, men nu ligger man tvärsist.
Citera
2015-05-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKforever94
Vad tror ni åker Örebro ur iår?
Nja, de har ju en räddningsplanska i form utav oss iaf.

Det var fett kul att spela i Allsvenskan en säsong. Jag har ändå saknat Ängelholms IP och Starke Arvid så ska bli skönt att återvända till Superettan nästa säsong.
Citera
2015-05-11, 22:29
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Verkar som majoriteten av Hammarbyarna glömt bort att dom spelade Superettan-fotboll förra året.

Ja lite så. Dessutom blev vi ohyggligt bortskämda med den väldigt fina start vi fick. Många såg att 0 poäng efter de fyra första omgångarna var ett reelt scenario. Istället vinner vi mot AIK i cuppen och kammar hem 7 poäng efter 4 omgångar.

Hann tyvärr bara se första halvlek idag så jag kan inte uttala mig egentligen men så här långt är det inte en djup svacka. Såklart att man känner att vi borde tagit Giffarna, speciellt på hemmaplan. Torsken mot AIK är värre på sitt sätt men de är ett erkännt topplag, det ska inte Giffarna vara.

Det blir intressant att följa. På pappret är vår andra fjärdedel av säsongen lättare än den första. Är vi i en svacka eller lyckades vi helt enkelt toppa bra i början men nu sjunker ner till en mer realistisk nivå? Det får framtiden avgöra. Jag tror dock fortsatt på att vi inte behöver oroa oss för mycket för strecket nedåt. Vi borde vara starka nog att undvika det.
Citera
2015-05-11, 22:47
Medlem
L-illuminatos avatar
Kollar precis klart på Fotbollskväll och måste bara säga vilket jävla U-land vi är när det kommer till Fotbollskultur. Jämnför detta med Match of the Day hos BBC eller Domenica Sportiva hos RAI det är ju som dag och natt. Domenica med sina långa ingående diskussioner med 20gäster som munhuggs med folk från klubbarna som liveintervjuas i direktsänding & MAtch of the Day med liksom 8min highlight på matchen följt av intervjuer med tränarna följt av analyser. Man Känner bara tomhet efter att ha kollat på Fotbollskväll jämnfört med dessa.
Citera
2015-05-11, 22:57
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kollar precis klart på Fotbollskväll och måste bara säga vilket jävla U-land vi är när det kommer till Fotbollskultur. Jämnför detta med Match of the Day hos BBC eller Domenica Sportiva hos RAI det är ju som dag och natt. Domenica med sina långa ingående diskussioner med 20gäster som munhuggs med folk från klubbarna som liveintervjuas i direktsänding & MAtch of the Day med liksom 8min highlight på matchen följt av intervjuer med tränarna följt av analyser. Man Känner bara tomhet efter att ha kollat på Fotbollskväll jämnfört med dessa.

Fotbollskväll är tyvärr helt otittbart. Av någon anledning vill man visa så lite fotbollsklipp som möjligt och så mycket studiotrams som möjligt. Hela programmet känns som en resa 20år tillbaka i tiden.
Nej kolla matchhöjdpunkterna på fotbollskanalen istället.
Citera
2015-05-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato

Fotbollskultur? Snarare fotbollsproduktion i public service.
Gå på en match och upplev kulturen, den kör över PL eller Serie A åtta dagar i veckan.
Citera
2015-05-11, 23:11
Medlem
Bajenjeppes avatar
Lyssnar lite på Bara Bajens eftersnack och tydligen är det så att Nanne, direkt efter matchen mot Åtvidaberg, ställde frågan om spelarna tycker att man ska släppa lite på den hårda träningen eller om man vill fortsätta. Spelarna ville då fortsätta den hårda träningen i och med att den kommer ge utdelning i längden även om resultaten närmsta matcherna kommer bli sämre.

Tanken är givetvis god i det långa loppet, men dels tror jag att det är långt ifrån hela orsaken till det usla spelet och dels att det är jävligt märkligt att man inte kan ligga på en nivå där spelarna känner sig fräscha till varje match.
Citera
2015-05-11, 23:13
Medlem
Vilken underbar dag. Femte raka och Super-Mush! Vilken värvning av Super-Bo. Han har koll på grejjerna.
Citera
2015-05-11, 23:19
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Vilken underbar dag. Femte raka och Super-Mush! Vilken värvning av Super-Bo. Han har koll på grejjerna.
Självklart en formtopp som brukar sammanfalla med att man som ny kommer till klubben.
Snart är han nere på vanlig nivå igen, och denna målform kommer att glömmas bort snabbt.

Super-Bo blir Flopp-Bo.
Citera
2015-05-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Lyssnar lite på Bara Bajens eftersnack och tydligen är det så att Nanne, direkt efter matchen mot Åtvidaberg, ställde frågan om spelarna tycker att man ska släppa lite på den hårda träningen eller om man vill fortsätta. Spelarna ville då fortsätta den hårda träningen i och med att den kommer ge utdelning i längden även om resultaten närmsta matcherna kommer bli sämre.

Tanken är givetvis god i det långa loppet, men dels tror jag att det är långt ifrån hela orsaken till det usla spelet och dels att det är jävligt märkligt att man inte kan ligga på en nivå där spelarna känner sig fräscha till varje match.

Det där är ju risky i att göra en frivillig Gnaget, man tappar ju momentum i föreningen i att nå samma position genom en spurt.
Citera
2015-05-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Självklart en formtopp som brukar sammanfalla med att man som ny kommer till klubben.
Snart är han nere på vanlig nivå igen, och denna målform kommer att glömmas bort snabbt.

Super-Bo blir Flopp-Bo.

Ja, shit vilken flopp!
Värvar in två U21-landslagsmän som målat både i AS som landslaget, fixat in skytteligaledaren och åtta nya startspelare i ett lag som ligger fyra.
Efterbliven kravbild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in