2015-05-13, 23:14
Medlem
Nån med lite mera kunskap än mig som har lust att svara på nån av frågorna i mitt inlägg från förra veckan, (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!
2015-05-15, 00:24
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurre111
Hej.

Lite bakgrund:
Är 180 cm lång och väger runt 125-130 kg (mer fett än muskler dessvärre).

Har sedan förra sommaren rökt 20 gram under hösten (högt räknat nu) och sedan nyår rökt mellan 8-12 gram (både b och g). Rökte senaste någon gång i mitten av mars samt blev utsatt för passiv rökning senast första helgen i april. Ibland kunde det gå veckor mellan att jag rökte men vissa veckor så rökte jag 3-5 dagar i veckan (mellan 0.1-0.3 i varje)

Ska om 2 veckor lämna urin inför ett jobb och undrar nu om hur pass bra chans ni tro att jag har att klara provet? Dricker mkt vatten (som jag har förstått är bra) redan nu och lär fortsätta med. Tänker på om jag kan göra något annat för att förbättra min chanser och sedan ska jag ta låta bli att äta kolhydratsnålt (har precis startat och kört det typ 4 dagar), tänker om den viktnedgång som kommer av äta mycket fett och lite kolhydrater är dålig för mina chanser?

Och med tanke på min vikt, längd och tidigare rökande kan det vara värt att köpa ett drogtest för att testa mig själv och se hur jag ligger till?

Och tänker mer generellt hur långt "ner" alltså vilken är de undre gräns som labb brukar kolla vid? Och hur lång tid brukar en analys tar? Tror att urinet skickas till ett "centrallabb" eller hur man nu ska uttrycka det. Och tror att det kan bli svårt att skjuta på provet med för den delen.

Klarade för några år sedan ett annat test inför anställning hos en annan arbetsgivare (var i princip samma förutsättningar då bortsett ifrån att jag var ca 10-15 kg mindre då).

Ber om ursäkt om det är ett snurrigt (och lite nojigt) inlägg men tack på förhand för eventuella svar

Om du inte rökt sedan slutet på mars är det hur lugnt som helst. (max 2 månader positiv på THC är en person med ditt BMI som rökt väldigt ofta) Den passiva rökningen kommer inte spela någon som helst roll. Du har inte rökt så himla ofta på senaste.

Jag kan till 95% garantera att du kommer klara dig. 100% om du svettas mycket.

Om du vill lugna nerverna ändå (vilket jag skulle tycka vara skönt i din sits) kan du köpa ett drogtest. Kan tipsa om Comedown

MVH Experten Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2015-05-15 kl. 00:32.
2015-05-15, 15:22
Medlem
Jag har inför ett pisseprov köpt hem en test för att själv testa mig. Det var ett 3 panelstest som testade för 300ng/ml, 200ng/ml och 50ng/ml. På 300 var båda stecken väldigt tydliga, på 200 var det översta relativt tydligt men det understa väldigt otydligt och på 50 var det översta strecket väldigt otydligt medan den understa knappt gick att urskilja alls men fanns en liten svag nyans av ett streck. Har hört att minsta lilla streck så är det negativt. Men varför visar 200 och 50
Så svaga streck och dessutom att de översta strecken är så otydliga tycker jag är sjukt konstigt. De borde väl alltid vara klara och tydliga eller?

Nojar sönder så tacksam för snabba svar!
2015-05-15, 18:51
Medlem
Kan ni snälla hjälpa mig tyda dessa bilder? är dem negativa eller positiva på THC, strecket är ju där men väldigt svagt

https://imageshack.com/i/exCLXOMYj
https://imageshack.com/i/eyO3cTKmj

Tacksam för svar
2015-05-15, 19:50
Medlem
Så som du hade på thc såg mitt test också ut typ. Jag antar och hoppas att det är negativt av vad jag hört föregående talare sagt i dina tråd. Verkar som det är negativt även om strecken knappt syns. Dock förstår jag inte varför dom är så sjukt svaga.
2015-05-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blorgh
Kan ni snälla hjälpa mig tyda dessa bilder? är dem negativa eller positiva på THC, strecket är ju där men väldigt svagt

Tacksam för svar

Står i papperna man får till testerna att minsta antydan till streck skall tolkas som ett negativt test.
2015-05-15, 21:13
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorgh

Tacksam för svar
Nej det där var faktiskt inte alls väldigt svagt och skulle tro du kanske har 15-20ng/ml som inte ens upptäcks på analys. Du kan pusta ut totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av rakarn
Så som du hade på thc såg mitt test också ut typ. Jag antar och hoppas att det är negativt av vad jag hört föregående talare sagt i dina tråd. Verkar som det är negativt även om strecken knappt syns. Dock förstår jag inte varför dom är så sjukt svaga.

Att strecket är svagt kan bero på att ni har en pytteliten mängd THC i urinet som är mindre än 50ng/ml. Strecket kan vara svagt av andra anledningar också (ovanlig salthalt i urinet, mediciner ni går på eller att PH-värdet i ert urin skiljer sig från genomsnittet).

Därför bedöms det alltid som negativt då det blir svaga streck både hos beroendevård och hos polis.

Dock kan man se ned till 25ng/ml för THC när man skickar in på labbanalys så då finns det alltså en minimal risk för torsk om ni hade lämnat samma dag. Dock är skillnaden mellan 50- och 25 nanogram riktigt försumbar och någon dag senare är det helt ute och ni kan vara helt lugna (strecket på stickan kommer vara starkare då också (någon dag senare).

Då förutsätter jag att ni vet med er att ni rökt.

Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Står i papperna man får till testerna att minsta antydan till streck skall tolkas som ett negativt test.
Stämmer helt korrekt om en polis eller beroendevårdare hade gjort bedömningen om ni lämnat UP på en sticka.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-05-15 kl. 21:22.
2015-05-16, 10:37
Medlem
Hej! Snälla behöver verkligen svar.
i torsdags den 14maj tog jag 20mg valium ska lämna up 22maj. vad tror ni? torskar jag?
2015-05-16, 14:42
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Judas.
Hej! Snälla behöver verkligen svar.
i torsdags den 14maj tog jag 20mg valium ska lämna up 22maj. vad tror ni? torskar jag?
Halveringstiden för Diazepam (Valium) är väldigt lång.

Med 20mg i blodet kommer du vara ren cirka 10-12 dagar efteråt, beroende på hurvida du har snabb metabolism eller inte.

Riktigt jävla gränsfall för dig med andra ord, så jag kan inte ge exakt svar. Det är tämligen troligt att du kommer klara dig nätt och jämt men jag hade inte blivit förvånad om du torskade.

Edit: du har lite sämre odds om ditt UP skall analyseras på labb (man kan se något lägre halter av Diazepam då än vad man kan se på en sticka).
Senast redigerad av Hysteria90 2015-05-16 kl. 15:00.
2015-05-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Om du inte rökt sedan slutet på mars är det hur lugnt som helst. (max 2 månader positiv på THC är en person med ditt BMI som rökt väldigt ofta) Den passiva rökningen kommer inte spela någon som helst roll. Du har inte rökt så himla ofta på senaste.

Jag kan till 95% garantera att du kommer klara dig. 100% om du svettas mycket.

Om du vill lugna nerverna ändå (vilket jag skulle tycka vara skönt i din sits) kan du köpa ett drogtest. Kan tipsa om Comedown

MVH Experten Hysteria

Tack för svaret. Såg dessvärre ditt svar försent så beställde dessvärre från en konkurrent Om jag gjort testerna rätt så var de negativa, har ett sista kvar som jag tänkte ta senare ikväll.
2015-05-16, 17:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurre111
Tack för svaret. Såg dessvärre ditt svar försent så beställde dessvärre från en konkurrent Om jag gjort testerna rätt så var de negativa, har ett sista kvar som jag tänkte ta senare ikväll.
Okej skönt för dig man =) Nu kan du pusta ut.

Vet själv hur det är att vara nojig inför drogtest haha!
Har bara lämnat ett enda UP på labbanalys men klarade mig nätt och jämt genom att manipulera provet genom hydrering etc.
2015-05-16, 17:47
Medlem
Hur lång tid tar det bli ren från rc-benso flubrozolam och clonozolam om man tar 0.75mgflubb och 2mg clonan om dagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in