2015-04-24, 12:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Frallan vore helt klart ett nerköp från Näkyvä. Gillar inte hur han dessutom inte verkar kunna stanna i Luleå mer än i någon enstaka säsong innan han vill bort, trots kontrakt. En väldigt överskattad back.
Enligt rykten har han redan skrivit på för 3 år med Luleå. Känns både troligt och otroligt på samma gång..
Citera
2015-04-24, 13:04
Medlem
m4tt145s avatar
Ritola valde mellan Brynäs och Skellefteå. Bra val ändå.

Haukeland blir andramålvakt. Hoppas på det bästa.

Framtida kaptenen Knuts visar lite hjärta iaf, gött.
Citera
2015-04-24, 13:14
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Varför är värvningen av Hedman obegriplig? Han ersätter i princip Per Ledin och är bättre på det mesta, var riktigt bra i Luleå sist men har haft det tungt i FBK. (Många spelare som misslyckas i Färjestad för övrigt, bra betalt men risken att karriären går i stå om man signar för Loobs lakejer.)
Hedman är också väldigt populär bland publiken med sitt hårda men ärliga spel, sånt som man vill se helt enkelt.
Ekarv lär ju spela i SHL om han är tillräckligt bra för det, Fabbe och Foppa lirar i en fjärdekdja med Granström skulle jag tro.

Nja jag tycker Ledin är något bättre. Behövdes det ersättare för just Ledin. Ni har ju många tuffa "grisiga" spelare som det är.
Såhär skulle det typ kunna se ut med två(tror inte ni värvar tre) spetsforwards.
Sweatt-Ny-Ny
Harju-Wallmark-Cehlarik
Petrell-Lagace-Hedman
Fabricius-Granström-Forsberg

Kanske rätt vettigt lag iaf men tre spetsspelare tvivlar jag starkt på. Men får ni in två riktigt bra i förstakedjan samtidigt som Wallmark och Cehlarik fortsätter utvecklas kan det bli en bra säsong.

Backsidan är ändå rätt bra även fast Fransson är ett nedköp jämfört med Näkyvä.

Då blir Sylvegård,Ekarv och Strömwall extra.
Citera
2015-04-24, 13:20
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ritola valde mellan Brynäs och Skellefteå. Bra val ändå.

Haukeland blir andramålvakt. Hoppas på det bästa.

Framtida kaptenen Knuts visar lite hjärta iaf, gött.
Tror alla parter är nöjda.
Citera
2015-04-24, 13:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tror alla parter är nöjda.

Hoppas det slutar med att alla parter utom Skellefteå är nöjda
Citera
2015-04-24, 13:33
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Enligt rykten har han redan skrivit på för 3 år med Luleå. Känns både troligt och otroligt på samma gång..

Kommer inte tro på att Fransson spelar i Luleå innan klubben själva har bekräftat det, ser som sagt helst att man finner någon annan lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nja jag tycker Ledin är något bättre. Behövdes det ersättare för just Ledin. Ni har ju många tuffa "grisiga" spelare som det är.
Såhär skulle det typ kunna se ut med två(tror inte ni värvar tre) spetsforwards.
Sweatt-Ny-Ny
Harju-Wallmark-Cehlarik
Petrell-Lagace-Hedman
Fabricius-Granström-Forsberg

Kanske rätt vettigt lag iaf men tre spetsspelare tvivlar jag starkt på. Men får ni in två riktigt bra i förstakedjan samtidigt som Wallmark och Cehlarik fortsätter utvecklas kan det bli en bra säsong.

Backsidan är ändå rätt bra även fast Fransson är ett nedköp jämfört med Näkyvä.

Då blir Sylvegård,Ekarv och Strömwall extra.

Jag tar Hedman före Ledin, utan större tvekan. Speciellt i ett lagbygge som ska vara mer än över en säsong. Ledin var dessutom katastrofalt usel efter sin skada, det vore vansinnigt att satsa på honom före Hedman. Även om jag inte är helt säker på att Hedman ska ersätta Ledin rakt av.
Citera
2015-04-24, 13:43
Medlem
wemas avatar
Det här må vara ett jävligt löst rykte, men; Johan Backlund till LIF?
Citera
2015-04-24, 13:46
Medlem
Illusioners avatar
Jonas Liwing hem till Sverige? Finns säkert några lag som skulle kunna tänkas vara intresserade.
Citera
2015-04-24, 13:53
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Och efter många veckors antagande så blev det idag officiellt även från Modos sida att Larry Huras är huvudtränare nästa säsong.

http://www.modohockey.se/artikel/66569/

Magkänslan tycker det här är bra.
Citera
2015-04-24, 13:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja men det är ju inte allt. Det jag skrev är såklart en viktig faktor då.
Närhet. Alla tre är rätt bra. Levnadsstandard? Sthlm, Malmö Karlstad.. Såvida han inte gillar inskränkthet, jägare och hatar varg.

De är tämligen inskränkta, många jägare och varghatet är utbrett på Hamar, trots det har de valt att bygga hus och bosätta sig där nu. Får se hur länge han orkar pendla.
Citera
2015-04-24, 14:51
Medlem
Illusioners avatar
Bäcklin till Brynäs J20:

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mats-backlin-lamnar-leksand-for-brynas/
Citera
2015-04-24, 15:05
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Familjen skall bo på Hamar. Jag pratade om enkelheten i att ta sig till jobbet.
Hörde en intervju med Patrick där han sa att hans barn skulle gå i skola i Stockholms innerstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in