Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Riktigt bra backuppsättning, framförallt om den ska toppas med ytterligare en spetsback (antar jag). Starkast i serien tillsammans med Färjestad och Växjö tycker jag.
Svårt att säga när både FBK och Lakers har sju backar i truppen just nu. Båda kommer nog landa på nio backar i slutändan.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Kan nog hålla med även om en bra back som kan vara effektiv -ala Niinimaa- i powerplay vore väldigt önskvärt speciellt nu när Näkyvä sticker. Vet inte mycket om dom nya Schira och Mikkelson kanske någon av dessa har sådana kvaliteter?
Frågan är väl om Osten räknar med att även Kukan kommer att dra då behövs definitivt en ersättare. Oscarsson kan nog vara en framtida spelskicklig PP-back hade gärna sett att han får bra med speltid framöver och även Jaros förstås, knepigt med så många spelare.
En sak är säker Osten och co får jobba hårt i årets värvningskarusell.
Har man skickliga forwards så är det inte ett måste med en spelskicklig back i PP. Skellefteå vann två guld med nästan bara betonghandleder på backsidan.
Och hur mycket pengar har vi kvar att värva för? Det ska ju in två forwards och även om det kan bli fördelaktiga upplägg om vi plockar in folk som är skatteskrivna i ett annat land så kommer det fortfarande kosta.
Jag tror inte att Kukan sticker redan nu. Han får ett bra kontrakt och lånas ut ett år till Luleå. Louis känns som en vettig agent så jag tror inte att han kommer hetsa över Dean till NHL.