2015-05-07, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Fixade 8 mg Subutex för några dagar sedan, funderar på att ta det men vill verkligen inte blanda med Lyrica och Stesolid första gången jag tar det. Så har två frågor.

1. Hur länge ska jag pausa med mina mediciner innan jag tar Subutex?
2. Bör jag ta en annan opiat/opioid innan som är lite "lättare"? Var ungefär ett år sedan jag tog någon opiat sist och då var det Oxycontin och Oxynorm.
Ta det inte samtidigt om du inte vet helt säkert vad du gör. Vänta några dagar i af. Ta buprenorfin om du vill, det finns ju lättare/tyngre/bättre opioider än Buprenorfin.
Citera
2015-05-07, 21:28
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Fixade 8 mg Subutex för några dagar sedan, funderar på att ta det men vill verkligen inte blanda med Lyrica och Stesolid första gången jag tar det. Så har två frågor.

1. Hur länge ska jag pausa med mina mediciner innan jag tar Subutex?
2. Bör jag ta en annan opiat/opioid innan som är lite "lättare"? Var ungefär ett år sedan jag tog någon opiat sist och då var det Oxycontin och Oxynorm.
Skippa det andra och börja med något mg. Sub går att blanda med mycket.
Citera
2015-05-07, 21:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntmix3r
Tjenare! En udda fråga kanske! Jag ska lämna up nu om en timme och är ren, kan jag ta sub typ 20-30 min innan o fortfarande vara negativ? Alltså hur lång tid tar det för sub att metaboliseras ner till mitt urin? Någon kunnig?

Roligt inlägg. Vem tar knark precis innan ett prov?
Citera
2015-05-08, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Roligt inlägg. Vem tar knark precis innan ett prov?

haha om man inte har nåt bättre för sig medans man väntar på sin tur kan man ju snorta i sig lite precis innan provet. Det kan väl vara så att man blir positiv direkt efter man tagit? Måste väl gå nån timme
Citera
2015-05-08, 08:19
Medlem
Började igår kring 15.00 med 0.5mg Suboxone och har fyllt på med 0.5mg 2-3 gånger efter det med kanske 5-7 timmars mellanrum. Har nu alltså tagit högst 3mg, vet inte om jag delade pillret helt exakt så svårt å säga ifall det gått precis 1/4 så plussar på 1mg.

Är det lungt å ta 2mg clonazepam, rivatril? Har ingen tolerans alls på varken benzo, buprenorfin eller opioider överhuvudtaget. Tydligen ska buprenorfin och benzo vara en väldigt skön samt farlig kombo, men tycker mina doser är måttliga? Vågar man sova efter Rivatrilen, fick nämligen ingen sömn alls i natt bara noddat lite grann
Citera
2015-05-08, 09:23
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephz
Började igår kring 15.00 med 0.5mg Suboxone och har fyllt på med 0.5mg 2-3 gånger efter det med kanske 5-7 timmars mellanrum. Har nu alltså tagit högst 3mg, vet inte om jag delade pillret helt exakt så svårt å säga ifall det gått precis 1/4 så plussar på 1mg.

Är det lungt å ta 2mg clonazepam, rivatril? Har ingen tolerans alls på varken benzo, buprenorfin eller opioider överhuvudtaget. Tydligen ska buprenorfin och benzo vara en väldigt skön samt farlig kombo, men tycker mina doser är måttliga? Vågar man sova efter Rivatrilen, fick nämligen ingen sömn alls i natt bara noddat lite grann

Antar att det är rivOtril du menar, och ja jag skulle säga att det är lungt.
Men kanske inte mycket mer, det är ju inte så att du kommer dö, men kanske bli vädret väck! ;-)
Citera
2015-05-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Antar att det är rivOtril du menar, och ja jag skulle säga att det är lungt.
Men kanske inte mycket mer, det är ju inte så att du kommer dö, men kanske bli vädret väck! ;-)

Rivotril eller Rivatril. Finns både och tydligen. Började med 0.5 mg bara ändå, vilket det redan känns som en boost, kändes som att man blev helt klar i skallen, kan vara att jag inbillar mig tar nog 0.5mg-1mg till på ett tag, sen får det vara nog.
Citera
2015-05-09, 09:53
Medlem
sandra92s avatar
Fyfan va jobbigt detta börjar bli!!
Var ju tvungen att testa ta iv (tack vare verktygsfixering) och aldrig igen! Fan va dålig jag blev. Så har sen igår snortat en 8a oxone, men tkr inte att jag får någon effekt alls. För att inte tala om mina nervsmärtor som inte alls dämpas som de gör på heroin/meta/oxy osv. Kan min tolerans till dessa preparat göra att jag behöver ta mer sub eller är den bara verklös för mig?
Citera
2015-05-09, 14:45
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Fyfan va jobbigt detta börjar bli!!
Var ju tvungen att testa ta iv (tack vare verktygsfixering) och aldrig igen! Fan va dålig jag blev. Så har sen igår snortat en 8a oxone, men tkr inte att jag får någon effekt alls. För att inte tala om mina nervsmärtor som inte alls dämpas som de gör på heroin/meta/oxy osv. Kan min tolerans till dessa preparat göra att jag behöver ta mer sub eller är den bara verklös för mig?
Buprenorfin är rätt klen när man vant sig med starkare opioider. För mig går det lätt åt en 8a/dygn när jag inte ens har nån tolerans på något. Tråkigt dock att du inte känner något alls men det har jag hört andra sagt också, att det enda som händer är att dom slutar va sjuka.
Citera
2015-05-09, 16:11
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntmix3r
haha om man inte har nåt bättre för sig medans man väntar på sin tur kan man ju snorta i sig lite precis innan provet. Det kan väl vara så att man blir positiv direkt efter man tagit? Måste väl gå nån timme

Kanske har du prövat det?
Citera
2015-05-09, 17:56
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Buprenorfin är rätt klen när man vant sig med starkare opioider. För mig går det lätt åt en 8a/dygn när jag inte ens har nån tolerans på något. Tråkigt dock att du inte känner något alls men det har jag hört andra sagt också, att det enda som händer är att dom slutar va sjuka.

Minns ett tag när jag mest tog rc-opiater/tramadol så mådde jag utmärkt på sub. En 8a varade lätt till 8-10 ggr. Så detta är sorgligt. Tanken va att gå på sub ett tag så jag fick ner toleransen på h, skjöt lätt 1g om dagen..
Citera
2015-05-11, 11:20
Medlem
sandra92s avatar
Om jag väntar med att ta sub idag, kan jag då ta h imorgon o få effekt av de? Aldrig fattat hur sub fungerar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in