Citat:
Ursprungligen postat av
Lewis-Black
Jag tror fotfarande att du inte förstår vad jag menar. Ursäkta om jag är otydlig. Det finns ingen förutom Goldwater som har fört en "höger inriktad" kampanj. Republikanerna har gjort det en gång och det gick åt helvete.
Som sagt. Vidhåller att Reagan var Sovjet-agent och sågs som en vänsterkandidat. Till skillnad från Carter och Mondale som såg som högergubbar.
Du har tagit upp Goldwater ett par gånger nu och då är det på sin plats att reda ut det. Liberalism
låter bra. 1964 hade den knappt börjat omsättas i praktik ännu. Goldwater var anti-liberal och han förlorade stort. 1968 hade däremot liberal ideologi omsatts i praktik. Rasupplopp. Nedbrända städer. Fiasko i Vietnam. Exploderande kriminalitet. Folk såg liberalism för vad det innebär. Då var det slut det roliga.
Det krävdes vänstersvängar av Gerald Ford och George Bush Sr. för att demokraterna skulle få preidentmakten igen. Och de demokrater som fick den var båda sydstatare - vita män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lewis-Black
De tar "kongressmakten när de går åt höger"? Det har ungefär skiftat år ut och år in som vanligt oavsett.
Republikanerna tog kongressen 1994 för
första gången på 40 år genom contract with america som enbart var höger och antiliberalt. Se hur vår vän Lewis beskriver detta... "skiftat år ut och år in".
Citat:
Ursprungligen postat av
Lewis-Black
Förstår tyvär inte vad du menar.
Ska vi tro på det? Då är det självbedrägeri upphöjt till konstform.