2012-12-12, 23:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Messi har gjort 32 totalt denna säsong

Lite sorgligt dock att Pedro = 1mål, Sanchez = 1mål....

Allt redovisas inte på WhoScored och därför nämnde jag bara ligan och CL. Däremot stämmer det att han gjort 32 mål och 8 assister i år för Barcelona.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoomalier
Finns enkla anledningar som jag har postat tidigare:

https://www.flashback.org/sp40817124

Ja, Barcelonas spel är byggt kring Messi och han tar straffarna och många frisparkar. Det ändrar fortfarande inte på att han är bäst i världen. Vi snackar alltså om en spelare som gör överlägset flest mål samtidigt som han gör så många assister att han är i nivå med några av de bästa offensiva mittfältarna så som Özil och David Silva.
Citera
2012-12-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Allt redovisas inte på WhoScored och därför nämnde jag bara ligan och CL. Däremot stämmer det att han gjort 32 mål och 8 assister i år för Barcelona.

Ja, Barcelonas spel är byggt kring Messi och han tar straffarna och många frisparkar. Det ändrar fortfarande inte på att han är bäst i världen. Vi snackar alltså om en spelare som gör överlägset flest mål samtidigt som han gör så många assister att han är i nivå med några av de bästa offensiva mittfältarna så som Özil och David Silva.
Jag har aldrig förnekat att den personen är grym, vart har jag gjort det ?
Bara konstaterade saker som är ganska uppenbara ifall om man ska kunna bli en målskytt av rang.

Skillnaden är att killen sätter sina chanser samt att han är den som ensam bär lagets målproduktion.
Säger väl en hel del om hur betydelsefull han är för sitt lag..

I sak så håller jag med dig att han assisterar mycket..
Citera
2012-12-13, 01:31
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Vilka 49 har varit bättre en Neymar då ?

Kan bara en så länge komma på namn som Ronaldo den gamle, Ronaldinho, Pele, Romario, Zico.
Garrincha, Cafu, Bebeto, Roberto Carlos, Adriano, Kaka, Rivaldo, Leonidas da Silva, Vava, Socrates, Falcao, Dunga, Didi. Där har du några till, Neymar kan säkert tillhöra dom om några år, men nu? Nej, han har långt kvar.
Citera
2012-12-13, 14:30
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
En svaghet t.ex. lagspelet.

Om man jämför Messis och CR7s egenskaper som goalscorers så kan man bara hitta en bristning hos Messi, vilket är huvudspelet. Han har inte lika hårda skott som CR7, men i resten är de rätt lika. Lägg sen till Messis lagspel och playmaking och du får fram en mycket mer komplett spelare än CR7.
Fast om man jämför deras anfallande lagkamraters målskörd finner man ganska fort att Benzema och Higuain gör en hel del mer mål än Pedro och Alexis.
Sedan vet jag att det antagligen inte finns några spelare i världen som fungerar bättre tillsammans än Messi, Xavi och Iniesta. Fast att beskylla Ronaldo för att inte vara en lagspelare när hans lagkamrater faktiskt gör mål är fel.
Citera
2012-12-13, 14:52
Medlem
Intressant perspektiv på debatten om vem som är mest komplett:

http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/sid_lowe/12/03/messi.ronaldo/index.html

Skriven av den respekterade Spanien-kännaren Sid Lowe. Visserligen två år gammal, men det är knappast så att Messi blivit sämre sedan dess, för att uttrycka det milt.
Citera
2012-12-13, 17:34
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/sid_lowe/12/03/messi.ronaldo/index.html

Skriven av den respekterade Spanien-kännaren Sid Lowe. Visserligen två år gammal, men det är knappast så att Messi blivit sämre sedan dess, för att uttrycka det milt.
Ögnade bara igenom texten, men verkar iaf som vi återigen har nått en återvändgränd eftersom att vi helt enkelt tolkar ordet "komplett" olika. Aja, skitsamma. Jag är bara glad att jag har fått skåda dom här två spelarna på sin topp. Man kan bara undra hur det hade varit om bara en av dom funnits, jag tror dom sporrar varandra väldigt mycket. Ändå fast Messi har dragit iväg ännu mer den här säsongen.
Citera
2012-12-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Intressant läsning!
Gillade denna rad lite extra:

When Ronaldo is no longer an athlete, he will probably not be much of a player.
Messi will.
Senast redigerad av splitt 2012-12-13 kl. 17:38.
Citera
2012-12-13, 20:32
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyLebowski
Fan vad det hade varit kul att se honom i en annan liga och klubb (inte för att jag tvekar på att han är den bästa spelare genom tiderna).
Visst hade det varit kul, men varför skulle någon vid sina sinnens fulla bruk byta lag när man redan spelar i det bästa laget? Barcelona är förmodligen också den största klubben med den ljusaste framtiden sett till de år Messi kommer att spela vidare. Lägg därtill att han är emotionellt bunden till klubben och är djupt rotad i staden med familj och vänner.

Ni förstår? Avundsjuka tipsextrarunkares desperata halmstråsgreppande frågeställningar om huruvida han skulle klara av en annan liga väger extremt lätt om det på andra sidan vågskålen finns de argument jag just lade fram.

Enbart den som inte förstår hävdar att någon annan än Messi är världens bäste fotbollsspelare nu, och efter att han lagt av - genom tiderna. Håller man inte med är det grundat i antingen okunskap eller avundsjuka. Det är tyvärr så enkelt.
Citera
2012-12-13, 20:46
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Visst hade det varit kul, men varför skulle någon vid sina sinnens fulla bruk byta lag när man redan spelar i det bästa laget? Barcelona är förmodligen också den största klubben med den ljusaste framtiden sett till de år Messi kommer att spela vidare. Lägg därtill att han är emotionellt bunden till klubben och är djupt rotad i staden med familj och vänner.

Ni förstår? Avundsjuka tipsextrarunkares desperata halmstråsgreppande frågeställningar om huruvida han skulle klara av en annan liga väger extremt lätt om det på andra sidan vågskålen finns de argument jag just lade fram.

Enbart den som inte förstår hävdar att någon annan än Messi är världens bäste fotbollsspelare nu, och efter att han lagt av - genom tiderna. Håller man inte med är det grundat i antingen okunskap eller avundsjuka. Det är tyvärr så enkelt.

Jag säger ju att Messi är världens bästa, men jag tror inte han skulle vara lika överlägsen i något annat lag.
Därför jag skulle vilja se det, även om jag inser att jag antagligen inte kommer få göra det.
Citera
2012-12-13, 22:17
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Fast om man jämför deras anfallande lagkamraters målskörd finner man ganska fort att Benzema och Higuain gör en hel del mer mål än Pedro och Alexis.
Sedan vet jag att det antagligen inte finns några spelare i världen som fungerar bättre tillsammans än Messi, Xavi och Iniesta. Fast att beskylla Ronaldo för att inte vara en lagspelare när hans lagkamrater faktiskt gör mål är fel.

Det är allmänt känt att CR7 har brister i lagspelet, att det är en av hans svaga sidor.
Citera
2012-12-13, 22:51
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det är allmänt känt att CR7 har brister i lagspelet, att det är en av hans svaga sidor.

Hur menar du? Håller inte alls med.
Citera
2012-12-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur menar du? Håller inte alls med.
Han surar när han inte får passar. Firar sällan hjärtligt när någon annan gör mål. Skjuter från alla vinklar när det ofta är bättre att passa. Och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in