Citat:
Nej, det är rätt stor skillnad på till tiden begränsade och enstaka besök av hantverkare och dagligen återkommande hemhjälp.
Citat:
Då bör du inte ta in någon i ditt hem
Nej, strängt tagt, men hushållet måste fungera också, och då är det bättre att satsa på de som statistiskt sett är pålitligare.
Citat:
och käre uv, folk blir ensamstående av en radda orsaker som inte de eller nån annan kan rå för.
Frågan är ska vi lägga sponsring (rut) på att rikingar ska ha råd med städhjälp, när de som kanske behöver detta mest inte kan, varför ska deras sura skattepengar gå till detta?
http://arbetet.se/2011/01/14/rut-bara-for-rika/
Vore det inte bättre prioritering av skattemedel att höja löner för de sämst betalda , samt anställa fler i offentlig sektor? så folk slipper gå på knäna och får en skälig lön för sitt faktiska nödvändiga slit för oss alla?
Jag vill absolut hellre se mina skattemedel faktiskt gå till de som behöver det och inte till några i Danderyd, som borde kunna prioritera om lite, skippa 3 spa behandlingar per år eller extra bilen och istället lägga de pengarna på en städhjälp.
Frågan är ska vi lägga sponsring (rut) på att rikingar ska ha råd med städhjälp, när de som kanske behöver detta mest inte kan, varför ska deras sura skattepengar gå till detta?
http://arbetet.se/2011/01/14/rut-bara-for-rika/
Vore det inte bättre prioritering av skattemedel att höja löner för de sämst betalda , samt anställa fler i offentlig sektor? så folk slipper gå på knäna och får en skälig lön för sitt faktiska nödvändiga slit för oss alla?
Jag vill absolut hellre se mina skattemedel faktiskt gå till de som behöver det och inte till några i Danderyd, som borde kunna prioritera om lite, skippa 3 spa behandlingar per år eller extra bilen och istället lägga de pengarna på en städhjälp.
Jag bor inte i Danderyd, och det är vi skötsamma medelklassfamiljer som bär samhället på våra axlar. Litet stöd till oss som omväxling hade inte varit fel. Den övre överklassen kan klara sig själva och anställa hur många de vill, och samhället bör inte alltid belöna de som åstadkommer minst.
Men, visst. Vill Du anställa hemhjälp i kommunal regi, varifrån vi medelklassfamiljer kan beställa så går det säkert att ordna, men det känns litet som att gå över ån efer vatten.