2015-05-03, 10:04
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Just…och den 100% samhällsbördan innehåller barnpassning, dagis, skola, vård och omsorg
så marsch pannkaka och gör din insats och håll käften.

Oj, vilka tunga bördor du kontrade med!

Bend over, och håll käft!
Citera
2015-05-03, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Oj, vilka tunga bördor du kontrade med!

Bend over, och håll käft!
vilka väderkvarnar du slåss mot! Pinsamt.
Citera
2015-05-03, 10:07
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jaså, nu passar det att komma med olikheter mellan könen? Är det inte feminister som alltid förkunnar om att enda skillnade sitter mellan benen.
Jag (vi) är trött på att göra skitjobbet samtidigt som vi får höra vilka, vita svenska skitar, vi är.

Jag hoppas du själv ser hur jävla dumt ditt (fetade) uttalande är. Män ska alltså kvoteras in i kvinnoyrken och kvinnor in i styrelserum? Hahaha oslagbart!
Hur skulle det vara med en inkvotering i någon av dessa arbetskategorier,
Gruvarbetare, golvläggare, takläggare, plåtslagare, rörläggare, isolerade, saneringsarbetare, stenläggare, elektriker, snickare, betongarbetare, vägbyggare, sotare, renhållningsarbetare, verkstadsarbetare, fiskare och slaktare, mm mm.

På vilket sätt kan man förkunna att enda skillnaden är social när vi vetenskapligt bevisat har olika biologiska skillnader? Däremot är många av de stereotypa dragen hos kön ofta socioligiska.

Jag skriver att en kvotering inte behöver vara något dåligt i alla fall, så länge man har lika kompetens och könet inte har någon betydelse.
De yrken du radar upp kräver oftast en större muskelmassa. Det finns kvinnor som är starkare än många män, men generellt sätt ser det inte ut så.

Så du menar alltså att om jag som kvinna utbildar mig och skaffar en kandidat på universitetet som tar mig 4-5 år så skall jag kvoteras in som byggarbetare? Man skall väl arbeta med det man har kompetens för?
Senast redigerad av skoltjej 2015-05-03 kl. 10:12.
Citera
2015-05-03, 10:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
vilka väderkvarnar du slåss mot! Pinsamt.

Det är inte att slåss mot väderkvarnar att kräva att man ska vara konsekvent i debatten.

Man kan inte bara kräva att få 50% av alla bra jobb utan att ta 50% av alla skitjobb också. Åtminstone inte om man förespråkar jämställdhet.
Citera
2015-05-03, 10:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
På vilket sätt kan man förkunna att enda skillnaden är social när vi vetenskapligt bevisat har olika biologiska skillnader? Däremot är många av de stereotypa dragen hos kön ofta socioligiska.

Jag skriver att en kvotering inte behöver vara något dåligt i alla fall, så länge man har lika kompetens och könet inte har någon betydelse.
De yrken du radar upp kräver oftast en större muskelmassa. Det finns kvinnor som är starkare än många män, men generellt sätt ser det inte ut så.

Så du menar alltså att om jag som kvinna utbildar mig och skaffar en kandidat på universitetet som tar mig 4-5 år så skall jag kvoteras in som byggarbetare? Man skall väl arbeta med det man har kompetens för?

Två kandidater har aldrig lika kompetens, så kvotering innebär att den minst kompetente får jobbet.
Citera
2015-05-03, 10:18
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Kvinnor har de flesta skitjobben med skitlönerna. Undersköterskor får exempelvis inte ut för skador via arbetet medan målare går det överlag. Sedan räknas inte barnaåren sedan länge osv osv. Håll dig till bögarna eller håll käften! Du kom ur en fitta som rent kollektivt får betala för din jävla existens! Bögar (nedsätter inte homosexuella) ska hålla sig till den egna böggruppen, de får inte ett skit av sina "önskemål" införlivade bland riktigt folk.
Citera
2015-05-03, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte att slåss mot väderkvarnar att kräva att man ska vara konsekvent i debatten.

Man kan inte bara kräva att få 50% av alla bra jobb utan att ta 50% av alla skitjobb också. Åtminstone inte om man förespråkar jämställdhet.
Redogör då för den konsensus rådande 50/50 Kvotering. Annars är det bestämt att slåss mot väderkvarnar. Ingenstans i den svenska politiken är 50/50 kvotering något absolut. Inte ens i feminism är det en absolut strävan. Ta reda på den politiska verkligheten. Istället för att säga till människor att hålla käften.
Citera
2015-05-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Och vad är skitjobb?
Svar de underbetalda, de skitiga, de monotona och enahanda, de som är farliga för din hälsa.
Och här återfinns inte enbart manliga arbeten som TS tycks tro.
Bevisligen är det kvinnor som är mer sjukskrivna än män så?
Ergo män får ta sin del av åldringsvård, sjukvård, dagis, sitta i kassan på ICA, skola, ta hand om egna barn etc. för skitlöner, med kraftig underbemanning och starkt stress…vassego.
Så får kvinnor möjlighet ta gruvjobben, klättra på elstolpar, jaga kossor och bygga…blir asbra ska du se.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-05-03 kl. 10:26.
Citera
2015-05-03, 10:23
Medlem
thewellovedones avatar
TS är ett historielöst propagandaoffer som inte ens känner till att både barn och kvinnor jobbade gruvor och levde på öl eftersom vattnet var för smutsigt förr i tiden innan välfärd var påtänkt i Sverige!
Hur glamouröst tror anti-feminister att vårdjobb och städjobb är egentligen? Det tungt, dåligt betalt och har låg status såvida man inte har spetskompetens på området som överläkare eller något i den stilen.
Jag är man och jag vill varken jobba i en gruva eller med städning så varför skulle en kvinna vilja det?
Citera
2015-05-03, 10:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Redogör då för den konsensus rådande 50/50 Kvotering. Annars är det bestämt att slåss mot väderkvarnar. Ingenstans i den svenska politiken är 50/50 kvotering något absolut. Inte ens i feminism är det en absolut strävan. Ta reda på den politiska verkligheten. Istället för att säga till människor att hålla käften.

Man kan förstås inte kräva exakt 50% i t.ex. en styrelse med ett udda antal medlemmar men i sak är det ingen skillnad om man kräver minst 40% eller 50% och du har väl inte helt missat feministernas krav om detta?

Är man för jämställdhet ställer man upp samma krav för samtliga yrken och inte bara de glassiga yrkena som man inte har bemödat sig att utbilda sig till.
Citera
2015-05-03, 10:26
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju inte ens sant - tidsstudien visar att skälet till att skillnaden minskat mellan män och kvinnor är att kvinnor lägger mindre tid i hemmet och mer på förvärvsarbete - inte att männen lägger mer tid i hemmet.
Nåja, du har säkert en poäng, men det beror på vilka epoker vi jämför. Förr i tiden var det inte helt ovanligt att kvinnorna skötte 100% av hushållet, något som vi ändå måste betrakta som rätt sällsynt idag.
Citera
2015-05-03, 10:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och vad är skitjobb?
Svar de underbetalda, de skitiga, de monotona och enahanda, de som är farliga för din hälsa.
Och här återfinns inte enbart manliga arbeten som TS tycks tro.
Bevisligen är det kvinnor som är mer sjukskrivna än män så?
Ergo män får ta sin del av åldringsvård, sjukvård, dagis, sitta i kassan på ICA, skola, ta hand om egna barn etc. för skitlöner, med kraftig underbemanning och starkt stress…vassego.

Jag utläste inte att TS tycktes tro det, däremot att samma krav på deltagande i alla yrken, även skitjobben, borde ställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in