2015-04-10, 15:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hela diskussionen tog fart i att vi AIKare har sån usel vinnarmentalitet att vi förlorat matchen innan den börjat för att vi är nöjda med 0-0 borta mot en toppkonkurrent.

Mourinho myser ihjäl sig och är lyrisk även i media efter han har dödat matcher med kryss borta. På vilket sätt skiljer det sig? Enligt vad du skriver så fostrar ju han då en förlorarmentalitet i Chelsea.

Det är inte omöjligt på sikt. Om han skulle vara kvar i en klubb under en väldigt lång tid i ett sträck så tror jag det skulle kunna bli problematiskt. Jag vet dock inte i hur stor omfattningen han gör detta. Jag tycker också det låter lite som en försvarsmekanism när man inte vunnit så förklarar man bort det med att man gick för 0-0.

Skulle vi ha en MFF-tränare som säger så skulle det i varje fall krocka rejält med MFF:s identitet och självbild. Eric Persson skulle vända sig i sin grav.

(Vi har ju faktiskt fått en sådan utveckling på senare år i svensk längdskidåkning. Man pratar sällan om att vinna utan om att ta "medalj". Den här glädjeeuforin över att ha tagit medalj känns rätt ny. Man har börjat nöja sig med att vara tvåa och trea och det känns inte helt bra.)
Citera
2015-04-10, 15:03
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Borde inte AIK få bragdguldet nu när de lyckades ta 1p mot MFF? Har ett större under i svensk idrottshistoria skett?

Dom hade fått det om inte nån skidfjant kom på pallplats i någon obskyr skidcup.

Någon som tycker Sana imponerat? Tar givetvis tid att komma in i de och sen att han inte gjort många matcher under senaste åren spelar också in men man förväntar sig mer...Att missa läge efter läge håller inte i längden. Annars tycker jag det var en rätt sömnig tillställning där oavgjort faktiskt var rättvist, trots Goitoms miss.

Nya tag på söndag och dags att visa baksidan var skåpet ska stå.
Senast redigerad av asslikethat 2015-04-10 kl. 15:05.
Citera
2015-04-10, 15:09
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Dom hade fått det om inte nån skidfjant kom på pallplats i någon obskyr skidcup.

Någon som tycker Sana imponerat? Tar givetvis tid att komma in i de och sen att han inte gjort många matcher under senaste åren spelar också in men man förväntar sig mer...Att missa läge efter läge håller inte i längden. Annars tycker jag det var en rätt sömnig tillställning där oavgjort faktiskt var rättvist, trots Goitoms miss.

Nya tag på söndag och dags att visa baksidan var skåpet ska stå.
Jag trodde självömkan inte var MFF:s grej. 😉
Citera
2015-04-10, 16:09
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag trodde självömkan inte var MFF:s grej. 😉

Nu fick du honom att tänka så det knakar därnere
Citera
2015-04-10, 16:34
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
(Vi har ju faktiskt fått en sådan utveckling på senare år i svensk längdskidåkning. Man pratar sällan om att vinna utan om att ta "medalj". Den här glädjeeuforin över att ha tagit medalj känns rätt ny. Man har börjat nöja sig med att vara tvåa och trea och det känns inte helt bra.)

Och ändå tycker ni att er andraplats tillika finalförlust är värd mer än Blåvitts två europacupsegrar
Citera
2015-04-10, 16:51
Medlem
Kanske bara är min förlorarmentalitet, men jag är nöjd med en grund med segrar hemma och kryss borta. Det blir väl 60 poäng? Sedan kan man hoppas på någon bortavinst mot typ Falkenberg, Halmstad, Sundsvall, ... så är man definitivt med i guldracet.
Citera
2015-04-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Mourinho myser ihjäl sig och är lyrisk även i media efter han har dödat matcher med kryss borta. På vilket sätt skiljer det sig? Enligt vad du skriver så fostrar ju han då en förlorarmentalitet i Chelsea.

vadå, inget konstigt med det eller? visste du inte att sir alex under 25 års tid fostrade en förlorarmentalitet i united för att han ibland var nöjd med ett oavgjort resultat på bortaplan?

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle vi ha en MFF-tränare som säger så skulle det i varje fall krocka rejält med MFF:s identitet och självbild. Eric Persson skulle vända sig i sin grav.

http://www.expressen.se/kvp/sport/nojd-med-en-poang--laddar-for-europaspel/

blev det kravaller och bombhot efter detta vansinniga uttalande? måste missat det. malmös f.d gullunge forsberg verkar ju till och med tyckt, jag citerar, oavgjort borta emot kalmar är "jättebra". detta måste tyda på en helt katastrofal förlorarmentalitet i klubben enligt dig.
Senast redigerad av M.S 2015-04-10 kl. 17:07.
Citera
2015-04-10, 17:32
Avslutad
Citat:
Det är ju utan tvivel den klubb jag tror att ALLA supportrar till andra lag hade kunnat tänka sig åkte ur.
Samtidigt som det verkar som att alla jävla journalister och "proffstyckare" älskar den jävla klubben.

Som göteborgare är jag så enormt trött på att dom ens pratas om i t.ex GP eller liknande.

De påstår å ena sidan att de inte tillhör Göteborg utan Hisingen, å andra sidan tar de gladligen emot en ny dyr arena från kommunen trots att de har sämre snitt än ÖIS/GAIS och utöver de så har de dessutom mage att gnälla på att IFK för mer exponering och mediatid.

Rolig parentes är att om det var derbyt för typ 2 år sedan hade Häcken en "MDMF"-banderoll. Det blir en smula ironiskt när hela deras existens bygger på en global och multinationell jävla fotbollsturnering som de tjänar typ 100 miljoner per år på.
Utan den hade den klubben legat i division 1.

Är det ironiskt att en förening visar på affärsmannaskap och lyckas bygga upp en verksamhet som är känd över hela världen? Är det inte mer ironiskt med ett lag som lever på skattefusk och tar in kriminella ockerföretag som huvudsponsorer?
Citera
2015-04-10, 17:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det ironiskt att en förening visar på affärsmannaskap och lyckas bygga upp en verksamhet som är känd över hela världen? Är det inte mer ironiskt med ett lag som lever på skattefusk och tar in kriminella ockerföretag som huvudsponsorer?

Varför är ni då mot den moderna fotbollen när ni ÄR den moderna fotbollen?
Gothia Cup är väl också en kriminell verksamhet om det är Prioritet Finans du syftar till. (Som vi förövrigt har brutit med nu.)

Har väl hört en hel fiffel och fusk om lönerna till volontärerna genom åren.

Du verkade förövrigt inte fattat vad jag menar med "ironiskt".

Ditt exempel är väl trist och ledsamt, ironiskt? Nja. Det vet jag inte.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-10 kl. 17:36.
Citera
2015-04-10, 17:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur det är ironiskt förstår jag inte? Ledsamt kanske, men ironiskt?
Citera
2015-04-10, 17:39
Avslutad
Atta och Arkivuo är tydligen i det närmaste i full träning. Detta öppnar upp för en kraftfull 3-backslinje med Atta-Lugano-Sudic och Arkivuo som vänsterytter. Det ger oss en möjlighet att spela med 2 anfallare då varken Rexhepi eller Thorvaldsson är särskilt lyckade som ensamma forwards. Framförallt tror jag att Thorvaldsson skulle må gott av lite mer hjälp längst fram. Dessutom får vi hot från kanten med tanke på att Arkivuo är den enda kantspelaren i truppen som kan komma runt sin gubbe.
Senast redigerad av trazke 2015-04-10 kl. 17:56.
Citera
2015-04-10, 17:44
Avslutad
Citat:
Varför är ni då mot den moderna fotbollen när ni ÄR den moderna fotbollen?
Gothia Cup är väl också en kriminell verksamhet om det är Prioritet Finans du syftar till. (Som vi förövrigt har brutit med nu.)

Har väl hört en hel fiffel och fusk om lönerna till volontärerna genom åren.

Du verkade förövrigt inte fattat vad jag menar med "ironiskt".

Ditt exempel är väl trist och ledsamt, ironiskt? Nja. Det vet jag inte.

Nä jag tycker det var en svag koppling. 1 banderoll som någon satte upp på 1 match för 2 år sedan skall alltså representera hela föreningen?

edit. Om du nu känner till massa fiffel kanske du borde anmäla det?

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hur det är ironiskt förstår jag inte? Ledsamt kanske, men ironiskt?

Jag ville bara använda samma korkade formulering som Johnnyboy.
Senast redigerad av trazke 2015-04-10 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in