Citat:
Ursprungligen postat av
AgentJoyBoy
Även denna dags tidning var späckat med PK-artiklar. Såg bara första sidan, men vill minnas att första sidan basunerade ut att asylsökare fick inte ha sina barn på IKEAs lekland och att debatt om romer skapade fördomar.
Jag delge dig allt PK om du vill! Du vill väl inte missa din dagliga hjärntvätt?
Axplock av artiklar ur dagens Metro (8/5 - 2015):
* Helsida om att asylsökande inte fick leka i IKEA:s lekrum.
* Helsida om hur många E-nummer olika populära glassar innehåller.
* Brottsligheten ökar i Sverige. Framförallt IT-brott, gängvåld och vapenrelaterade brott. Polisen ska sikta in sina ansträngningar på "särskilda geografiska områden".
* Reportage och intervju med en tioårig flicka som identifierar sig själv som kille.
* Svenska tankesmedjan ISDP har bjudit in en muslimkritiker (oklart till vad, förmodligen till att föreläsa). Detta är dåligt enligt Expo, särskilt som ISDP erhåller statligt stöd.
* Kolumn skriven av en kvinna i 20-års åldern. Hon har nyss flyttat ihop med sin kille och är jättekär och allting är underbart.
* Antalet lediga jobb i Sverige ökar. Framförallt inom vården. Tyvärr har utrikesfödda fortfarande stora problem att få jobb.
* Vårruset är ett lopp som bara riktar sig till tjejer. Samuel, 23, tyckte det var diskriminerande och DO-anmälde loppet. Lyckligtvis bedömde DO att det inte rörde sig om någon diskriminering. "En övervägande majoritet vill att det ska vara ett lopp för tjejer." Och det är tur att Vårruset finns, för "löpning är så mansdominerat."
* Sverige är det femte bästa landet i världen att vara mamma på enligt Rädda barnen. Sämsta landet på jorden att uppfostra ett barn i är Somalia.
* Australiens sexparti har under 500 medlemmar och är därför inte längre klassade som ett parti.
* Ett kanadensiskt par har dömts för förargelseväckande beteende efter att ha haft sex på ett flygplan.
* I dagarna är det 70 år sen andra världskriget tog slut. Artikeln är kopierad från USA Today.
* "5 inredningsbloggare du bara måste följa"
* Serie om att vara bitter för att du inte har någon pojkvän.
* Helsides-debattartikel skriven av Kommissionen mot antiziganism om att "Tiggeridebatten spär på unkna fördomar." (Vill bara påpeka som en fotnot att min dators ordbehandlare inte känner igen antiziganism som ett ord :P)
* Insändare: Svar på "Pensionär" från förra numret som tyckte folk skulle sluta gnälla på att killar sitter bredbent på tunnelbanan. "Ditt inlägg är det löjligaste jag nånsin hört. Köp ett par kalsonger om du inte kan sitta som en normal människa!" - P
* Insändare: "Folk borde inte få jaga för nöjes skull. Det är oetiskt att döda." - Lars
* Insändare: "Folk måste acceptera att invandrare måste ha bidrag från kommunen tills de fått jobb och hittat ett hem. Tack till alla kommuner som hjälper invandrare." - Deprimerad invandrare
* Insändare: "Mänskligheten kommer gå under på grund av växthuseffekten. De uppsatta miljömålen är inte nog. Det är ute med oss alla!" - En som har allt
Totalt antal sidor: 28
Antal sidor reklamen borträknad: 13
Överlag inte lika mycket PK-propaganda idag som igår. Jag tror det mest uppenbara problemet jag har när jag läser Metro är inte den uppenbara vinklingen, utan just hur undermålig produkten i sig faktiskt är.
Det hade varit mer okej om tidningen hade haft intressanta och välskrivna artiklar, då hade jag haft mer överseende med dess partiskhet. Men majoriteten är ju bara ovidkommande skräp som man glömt en sekund efter man lagt ifrån sig tidningen. Metro är liksom tidningarnas motsvarighet till riskakor; smaklös luft utan näring.