2015-05-06, 16:23
  #19813
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Hans älskade Maus har väl blivit gangbangad av Mexikaner så många gånger nu att han tappat fjädrarna och gått i ide.... Lätt hänt när man lirar på NA-servern. Trots att det inte är något vidare motstånd där.

Är f.ö. lite lite småsugen på att starta upp spelet igen. Skall bara testa WoWs först...


T-54 Mod1 är riktigt rolig även om den är lite OP
Citera
2015-05-07, 10:53
  #19814
Medlem
swebarbs avatar
Ace Ventura skit i warships in å grinda ditt uberkonto istället
Citera
2015-05-07, 15:15
  #19815
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jaha då har jag börjat lira detta då... Har kört en gång och dog efter att ha knäppt i alla fall en fiende.

Dum fråga kommer här..
Man har bara ett liv per omgång eller?

Edit... Hur byter man kamera?
Citera
2015-05-07, 15:18
  #19816
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jaha då har jag börjat lira detta då... Har kört en gång och dog efter att ha knäppt i alla fall en fiende.

Dum fråga kommer här..
Man har bara ett liv per omgång eller?

Edit... Hur byter man kamera?


Ett liv och så får du köra en annan tank tills matchen är över - ingen respawn.

Byta kamera? Du zoomar in och ut ur vagnen med scrollen, vill du kunna zooma längre ut får du installera en mod.
Citera
2015-05-07, 15:18
  #19817
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Skojigt spel måste sägas.

hehe, jag skriver mellan omgångarna så därför ser det ut som en jäkla fjortis sitter här.

Men jaha, jag kom på hur man ändrar kameran, mushjulet.

Men vad ska jag tänka på som ny i detta spel?
__________________
Senast redigerad av SkurtDenOnda 2015-05-07 kl. 15:23.
Citera
2015-05-07, 15:37
  #19818
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Skojigt spel måste sägas.

hehe, jag skriver mellan omgångarna så därför ser det ut som en jäkla fjortis sitter här.

Men jaha, jag kom på hur man ändrar kameran, mushjulet.

Men vad ska jag tänka på som ny i detta spel?


Läs på om vagnarnas olika spelstil, leta reda på replays av Quickbaby och Jingles (finns på yuoutube) och speciellt Jingles olika reviews av vagnar.

Ta det lilla lugna, och rusa inte iväg i tech tree. se till att du får åtminstonde en 3 class mastery badge innan du skaffar en ny vagn.

Förbered dig på rage, pga alla kompletta idioter (och jo, i 9 fall av 10 får du medspelare som är totalt urbota hjärnblåsta)
Finns säkerligen en hel del till, men det är vad jag kommer på, på rak arm.
Citera
2015-05-07, 15:52
  #19819
Medlem
Salorms avatar
Cromwell B var en redigt rolig vagn! Är 75% in på andra skillen redan i crewen och ska flytta dom sen tror jag.. Den här x5 om man är bland 10 bästa är ju helt sick.. Går så galet fort! Och jag har inte spelat på 2 veckor
Citera
2015-05-07, 16:27
  #19820
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Skojigt spel måste sägas.

hehe, jag skriver mellan omgångarna så därför ser det ut som en jäkla fjortis sitter här.

Men jaha, jag kom på hur man ändrar kameran, mushjulet.

Men vad ska jag tänka på som ny i detta spel?


Om du verkligen vill lägga lite tid på att få ut så mycket som möjligt så skall du ladda hem den här PDF:en och läsa igenom den åtminstone en gång, det kommer att hjälpa dig en bra bit på vägen:

https://mega.co.nz/#!2g4TWaiS!CughLhrSpARq2vx14I4ia6HIhRzK8IYC43nwAZg nGC4
Citera
2015-05-07, 18:28
  #19821
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Men vad ska jag tänka på som ny i detta spel?

Gör minikartan större än den är från början och försök hålla koll på vad som händer där. Klarar du av det och lär dig att reagera någorlunda förnuftigt på vad som händer där så är du redan bättre än medelspelaren. Åk inte i väg ensam, har du inga gröna tanks nära dig på minikartan så sök upp några.
Citera
2015-05-07, 18:51
  #19822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Gör minikartan större än den är från början och försök hålla koll på vad som händer där. Klarar du av det och lär dig att reagera någorlunda förnuftigt på vad som händer där så är du redan bättre än medelspelaren. Åk inte i väg ensam, har du inga gröna tanks nära dig på minikartan så sök upp några.
Precis, att försöka köra först och dö i onödan förstör statistiken på kontot och gör en bara frustrerad, finns väldigt många bra videos på youtube att kolla in.

Det blir inte lättare eller enklare ju högre tier på tanken du får, varje tier är svårt på sina sätt. Så hetsa inte att å en viss tank för utseendet eller historiska skäl, kolla in vilka egenskaper olika tanks har i spelet istället. Försök hitta din egen stil, om du gillar lätta vagnar eller mediums eller heavys? Tankdestroyers eller arty.
__________________
Senast redigerad av scheele 2015-05-07 kl. 18:53.
Citera
2015-05-07, 19:46
  #19823
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Men vad ska jag tänka på som ny i detta spel?
Spara din HP, tradea aldrig skott. Det är ytterst sällan värt att skjuta någon om du måste ta ett skott i gengäld.

Ha som målsättning till en början att göra 1.25x din egen HP i skada och döda minst en vagn i fiendelaget. Klarar du av det har du burit din vikt med råge och ingen belastning för laget.

Se till att överleva så länge det går i matcherna. Dör du försvinner även din möjlighet att påverka utgången. Så länge du är kvar i matchen kan du fortfarande se till att laget vinner.

Förstå de olika vagnars roller och var du ska vara på kartan beroende på vilken vagn du spelar, vilka andra vagnar som är med i matchen samt hur motståndarlaget ser ut. Är du top tier är det ditt ansvar att vara där du "ska" vara.
Citera
2015-05-07, 23:13
  #19824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Precis, att försöka köra först och dö i onödan förstör statistiken på kontot och gör en bara frustrerad, finns väldigt många bra videos på youtube att kolla in...

Statistiken på kontot är det sista man bör bry sig om.. Finns inga nackdelar med "dålig" statistik, bara fördelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in