2015-05-08, 19:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
De byter väl strategier för att det inte funkat på ett antal år.
Det har väl egentligen inte funkat helt bra sen Röde Jörgen slutade som Kapten...

Nej, det ligger något i det, bara tre finaler - och mer viktigt - bara ett guld sedan han slutade. Och det duger ju absolut inte i Karlstad.
Citera
2015-05-08, 20:05
Medlem
Bry er inte om Jeremy Roenick, han är bara en av dessa Skellefteåbor med lillebrorskomplex. Trots att Skaik har dominerat svensk hockey de senaste åren kan inte Skellefteåborna släppa sina komplex. Vad detta beror på vet jag inte men det spekuleras om inavel mellan Marklund och Marklund.

Till topic. Hedman är en mycket nyttig spelare för de flesta Shl-lag. Stor och stark och lagom grisig. Han har dessutom en teknik som är underskattat. I rätt omgivning så kommer han att göra succé. Titta bara på en så pass medioker spelare som Mats Lavander, med rätt spelare kring sig så var till och med han en klasspelare spelare. Han gjorde sitt jobb och skapade tillsammans med Omark och Harju en fantastisk kedja. Spelare som Hedman, Lavander och aven en massa andra är helt klart underskattade av en stor del av publiken. Titta bara på Tre Kronor där Joel Lundkvist banar väg för för sina kedjekamrater. Men han får inte de stora rubrikerna.

Helt klart så har Luleå ett spännande lag på gång. Det som saknas är lite spets i form av en playmaker och en riktig sniper. Det Luleå var urkass på förra säsongen var spelet i PP. För man bara in de rätta pjäserna så blir man en utmanare till guldet.
Citera
2015-05-08, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
”Stjärnorna som Luleå jagar”

http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnspelarna-som-lulea-hockey-jagar-8273946.aspx

Brendan Mikkelson
Toni Rajala
Jacob Micflikier
Antti Pihlström
Rhett Rakshani

Sweatt påstås ha fått "ca 400" i månaden.

Edit: Mikkelson förnekas utåt av Luleås tränare (som känner Mikkelson sedan Västeråstiden) men backen har alltså lagt till LHF på sin twitter.

SÅ ska ett rykte startas. Någon lägger till någon på twitter.
Det är en gåta att man väljer att sumpa Aborten för att spara in en femhundring i månaden, samtidigt som man tänker vara med om att buda på Bajala.

Aborten har vissa avarter jag inte gillar (han är feg ryggtacklare) men det går inte förneka att han är en bra hockeyspelare, ledare och pådrivare som visar mycket hjärta och själ för det lag han spelar i.

Det enda av själ och hjärta Bajala visar är för den egna plånboken.

Tappet av Aborten måste vara säsongens största tavla. Och egentligen är det bara att tacka och ta emot (om det inte vore för ryggtacklandet).
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-08 kl. 20:58.
Citera
2015-05-08, 20:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är en gåta att man väljer att sumpa Aborten för att spara in femhundring i månaden, samtidigt som man tänker vara med om att buda på Bajala.

Aborten har visa avarter jag inte gillar (han är feg ryggtacklare) men det går inte förneka att han bra hockeyspelare, ledare, pådrivare som visar mycket hjärta och själ för det lag han spelar i.

Det enda av själ och hjärta Bajala visar är för den egna plånboken.

Tappat av Aborten måste vara säsongens största tavla. Och egentligen är det bara att tacka och ta emot (om det inte vore för ryggtacklandet).
Feg ryggtacklare.? För att han råkade knuffa en HV-spelare helt ur balans, det är sånt som händer i ishockey. Men jag håller med dig i allt det andra, vafan Luleå ska skaffa sig ett lag som ska kunna utmana om guldet och då sumpar man sin lagkapten och bästa spelare.
Nåja, jag har släppt det, nu ska vi ta guld ändå.
Citera
2015-05-08, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Feg ryggtacklare.? För att han råkade knuffa en HV-spelare helt ur balans, det är sånt som händer i ishockey. Men jag håller med dig i allt det andra, vafan Luleå ska skaffa sig ett lag som ska kunna utmana om guldet och då sumpar man sin lagkapten och bästa spelare.
Nåja, jag har släppt det, nu ska vi ta guld ändå.
Det finns inget försvar för det han gjorde mot Thörnberg (regelrätt och åtalbart mordförsök) och bara det vore anledning nog för HV71 och alla andra elitserielag att nobba honom...
Citera
2015-05-08, 22:00
Medlem
aftonlusens avatar
Med Abbotts kommer ju också hela domarsfärens granskande ögon. Ingen slump att domarna delade ut ett helt obefogat hårt straff (vilket RN bekräftade) för Abbotts knätackling på indianen. Detta var ju något så enormt tydligt övertramp att det kunde göras något åt, men alla extra tvåor dom drar på sig kommer med spelarna.
Citera
2015-05-08, 22:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
Med Abbotts kommer ju också hela domarsfärens granskande ögon. Ingen slump att domarna delade ut ett helt obefogat hårt straff (vilket RN bekräftade) för Abbotts knätackling på indianen. Detta var ju något så enormt tydligt övertramp att det kunde göras något åt, men alla extra tvåor dom drar på sig kommer med spelarna.
Tror nog att det där släpper när Chris lämnar Luleå, obefogade hårda straff hänger mer ihop med klubben än med spelaren. Men visst har bägge bröderna Abbotts drabbats hårt av domarfjantarna och även Difiplinnämndens partiska ögon genom åren.
Men konstiga straff var det för Luleå även innan Abbotts. Och nu när vi skaffar oss ett rätt tungt och fysiskt lag lär väl Lärking och co bara att sitta och glo på Luleås matcher och runka till ev. avstängningar som dom kan hitta.
Citera
2015-05-08, 22:35
Medlem
B-Dawks avatar
Fan vad kul att det äntligen är klart med Nygga. Hoppas bara att han är frisk nog och klarar en hel säsong.
Citera
2015-05-08, 23:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Och nu när vi skaffar oss ett rätt tungt och fysiskt lag lär väl Lärking och co bara att sitta och glo på Luleås matcher och runka till ev. avstängningar som dom kan hitta.

Här kan jag inte mer än instämma. Det lilla man fick se av Lärking när han skulle "förklara" diverse situationer på isen under slutspelet var ju som ett stort skämt. Snacka om undertryckta aggressioner. Att karln ens lyckades hålla sig ifrån att börja tugga fradga är ju ett mysterium i sig.

Jag skulle vilja införa en silly season även för domare. Den skulle då inte handla om vilken klubb som köpt olika domare (som vi nu är vana vid), utan helt enkelt om vilken domaren som är mest silly, eller trög i komponenterna som vi säger här i Svedala.
Citera
2015-05-09, 03:43
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Bry er inte om Jeremy Roenick, han är bara en av dessa Skellefteåbor med lillebrorskomplex. Trots att Skaik har dominerat svensk hockey de senaste åren kan inte Skellefteåborna släppa sina komplex. Vad detta beror på vet jag inte men det spekuleras om inavel mellan Marklund och Marklund.

Till topic. Hedman är en mycket nyttig spelare för de flesta Shl-lag. Stor och stark och lagom grisig. Han har dessutom en teknik som är underskattat. I rätt omgivning så kommer han att göra succé. Titta bara på en så pass medioker spelare som Mats Lavander, med rätt spelare kring sig så var till och med han en klasspelare spelare. Han gjorde sitt jobb och skapade tillsammans med Omark och Harju en fantastisk kedja. Spelare som Hedman, Lavander och aven en massa andra är helt klart underskattade av en stor del av publiken. Titta bara på Tre Kronor där Joel Lundkvist banar väg för för sina kedjekamrater. Men han får inte de stora rubrikerna.

Helt klart så har Luleå ett spännande lag på gång. Det som saknas är lite spets i form av en playmaker och en riktig sniper. Det Luleå var urkass på förra säsongen var spelet i PP. För man bara in de rätta pjäserna så blir man en utmanare till guldet.

1. Killen utan kollen, Roenick är väl FBK:are?

2. Okej, där kom det. du är alltså en sån där luleåluffare.. förstår att du hyser agg mot Skellefteå då.

3. Sen kan ni ju skaffa en coach som vet vad han gör.. Men kul att se att luleåfansen hyser hopp! Ni är ju trots allt bäst i Europa så er ska man inte underskatta!
Citera
2015-05-09, 10:33
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Earl vet vi inget om,Ryno ser jag inte som någon stjärna och Johansson var på nedåt gående då han lämnade Färjestad.
Ser absolut inte detta lag som en utmanare till guldet.
Och vart skriver jag att laget är en utmanare till guldet ditt smäck? Tyckte du förra årets lag var bra nog för det eller?

Sen får du svar på vilka bomberna var och svarar med att Earl har oddsen emot sig för han är nordamerikan? Vad fan har det o göra med om han är en "bomb" eller inte? En bomb är väl någon ingen hade pratat om på förhand eller förutsett.

Börjar tro att du bara trollar.
Citera
2015-05-09, 10:48
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nej, det ligger något i det, bara tre finaler - och mer viktigt - bara ett guld sedan han slutade. Och det duger ju absolut inte i Karlstad.

Det var precis så jag tänkte....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in