2015-05-09, 10:50
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Hedman är varmt välkommen tillbaka. Storslagen humor med all rädsla den värvningen sprider runt om i landet. Att det handlar om pengar är ju ett stort skämt. Han höll förmodligen på att utveckla sinnessjukdom av dansbandsmentaliteten i Karlstad, och lite lugn och ro samt möjligheten att spela riktig hockey är ju ett självklart val.

Och så vill han såklart bo i Solens Stad.

Annars ser backuppsättningen ut såhär:

Dean Kukan
Marcus Oskarsson
Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander
Christian Jaros
Jonathan Sigalet
Craig Schira
Brendan Mikkelson

Osten vill ha in ytterligare en back. Jag hade nog inlett seriespelet sådär. Men då antar jag att man i huvudsak kommer köra med sju backar där Oskarsson och Jaros får slåss om att ta platsen som åttonde back. Blir nog en hel del speltid i Asplöven för båda två.
Citera
2015-05-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Dean Kukan
Marcus Oskarsson
Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander
Christian Jaros
Jonathan Sigalet
Craig Schira
Brendan Mikkelson

Osten vill ha in ytterligare en back. Jag hade nog inlett seriespelet sådär. Men då antar jag att man i huvudsak kommer köra med sju backar där Oskarsson och Jaros får slåss om att ta platsen som åttonde back. Blir nog en hel del speltid i Asplöven för båda två.

Riktigt bra backuppsättning, framförallt om den ska toppas med ytterligare en spetsback (antar jag). Starkast i serien tillsammans med Färjestad och Växjö tycker jag.
Citera
2015-05-09, 11:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Dean Kukan
Marcus Oskarsson
Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander
Christian Jaros
Jonathan Sigalet
Craig Schira
Brendan Mikkelson

Kan nog hålla med även om en bra back som kan vara effektiv -ala Niinimaa- i powerplay vore väldigt önskvärt speciellt nu när Näkyvä sticker. Vet inte mycket om dom nya Schira och Mikkelson kanske någon av dessa har sådana kvaliteter?
Frågan är väl om Osten räknar med att även Kukan kommer att dra då behövs definitivt en ersättare. Oscarsson kan nog vara en framtida spelskicklig PP-back hade gärna sett att han får bra med speltid framöver och även Jaros förstås, knepigt med så många spelare.
En sak är säker Osten och co får jobba hårt i årets värvningskarusell.
Citera
2015-05-09, 11:05
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Riktigt bra backuppsättning, framförallt om den ska toppas med ytterligare en spetsback (antar jag). Starkast i serien tillsammans med Färjestad och Växjö tycker jag.

Svårt att säga när både FBK och Lakers har sju backar i truppen just nu. Båda kommer nog landa på nio backar i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Kan nog hålla med även om en bra back som kan vara effektiv -ala Niinimaa- i powerplay vore väldigt önskvärt speciellt nu när Näkyvä sticker. Vet inte mycket om dom nya Schira och Mikkelson kanske någon av dessa har sådana kvaliteter?
Frågan är väl om Osten räknar med att även Kukan kommer att dra då behövs definitivt en ersättare. Oscarsson kan nog vara en framtida spelskicklig PP-back hade gärna sett att han får bra med speltid framöver och även Jaros förstås, knepigt med så många spelare.

Har man skickliga forwards så är det inte ett måste med en spelskicklig back i PP. Skellefteå vann två guld med nästan bara betonghandleder på backsidan.

Och hur mycket pengar har vi kvar att värva för? Det ska ju in två forwards och även om det kan bli fördelaktiga upplägg om vi plockar in folk som är skatteskrivna i ett annat land så kommer det fortfarande kosta.

Jag tror inte att Kukan sticker redan nu. Han får ett bra kontrakt och lånas ut ett år till Luleå. Louis känns som en vettig agent så jag tror inte att han kommer hetsa över Dean till NHL.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-09 kl. 11:08.
Citera
2015-05-09, 11:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Svårt att säga när både FBK och Lakers har sju backar i truppen just nu. Båda kommer nog landa på nio backar i slutändan.

Har man skickliga forwards så är det inte ett måste med en spelskicklig back i PP. Skellefteå vann två guld med nästan bara betonghandleder på backsidan.

Och hur mycket pengar har vi kvar att värva för? Det ska ju in två forwards och även om det kan bli fördelaktiga upplägg om vi plockar in folk som är skatteskrivna i ett annat land så kommer det fortfarande kosta.

Jag tror inte att Kukan sticker redan nu. Han får ett bra kontrakt och lånas ut ett år till Luleå. Louis känns som en vettig agent så jag tror inte att han kommer hetsa över Dean till NHL.
Du har säkert en poäng där men då gäller det att hitta två sådana forwards, Rajala givetvis men gärna någon Olausson liknande typ. Just powerplay har ju inte varit speciell bra för Luleå under många år trots spelare som Olausson, Klasen, Frallan mm.
Men jag kan hålla med dig om att det är på fw-sidan krutet/pengarna behöver satsas nu innan seriestart, möjlighet att förstärka i januari finns ju också.
Citera
2015-05-09, 11:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Tror knappast Färjestad kommer värva någon mer meriterad back. Fyller väl på med nån junior antar jag. Har 6 backar som alla kräver mycket speltid antar jag och sen Arell som nog inte vill vara utlånad massa i år igen.
Men det här ser ju rätt bra ut.
Wikstrand-Nygren
Skogs-Erixon
Tollefsen-Gunnarsson
Arell
Citera
2015-05-09, 11:32
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Det ska du inte hoppas för mycket på. Dålig poängskörd för att vara en PP-back. Stor och tung, men kommer väl som alla andra transatlanter hit otränade så han riskerar att bli rundningsmärke.
Citera
2015-05-09, 11:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Du har säkert en poäng där men då gäller det att hitta två sådana forwards, Rajala givetvis men gärna någon Olausson liknande typ. Just powerplay har ju inte varit speciell bra för Luleå under många år trots spelare som Olausson, Klasen, Frallan mm.
Men jag kan hålla med dig om att det är på fw-sidan krutet/pengarna behöver satsas nu innan seriestart, möjlighet att förstärka i januari finns ju också.

Jag är övertygad att både Wallmark och Cehlarik kommer göra framsteg. Båda är 95: or och kraven ifjol var kanske lite väl höga.

Jag tror att Lucas är kompetent att gå in och avlasta en förstaenhet i PP och jag tror att Peter kommer bli en joker i årets trupp. Men det är klart, forwards behövs, forwards ska in så vi får se vart det landar.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tror knappast Färjestad kommer värva någon mer meriterad back. Fyller väl på med nån junior antar jag. Har 6 backar som alla kräver mycket speltid antar jag och sen Arell som nog inte vill vara utlånad massa i år igen.
Wikstrand-Nygren
Skogs-Erixon
Tollefsen-Gunnarsson
Arell

Sex etablerade backar känns som en för lite. Säsongen är fortfarande lång även om vi spelar tre matcher färre. Färjestad är fortfarande med i CHL så det kommer också tära lite mer på truppen än vanligt. Jag vet inte om FBK gör rätt om de tycker att de värvat klart på backsidan. Det är svårt det där med antal spelare kontra speltid men mycket speltid är också slitsamt. Man bör ha nio backar där nian kan lånas ut eller spela J20.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-09 kl. 11:41.
Citera
2015-05-09, 12:00
Medlem
Glöm Nygren-Wikstrand, kommande stora PP-backpar är miniduon Öhman-Aho
Citera
2015-05-09, 12:14
Medlem
JoshTees avatar
Kolan till Karlskrona? Isf en riktigt bra värvning för en nykomling.
Citera
2015-05-09, 12:21
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Wikstrand-Nygren
Skogs-Erixon
Tollefsen-Gunnarsson
Arell

Vad hände med supertalangen 17-åringen(!)?
Citera
2015-05-09, 12:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad hände med supertalangen 17-åringen(!)?

Fråga hans farsa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in