Citat:
Ursprungligen postat av
Pickmylussy
Yttrar har de producerat grymt... Renodlade forwards?
Tom brist i landslaget..... Tror tyvärr inte på detta.
Ja yttrar från akademin
Forwards har de förädlat
Leidson, Van Wolfvinkel, Ismailov mdfl
Kan inte Sportings elva men det är ett lag man går till inte för pengarna utan för utvecklingen. Dessutom är det ju jävligt klantigt av Feynoord suppotrarna att bränna broar genom att baktala JG tjej vad har hon gjort dom liksom!?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rastapopulos
Fast att John fått smak på pengar är väl dock ingen hemlighet? Feyenoord ska ju ha blivit chockade över vad han begärde i lön när man försökte värva tillbaka honom nu i våras.
Att Sporting är intresserade av Guidetti och i så fall uppenbarligen ser potential i honom får väl ses som positivt då det är en klubb som vet hur man utvecklar spelare. Att han skulle hamna i någon slags mediaskugga bara för att flyttar till Portugal tror jag dock inte på, sett till hur det har rapporterats om den iskalla skotska ligan under säsongen.
Mediaskugga tror jag inte dock är det bra att han inte hamnar i en liga som den Franska där Guidetti helt plötsligt ska få mer attention än både Kiese-Thelin och Toivonen och hamna på någon pseudo Zlatan nivå i form av exponering tack vare genierna Osmanbegovic, Lundh och Ekwall som rattar TV4 gruppens matcher....
I Portugisiska ligan kan han puttra på lugnt. Benfica och Porto själ all uppmärksamhet. Någon nämnde att det är massa stryklag i Portugal det är inte riktigt sant de andra lagen håller hög klass sett till lön och status.
Lag som Gil Vicente, Paccos Ferreria, Belenenses, Vit Guimaraies mdfl kan ha årgångar där de kan hota. Benfica, Porto, Sporting och Braga skulle alla leka hem Allsvenskan. De tre förstnämnda skulle också vinna i Holland.
Han kommer ställas mot bra motstånd
få en hel försäsong
Vara förstaval (iaf ifrån värvningssidan)
Få pastejer av Nani
Spela Europa League
Det ser positvit ut för JG onekligen