2015-05-07, 13:05
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
I see, du är förespråkare för lösningen stoppa-kottar-i-frysfacket-på hold under tiden man jobbar.

Ja det är ju en finfin lösning, lösningen förr i världen var sprit på trasa som man stoppade i munnen på spädbarn så de skulle hålla käften.

Statistiken är just nufforna kring detta, och behöver du verkligen dem?

Forskare sitter sen på sina små kammare och klurar på varför nufforna ser ut som de gör, och här har du en av dem på handelshögskolan i Stockholm.
I denna artikel kan du säkert också finna andra studier och googla vidare.

http://www.va.se/nyheter/2013/12/05/varfor-ar-sa-manga-kvinnor-foretagare/

Hennes input är ju dock skojig….varför finns det så många kvinnliga företagare då villkoren för dessa är så kassa?
Nej, däremot är jag en förespråkare av att företagare borde kunna sätta upp en plan åtminstone så bra att barnafödande inte krockar med själva startandet av företaget.

Tack för att du bifogade en länk till Veckans Affärer som verkar säga att folk med lite vilja faktiskt kan starta eget "trots" alla "hinder", vilket är precis tvärt emot det du säger, men jag frågade alltså om du har någon statistik som stöder dina påståenden.
Citera
2015-05-07, 13:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Men visst, då kan vi återgå till det gamla jordbrukarsamhället så män kan stiga upp fem på morgonen för att mjölka korna och bära in ved och vatten och sen gå på åkrarna med barnet på ryggen som kvinnor gjorde i gamla tider, medan enbart män fick möjlighet att utbilda sig och uppfinna!

Hur långt skall du gå tillbaka i tiden då? Kvinnor har fått studera länge. Denna kvinnodominerade Ö är ju nutid! och den har till och med sämre standard än alla Afrikanska länder
Citera
2015-05-07, 13:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
hmm? Nu ska jag bråka med uven igen, du har sagt att Du tål det.

Det gör jag nog.

Citat:
Ok, så en hantverkare som är ung man går alltså släppa in i sitt hem men inte en ung kille som dammsuger?
Brukar inte hantverkare förresten ha med sig en grovdamsugare? Får de lov till detta uven?
Avsevärt mer "pålitligt" suga upp slipdamm än dammråttor?

Min erfarenhet är att jag eller min fru är hemma när vi har hantverkarbesök. Dels för att kontroll befordrar pålitlighet, dels för att även skickliga hantverkare kan behöva hjälp med att utföra arbetet på just det sätt som man själv önskar. Inte minst elektriker brukar behöva rätt mycket styrning, så de inte drar kablar på "skojiga" sätt. Just elektriker tar i regel så mycket betalt, att det är billigare att städa själv, så de brukar aldrig städa efter sig. I övrigt varierar det så klart.

Citat:
Är en rätt liten andel unga killar som är strulmuppar, den absolut största majoriteten är fullt pålitliga sötnosar precis som tjejerna och klarar pyssla med lite av varje.
Så visst jag är med på noterna på ditt förslag, MEN! lönerna måste vara skäliga, de ska ha pensionspoäng arbetsgivarersättning samt alla andra sociala förmåner som resten av arbetsmarknaden och det är här problemen sätter in.
Vill verkligen skattebetalare sponsra rika människor till städhjälp?
För ingen ensamstående asstressad sjuksyrra kommer ju någonsin ha råd med att ha en manlig piga i sitt hem.

Statistiken är tydlig när det gäller pålitligheten, särskilt hos unga män. Sötnosfaktorn kan jag inte bedöma, men det behövs inte så många strulputtar, även om procenttalet är lågt, för att det lätt skall bli betydande problem. Försiktighetsprincipen gillas ofta av oss konservativa.

Just för att lönekostnadspåslaget är för drygt, som jag vill se treårskontrakt som längst, ty det är här kostnaderna skenar iväg och omöjliggör hela idén. Och det är inte sponsring om staten plockar in lägre skatt.

Så klart kommer inte en ensamstående att ha råd, men man skall inte vara ensamtstående, utan parbildning är det normerande, i alla fall om det finns barn med i bilden. Men den driftiga kvinnliga företagaren, som har en halvtidspiga hemma, kan utveckla sitt företag, så att hon kan anställa ytterligare en kvinna, som därmed inte är arbetslös och kostar skattepengar. En god utveckling för alla, utom för jämlikhetsivrarna så klart, men de är i regel litet stolliga.
Citera
2015-05-07, 13:17
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, så får kvinnor utforma samhället på sina villkor. Det kanske inte blir exakt som du vill ha det men det är du ju fullt nöjd med.

Och så utestänger vi män från utbildning, de ska inte behöva bry sina små hjärnor med att tänka! De kan börja sköta hemmet och serva kvinnor istället som 5-åringar så att kvinnorna kan ägna sig åt att bygga samhället!

Som sagt, jag ställer upp på allt för nöjet att se ett gäng kvinnor gemensamt i egen regi,
laga avloppsrören som sprungit läck.
Bygga ett hus.
Renovera en bil.
Starta ett tillverningsföretag.
Laga en gräsklippare.
Bygga en altan.
Uppfinna något.
Anlägga en väg.
Anlägga ett motionsspår.
Bygga en lekstuga.
Starta ett fotbollslag.
Starta gruvprojektering.
Bygga en brygga.
Anlägga en hamn.
Bygga oljetanker.
Bygga internet.
Såga ner träd.
Såga plank.
...eller bara se ett gäng kvinnor i skitiga overaller ta sig an en uppgift UTAN hjälp av män.

Tänk om kvinnor inte bara kunde prata om allt de är kapabla till, utan faktisk oxå gjorde och utförde allt som män gör, i en lycklig värld av TOTAL JÄMLIKHET!
Citera
2015-05-07, 13:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Tänk om kvinnor inte bara kunde prata om allt de är kapabla till, utan faktisk oxå gjorde och utförde allt som män gör, i en lycklig värld av TOTAL JÄMLIKHET!

Mm fast nu finns det ju en hel del kvinnor som kan det där också men de kvinnor som faktiskt kan det där står inte och gapar och skriker som feministerna, om hur de kan allt de låter resultatet tala för sig själva
Citera
2015-05-07, 13:35
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Mm fast nu finns det ju en hel del kvinnor som kan det där också men de kvinnor som faktiskt kan det där står inte och gapar och skriker som feministerna, om hur de kan allt de låter resultatet tala för sig själva

Vad tänker du på?
Citera
2015-05-07, 13:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vad tänker du på?

Alla dessa saker du radar upp. Det finns fullt med dugliga kvinnor till dessa yrken, men dessa kvinnor till skillnad från feministerna skriker inte om hur de kan göra dessa saker de låter helt enkelt sitt arbete tala för sig själv
Citera
2015-05-07, 14:31
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Alla dessa saker du radar upp. Det finns fullt med dugliga kvinnor till dessa yrken, men dessa kvinnor till skillnad från feministerna skriker inte om hur de kan göra dessa saker de låter helt enkelt sitt arbete tala för sig själv

Säkert.
Men det duger inte att bara snacka om det.

(Undrar, hur många promille eller del av promille, av husen som är byggda, är byggda av endast kvinnor. Av världens tiotals miljoner hus byggda av enbart män.)
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-07 kl. 14:46.
Citera
2015-05-07, 15:04
Medlem
Citat:
Säkert.
Men det duger inte att bara snacka om det.

(Undrar, hur många promille eller del av promille, av husen som är byggda, är byggda av endast kvinnor. Av världens tiotals miljoner hus byggda av enbart män.)

Av alla hus byggda enbart av män är det säkert 0% som är byggda av kvinnor

Undra hur många patienter på ett sjukhus som bara haft manliga skötare?

Undra hur många barn som bara haft manlig dagispersonal?

Undra hur många kontor som bara städats av manliga städare?

Undra hur många skolor som bara har manliga matsalspersonal?

Dina argument är idiotiska. På riktigt
Citera
2015-05-07, 15:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Av alla hus byggda enbart av män är det säkert 0% som är byggda av kvinnor

Undra hur många patienter på ett sjukhus som bara haft manliga skötare?

Undra hur många barn som bara haft manlig dagispersonal?

Undra hur många kontor som bara städats av manliga städare?

Undra hur många skolor som bara har manliga matsalspersonal?

Dina argument är idiotiska. På riktigt

Undrar hur många barn som enbart haft manliga mödrar.

Alldenstund reproduktion är en helt avgörande mänsklig aktivitet, så är barnafödandet ett av de allra viktigaste samhällsbördorna.
Citera
2015-05-07, 16:07
Medlem
Citat:
Hur långt skall du gå tillbaka i tiden då? Kvinnor har fått studera länge. Denna kvinnodominerade Ö är ju nutid! och den har till och med sämre standard än alla Afrikanska länder
Hallå? Det är ju du som tror att Sverige ska bli ett gammalt jordbrukarsamhället igen?
Citera
2015-05-07, 16:11
Medlem
Citat:
Som sagt, jag ställer upp på allt för nöjet att se ett gäng kvinnor gemensamt i egen regi,
laga avloppsrören som sprungit läck.
Bygga ett hus.
Renovera en bil.
Starta ett tillverningsföretag.
Laga en gräsklippare.
Bygga en altan.
Uppfinna något.
Anlägga en väg.
Anlägga ett motionsspår.
Bygga en lekstuga.
Starta ett fotbollslag.
Starta gruvprojektering.
Bygga en brygga.
Anlägga en hamn.
Bygga oljetanker.
Bygga internet.
Såga ner träd.
Såga plank.
...eller bara se ett gäng kvinnor i skitiga overaller ta sig an en uppgift UTAN hjälp av män.

Ja visst!

Vi ska införa yrkesförbud för män, förbud för män att studera och avskaffande av manlig rösträtt!

Jag tror du har funnit receptet för TOTAL JÄMLIKHET! Grattis!

Denna tråd har verkligen gått från klarhet till klarhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in