Citat:
Ursprungligen postat av
klas.svensson
Jag tror dom flesta som menar att han är bäst genom tiderna fullkomligt skiter i insatsen igår, kolla bara på dom senaste 5 åren. Vad mer kan han bevisa?
Det är ju helt bisarrt att läsa namn som Zlatan i en diskussion om Messi.
Alla får ha sin åsikt men insatsen igår är ju toppen på ett isberg. Cristiano och Messi är ju en klass för sig det är ju bara att släppa Maradona med mera.
Vad mer kunde övriga spelare som nämns som dom bästa någonsin bevisa då? Jag tog Zlatan som exempel bara för att visa att i ett sämre lag så finns det andra som kan prestera lika bra eller bättre även under hans egna era. Det är ju där Messi fallerar i så fall kontra dom övriga som anses bäst någonsin, att han just presterat på en ruggig nivå i klubblaget men inte i landslaget medans det finns spelare som gjort både och. Det är ju upp till var och en att avgöra ifall han varit så pass bra i Barca att man kan bortse från att det finns många som varit bättre på landslagsnivå genom åren.
Du nämner ju själv Cristiano och han har ju verkligen ingenting med dom bästa någonsin att göra. Är han ens topp 30? Har funnits massor med grymma spelare genom åren vilket folk verkar glömma så fort det dyker upp nån som är halvdan i landslaget och sen gör ett mål per match i ett klubblag som petar in 4-5 bollar i var och varannan match. Vi kan väl minnas tillbaka på CR sen som en av dom bästa under sin era i alla fall.
Det är ju att fotbollen blivit så ojämn och fått några klubblag som är fullständigt överlägsna i sina ligor som gör att några spelare har väldigt höga målsnitt. Det säger ju väldigt mycket att Messi och C Ronaldo inte kan leverera i närheten av dom siffrorna på landslagsnivån som är betydligt jämnare. Där har dom flera spelare bara i nutid som har bättre statistik.
Edit: Jag vill tillägga att jag inte alls går efter målsnitt och liknande när jag bedömer spelare annars, det är mer att just C Ronaldo är en sån spelare som inte alls är så bra som hans målsnitt i klubblaget visar. Messi däremot är ju så mycket mer än sitt målsnitt. Han är ju likt Maradona även dominant på planen i övrigt och har en liknande skicklighet i sitt passningsspel också. Det gör honom till en klart bättre spelare än CR.