2015-05-07, 16:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Hallå? Det är ju du som tror att Sverige ska bli ett gammalt jordbrukarsamhället igen?

Du klarar inte ens av att Svara på en simpel fråga

Citat:
Ja visst!

Vi ska införa yrkesförbud för män, förbud för män att studera och avskaffande av manlig rösträtt!

Jag tror du har funnit receptet för TOTAL JÄMLIKHET! Grattis!

Denna tråd har verkligen gått från klarhet till klarhet...

Nej men du har... du tramsar istället för att svara
Citera
2015-05-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du klarar inte ens av att Svara på en simpel fråga

Nej men du har... du tramsar istället för att svara
Nej, jag försöker hitta en lösning åt Kent-Inger som så förtvivlat gärna vill att kvinnor ska få förtur till precis alla tjänster och att män ska tvångskvoteras till att vara hemma för det tycker han är TOTAL JÄMLIKHET. Men det verkar inte heller passa!

Och du, kvinnorna kanske först kan skickas på kurs till något välutvecklat land som helt styrs av män, som Afghanistan till exempel, så kan vi lära oss hur man verkligen bygger ett samhälle!
Citera
2015-05-07, 17:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, jag försöker hitta en lösning åt Kent-Inger som så förtvivlat gärna vill att kvinnor ska få förtur till precis alla tjänster och att män ska tvångskvoteras till att vara hemma för det tycker han är TOTAL JÄMLIKHET. Men det verkar inte heller passa!

Och du, kvinnorna kanske först kan skickas på kurs till något välutvecklat land som helt styrs av män, som Afghanistan till exempel, så kan vi lära oss hur man verkligen bygger ett samhälle!

Som sagt den där ön har varit kvinnornas ö hela tiden att du jämför det med Afghanistan där kvinnor blir förtryckta är inte ens jämförbart, sen att det till och med med Afrikanska mått mätt är en jävla skitstandard där missa du kanske också?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bissagos_Islands#cite_note-2
Citat:
It is a relatively youthful population due to high birth rates and low life expectancy even by African standards.

Låter som Kvinnor kan detta med att få samhällen att gå framåt
Citera
2015-05-07, 17:31
Medlem
Citat:
Som sagt den där ön har varit kvinnornas ö hela tiden att du jämför det med Afghanistan där kvinnor blir förtryckta är inte ens jämförbart, sen att det till och med med Afrikanska mått mätt är en jävla skitstandard där missa du kanske också?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bissagos_Islands#cite_note-2

Låter som Kvinnor kan detta med att få samhällen att gå framåt
De kanske också borde åka och lära sig av männen i Afghanistan hur man får ett samhälle att gå framåt?

Vad är det för fel med Afghanistan nu då, det styrs ju av män för fan och de kan ju verkligen det här med att få samhällen att gå framåt?
Citera
2015-05-07, 17:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
De kanske också borde åka och lära sig av männen i Afghanistan hur man får ett samhälle att gå framåt?

Vad är det för fel med Afghanistan nu då, det styrs ju av män för fan och de kan ju verkligen det här med att få samhällen att gå framåt?

Afghanistan är väl iof ljusår bättre än det där kvinnliga samhället! om man tänker på standarden så varför inte?
Citera
2015-05-07, 17:42
Medlem
Citat:
Afghanistan är väl iof ljusår bättre än det där kvinnliga samhället! om man tänker på standarden så varför inte?
Medellivslängden i Afghanistan är 48,7 år, halva befolkningen beräknas leva på under 1 USD per dag och läs- och skrivkunnigheten är under 25%. Sorry.
Citera
2015-05-07, 18:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Medellivslängden i Afghanistan är 48,7 år, halva befolkningen beräknas leva på under 1 USD per dag och läs- och skrivkunnigheten är under 25%. Sorry.

Fortfarande bättre än Bijagos öarna

så srry right back at you

Nej men ärligt talat så är det väl självklart att kvinnor kan vara med och skapa samhällen vilket det också har gjort... under historien Vikingarna tex, sen är det väl tjejer som är med och bygger hus drar el osv, likväl som det finns kvinnliga ingenjörer,forskare osv
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-07 kl. 18:37.
Citera
2015-05-07, 19:54
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ja visst!

Vi ska införa yrkesförbud för män, förbud för män att studera och avskaffande av manlig rösträtt!

Jag tror du har funnit receptet för TOTAL JÄMLIKHET! Grattis!

Denna tråd har verkligen gått från klarhet till klarhet...

Ja, det var meningen med tråden att vi skulle gå från klarhet till klarhet.
Motsatsen kallas medeltida mörker eller feminism.

Som sagt, jag är beredd till i stort sett alla eftergifter för bli motbevisad i min övertygelse. Det kommer även bereda mig ett ofantligt nöje att se kvinnor kräla i skiten kring ett brustet avloppsrör.
Tänk vad otroligt intressant och underhållande det ska bli, att se när ett lag kvinnor greppar hammare och skyffel för att uppföra världens första hus, någonsin, byggt endast av kvinnor.
Eller att se kvinnor röja skog och spränga berg för att bygga väg, parkeringsplats och köpcenter utanför stan.
Eller bara se släktens damer i blåkläder planera, köpa in, gjuta och uppföra en altan gemensamt.
Jag hade med enorm glädje tagit hand om både barn, matlagning, städning och tvätt för att åtnjuta denna föreställning med en god kall öl i ena handen och barnet i andra handen.
Citera
2015-05-07, 20:16
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Av alla hus byggda enbart av män är det säkert 0% som är byggda av kvinnor

Undra hur många patienter på ett sjukhus som bara haft manl...

Av alla hus byggda enbart av män är det säkert 0% som är byggda av kvinnor

Undra hur många patienter på ett sjukhus som bara haft manliga skötare? nästan inga

Undra hur många barn som bara haft manlig dagispersonal? nästan inga

Undra hur många kontor som bara städats av manliga städare? nästan inga

Undra hur många skolor som bara har manliga matsalspersonal? nästan inga

Dina argument är idiotiska. På riktigt inte alls

Precis min åsikt!
Jag antar du är feminist?
Jag antar du vill ha jämlikhet?
Jag antar att du tycker ovan frågor är tecken på ojämlikhet?
Du, antar mina argument är idiotiska!

Men, nej!
Det är ju precis även mina åsikter.
Dessa yrken skall bestå av 50 % manlig arbetskraft: Dagispersonal, manliga skötare, städare och matsalspersonal.

Och dessa yrken skall bestå av 50% kvinnlig arbetskraft:
betongarbetare, elektriker, maskinreparatör, skogshuggare, lastbilschafför, snickare, rörläggare, målare, ställningsbyggare, asfalterade, bilreparatör, murare, sotare, vägbyggare, järnvägsbyggare, gruvarbetare, snöröjare, sophämtare, isolerare, plåtslagare, industriarbetare, takläggare, lantbrukare, sanerare, slaktare och verkstadsarbetare.

Som utför exakt samma arbetsuppgifter och därför har exakt samma lön.

Kan det bli mer jämlikt!? ...än TOTAL JÄMLIKHET

va sa ni nu då feminister, kan det bli bättre?
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-07 kl. 20:28.
Citera
2015-05-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ja, det var meningen med tråden att vi skulle gå från klarhet till klarhet.
Motsatsen kallas medeltida mörker eller feminism.

Som sagt, jag är beredd till i stort sett alla eftergifter för bli motbevisad i min övertygelse. Det kommer även bereda mig ett ofantligt nöje att se kvinnor kräla i skiten kring ett brustet avloppsrör.
Tänk vad otroligt intressant och underhållande det ska bli, att se när ett lag kvinnor greppar hammare och skyffel för att uppföra världens första hus, någonsin, byggt endast av kvinnor.
Eller att se kvinnor röja skog och spränga berg för att bygga väg, parkeringsplats och köpcenter utanför stan.
Eller bara se släktens damer i blåkläder planera, köpa in, gjuta och uppföra en altan gemensamt.
Jag hade med enorm glädje tagit hand om både barn, matlagning, städning och tvätt för att åtnjuta denna föreställning med en god kall öl i ena handen och barnet i andra handen.
Kall öl? Ni ska ju leva på en lön så du får allt ägna dig åt lite självhushållning, sylta och safta och sy familjens kläder och så där. Inga kvinnor kommer att sy kläder åt dej.

Det är ju inte heller bara att gå till mataffären och bli servad av kvinnor med det du behöver utan vill du ha mat och kläder till familjen får du jobba lite själv. Matvarorna går ju inte och ställer sig i hyllorna av sig själv så du sen kan gå och plocka.

Och så måste du städa, tvätta och laga mat till din gamla mamma och pappa, dina svärföräldrar och din handikappade moster och se till så att de får sin medicin tre gånger om dagen. Får du det svårt eller om din fru super upp lönen ska du inte förvänta dej nåt stöd av någon förstående socialsekreterare utan du får nog gå ut och försöka gå ut och tigga lite.

Och den där altanen kanske du kan glömma för hon kanske föredrar att sitta på en bar och dricka öl med tjejerna framför att sitta på en altan med dej. Ta en plaststol och sätt dej på gräsmattan.
Citera
2015-05-07, 21:02
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Kall öl? Ni ska ju leva på en lön så du får allt ägna dig åt lite självhushållning, sylta och safta och sy familjens kläder och så där. Inga kvinnor kommer att sy kläder åt dej.

Det är ju inte heller bara att gå till mataffären och bli servad av kvinnor med det du behöver utan vill du ha mat och kläder till familjen får du jobba lite själv. Matvarorna går ju inte och ställer sig i hyllorna av sig själv så du sen kan gå och plocka.

Och så måste du städa, tvätta och laga mat till din gamla mamma och pappa, dina svärföräldrar och din handikappade moster och se till så att de får sin medicin tre gånger om dagen. Får du det svårt eller om din fru super upp lönen ska du inte förvänta dej nåt stöd av någon förstående socialsekreterare utan du får nog gå ut och försöka gå ut och tigga lite.

Och den där altanen kanske du kan glömma för hon kanske föredrar att sitta på en bar och dricka öl med tjejerna framför att sitta på en altan med dej. Ta en plaststol och sätt dej på gräsmattan.

Varför ska vi leva på en lön?
Citera
2015-05-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Varför ska vi leva på en lön?
Det senaste var att du tyckte att män skulle gå hemma och bli försörjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in