2015-05-11, 22:07
Medlem
Enbilfixarallts avatar
Hello! Om man kör bil och blir stoppad för blodprov, hur långt kan de ta innan man får svar? Prioriterar dom positiva svar före negativa eller? (att dom är segare med negativa svar menar jag då.) Eller är det helt random när man får svar? Om det är positivt borde jag väl få hem papper så fort som möjligt? Tänker att om det är positivt så låter det inte logiskt att dom låter mig köra runt i nästan ett år innan jag får svar..
2015-05-12, 13:18
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbilfixarallt
Hello! Om man kör bil och blir stoppad för blodprov, hur långt kan de ta innan man får svar? Prioriterar dom positiva svar före negativa eller? (att dom är segare med negativa svar menar jag då.) Eller är det helt random när man får svar? Om det är positivt borde jag väl få hem papper så fort som möjligt? Tänker att om det är positivt så låter det inte logiskt att dom låter mig köra runt i nästan ett år innan jag får svar..

Kan inte tro att det tar olika lång tid. Oavsett resultat så får man väl svar när de kört analysen, det kanske bara tar överdrivet lång tid.
2015-05-12, 13:48
Medlem
CristDaFists avatar
Vill bara påpeka att man inte kan "hydrera" ut cannabis metaboliter å allt vad det heter. Man väljer att dricka innan provet för att det ska bli negativt/ogiltigt. Så vill man påskynda processen så får man gå ned i vikt med hjälp av träning och basta för att svetta och på så sätt bli av med lite gifter och annat Bös man stoppat i sig genom tiden. Så bespara er allt vatten och gör det rätt från början.
2015-05-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Delade två pers på en spliff inatt med ca ~0.3 i.

Ska pissa egentligen om 8 dagar men kan nog skjuta på det några dagar extra.

När tror ni jag är ren? Inte rökt på några veckor sen tidigare, har alltså pissat negativt och detta var först och enda röktillfället.

MVH
bump
2015-05-12, 17:33
Medlem
Lite blandade frågor om pisseprov.
Fråga 1: Om man har liten pisseblåsa, och därför pissa förbannat mkt efter att druckit vätskedrivande, t.ex vatten, öl, kaffe osv. Och det rinner rakt igenom i princip, hinner knappt bälja i mig en bärs innan jag måste pissa 1-2 ggr och pisset är genomskinligt. Borde inte detta hjälpa en att bli ren snabbare då man pissar fler ggr än en med "normal" blåsa samt att man har hög ämnesomsättning eftersom det rinner rakt igenom och borde då vara väldigt utspätt med thc?
Fråga 2: en del säger att de kollar temperatur på pisset så att man inte ska kunna ta någon annans piss. När kollar de tempen isf? För funderade först på att fuska på detta vis men vågade inte sen. Men det var inte övervakat och sedan ställde man muggen i ett skåp på toaletten. Är det nån som
Tar muggen direkt efter och kollar tempen eller för annars lär det ju svalna rätt fort?
Fråga 3: jag lämnade pisseprov och ska få vänta 10-12 dagar på svar så antar att det är analys. Det konstiga är att hon sa till mig att de inte kan se värden utan bara om det är positivt eller negativt. Hur kommer detta sig? Brukar de inte kunna se värden vid analys? Är detta ett sämre test eller är det olika på olika analyser?
2015-05-12, 17:50
Medlem
Har även en annan fråga gällande tiden som thc sitter i kroppen. Har här två länkar som verkar vara relativt pålitliga som i princip menar på att det inte sitter i kroppen oftast mer än 15 dagar men att det kan vara upp till 30 dagar vid hårt bruk eller om man är en storväxt person. Hur kommer det sig att vissa säger att de kan sitta i upp till 2 månader. Måste väl vara extremt sällsynta fall även om man rökt mycket då eller?
Länkarna är här: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cannabis_drug_testing
https://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_testing.shtml
2015-05-12, 19:11
Medlem
Hej! Postar åt en vän som känner sig lite orolig.

Det är så att hon ska jobba några månader under sommaren på ett kundcenter på ett väldigt stort multinationellt företag.
Hon har inte skrivit på kontraktet ännu men varit på intervju och fått samtal om att hon fått jobbet.

Hon har inte rökt cannabis på väldigt länge, men dum som hon är har hon bestämt sig för att åka över sundet till christiania denna helg med sin pojkvän och där vet man ju vad som händer.

Iaf så undrar hon om det finns något sätt som hon kan ta reda på ifall de gör drogtester vid nyanställning där? Helst på något smidigt sätt då det kanske är lite misstänkt annars.

Jag sa åt henne att läsa hennes anställningsavtal men det har hon inte fått ännu och det kanske inte kommer förens nästa vecka.

over and out//astro
2015-05-12, 20:51
Medlem
hnsman1s avatar
Tagit ca 100 mg 3-fpm idag ( tisdag ) och ska lämna ett drogtest på måndag. Tror ni det kommer synas eller borde jag vara ren?

Tack
Senast redigerad av hnsman1 2015-05-12 kl. 20:54.
2015-05-13, 10:36
Medlem
Ingen som vet eller?

Rökte ca 0.3g i lördags natt och ska pissa på måndag, dvs 8 dagar efter.

Var helt ren innan.

Kan skjuta på pissen men pga saker som händer i mitt liv vore det sjukt viktigt att klara denna piss.

Kommer det gå?
2015-05-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ingen som vet eller?

Var helt ren innan.

Kan skjuta på pissen men pga saker som händer i mitt liv vore det sjukt viktigt att klara denna piss.

Kommer det gå?

Borde vara lungt.
2015-05-13, 13:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ingen som vet eller?

Var helt ren innan.

Kommer det gå?

Borde vara lugnt, hydrera för säkerhetskull, drick mkt vatten samma dag ( 3-4 liter ) o inta höga doser b-vitaminer för att få pisset gult för att undvika misstankar.
Senast redigerad av Slingshot 2015-05-13 kl. 13:48.
2015-05-13, 19:35
Medlem
Visar dom nya fentanyl-rc drogerna på stickan? Som sagt har noll koll på den delen av rc världen men är lite smått sugen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in