2015-05-06, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Jag håller med dig helt. Som de flesta vet gillar jag Hizbollah starkt. Jag började med att studera dom när jag fotfarande var ett barn och har inte slutat en.
Inte nog med att de är bland världens bästa soldater. Utan rent ideologiskt som du nämner, de vill ha en värld där sunni, shia, kristna och judar lever sida vid sida.
Visst var de en bit radikala i början av sin födelse. Men det de står för idag är mitt enda hopp för Mellanöstern.

Jag är lågt ifrån ensam om att gilla Hizbollah. Kolla den här videon, folk gråter bara de får se en skymt utav Nasrallah. Miljoner människor älskar honom, han är själva definitionen av en ledare:https://www.youtube.com/watch?v=4dUSa3xxvbk

3:52, jag tror det är Jihad Imad Mughniye som man kan se bakhuvudet av där, grym grabb, må han vila i frid
Citera
2015-05-06, 06:59
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Läste det innan också. Och det jag kom och tänka på är att jag tycker det är bra att Nasrallah går ut och berättar för sitt folk varför det är så viktigt att Syrien inte faller.
Det är ingen hemlighet att Hizbollah behöver Syrien för att överleva. Syrien är Hizbollahs bro till Iran.

Citat:
Ursprungligen postat av R.Ravmundsen
Vad jag har förstått så är Hizbollahs engagemang i Syrien inte helt okontroversiellt i de egna leden. Att Nasrallah uttalar sig på det här sättet skulle kunna ses som ett sätt att skapa större förståelse bland de de egna för bibehållna och även för intensifierade insatser i Syrien. Det är ju rimligtvis lättare för Hizbollahs soldater, deras anhöriga och övriga sympatisörer att acceptera att liv offras till stöd för Assad-regimen om dess fall skulle innebära Hizbollahs undergång.

Hizbollah ska hämnas och göra en motattack i Syrien vid gränsen mellan Libanon och Syrien.

Ett par hundra Hizbollah befinner sig i Syrien.

Man kommer inte säga när man ska attackera, det märks när man väl gör det, så attacken får tala för sig själv.

Karta:
http://ichef.bbci.co.uk/news/375/media/images/72958000/gif/_72958546_syria_yabroud_464map.gif

Citat:
Hezbollah vows to attack al-Nusra rebels 'inside Syria'

Hezbollah leader Hassan Nasrallah says his Lebanese Shia group will launch an attack inside Syria on Sunni militants fighting for the al-Nusra Front.
Mr Nasrallah said the mountainous border area of Qalamoun would be the target, but did not specify when.
He said Syrian rebel forces, which frequently target Hezbollah across the border, posed an unacceptable threat.
Hezbollah, an ally of Syrian President Bashar al-Assad, has sent hundreds of fighters to join the Syrian civil war.

when the operation would begin adding: "Even when we start, we will not issue a statement. When we begin, the operation will speak for itself."
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-32596511
Citera
2015-05-06, 07:03
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Jag är kristen och ser verkligen upp till Hizbollah jag diggar dom som in i helvete, de är riktigt grymma och gillar deras politiska intressen att de strider emot sionism etc..

Jag tycker verkligen att om världen ska bli en bättre plats så måste man bli av med sionisterna och har tyckt detta redan innan jag visste vilka Hizbollah är sen att jag fick reda på vilka de var och stod för fick mig att gilla dom riktigt mycket. Jag respekterar dom som fan och tycker att alla länder borde ha sin egna Hizbollah må Gud beskydda dom.
Ingen riktig kristen stödjer en muslimsk skitorganisation som hezbollah. Hezbollah attackerade Israel oprovocerat och fick fly med svansen mellan benen när Israel krossade dem. Så vad finns att vara imponerad över?

Du vill alltså att alla länder ska ha muslimsk milis? Är du dum i huvudet? Världen vore en bättre plats utan muslimer.

Iaf kommer inte hezbollah avgöra det här kriget, de har noll stridsvärde och blev ju fullkomligt förnedrade i 2006-kriget.
Citera
2015-05-06, 07:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Ingen riktig kristen stödjer en muslimsk skitorganisation som hezbollah. Hezbollah attackerade Israel oprovocerat och fick fly med svansen mellan benen när Israel krossade dem. Så vad finns att vara imponerad över?

Du vill alltså att alla länder ska ha muslimsk milis? Är du dum i huvudet? Världen vore en bättre plats utan muslimer.

Iaf kommer inte hezbollah avgöra det här kriget, de har noll stridsvärde och blev ju fullkomligt förnedrade i 2006-kriget.

k.
Citera
2015-05-06, 14:51
Medlem
Citat:

Ingen riktigt kristen? Ingen riktigt kristen sitter o skriver om hur muslimer är skit och att världen är bättre utan dom, kristendomen handlar om kärlek och fred och lär inte ut att hata så som du gör, räcker bara med ditt namn att du hatar svarta också, världen vore en bättre plats utan såna som dig som bara hatar.

Många kristna i Mellanöstern älskar Hizbollah, dock finns det efterblivna kristna i Libanon som inte gillar dom eftersom de hjälper Assad och de gillar inte Assad, men de fattar inte att om Assad faller står dom på tur, de hjälper oss kristna inte bara kristna de hjälper alla som är utsatta och blir offer i krig de bryr sig om folket spelar ingen roll vilken religion du har.

Men fortfarande finns det många I libanon som gillar de en undersökning utav de kristna i Libanon och deras ställning till Hizbollah:
Citat:
The survey revealed that 66 percent of Christians support Hezbollah’s military intervention in Syria, in comparison to only 39 percent in June 2013 and 53 percent in February 2014.

Israel krossade inte Hizbollah någonstans det var Hizbollah som vann kriget och tror du judar/sionister är bättre än muslimer? De hatar allt och alla till och med kristna.

Jag snackade inte om att alla länder ska ha en muslimsk milis, jag snackade om att varje land ska ha sin egna Hizbollah och med det menade en milis som strider emot sionisterna behöver inte vara en muslimsk milis, dessutom finns det kristna och sunni muslimer i Hizbollah.

Hizbollah är en stor faktor och spelar stor roll i kriget, de är Mellanösterns starkaste milis, med avancerade vapen och är väl organiserade och tränade.

En kristen sångare som hyllar Hizbollah:
https://www.youtube.com/watch?v=pdZgkGI5h0A

Hizbollah soldat som står framför Maria:
https://pbs.twimg.com/media/BjBYhkKCIAAg2_P.jpg
Senast redigerad av Maffianos 2015-05-06 kl. 15:04.
Citera
2015-05-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ingen riktigt kristen? Ingen riktigt kristen sitter o skriver om hur muslimer är skit och att världen är bättre utan dom, kristendomen handlar om kärlek och fred och lär inte ut att hata så som du gör, räcker bara med ditt namn att du hatar svarta också, världen vore en bättre plats utan såna som dig som bara hatar.

Många kristna i Mellanöstern älskar Hizbollah, dock finns det efterblivna kristna i Libanon som inte gillar dom eftersom de hjälper Assad och de gillar inte Assad, men de fattar inte att om Assad faller står dom på tur, de hjälper oss kristna inte bara kristna de hjälper alla som är utsatta och blir offer i krig de bryr sig om folket spelar ingen roll vilken religion du har.

Men fortfarande finns det många I libanon som gillar de en undersökning utav de kristna i Libanon och deras ställning till Hizbollah:

Israel krossade inte Hizbollah någonstans det var Hizbollah som vann kriget och tror du judar/sionister är bättre än muslimer? De hatar allt och alla till och med kristna.

Jag snackade inte om att alla länder ska ha en muslimsk milis, jag snackade om att varje land ska ha sin egna Hizbollah och med det menade en milis som strider emot sionisterna behöver inte vara en muslimsk milis, dessutom finns det kristna och sunni muslimer i Hizbollah.

Hizbollah är en stor faktor och spelar stor roll i kriget, de är Mellanösterns starkaste milis, med avancerade vapen och är väl organiserade och tränade.

Du har helt rätt, Libaneser som är kristna har fortfarande ett ont öga till Syriska regimen pga ockupationen av Libanon. Man är helt enkelt för blåsta för att se vad som kommer hända om salafister övertar makten i Syrien. man behöver komma över det som varit och inte vara så jävla högfärdiga. Libanesiska trupper har inget att sätta emot när Libanon förmodligen blir nästa oroshärd.
Tripoli är ett terrorfäste som bara väntar på att få gro. Vi ser vad som händer när gränserna blir flytande.
Citera
2015-05-06, 15:33
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:

Du är ju galen. Muslimernas slutmål är att utplåna alla kristna över hela världen, att vara emot dem är inte hat utan självförsvar. Islam har som mål att erövra hela världen, detta är väl dokumenterat. Enda skillnaden mellan en radikal muslim och en moderat muslim är att den moderata muslimen vill vänta med utplånandet tills deras mytologiske mahdi framträder. ISIS är förövrigt ett praktexemplar på islams sanna ansikte.

Jag ogillar inte svarta utan ser helt enkelt ned på dem eftersom de är hamiter, om du hade läst din Bibel som en riktig kristen hade du vetat att Noa förbannade Hams efterkommande och förklarade dem lägre stående. "Kanaan ska vara sina bröders träl", det är därför en moralisk plikt att betrakta svarta som slavar och ingenting annat. Annars är man inte god. Finns även en gammal sång som väl beskriver svartas karaktär: "Hälften djävul, hälften barn":
http://en.wikipedia.org/wiki/The_White_Man%27s_Burden

Hezbollah vann inte alls kriget. Israel avancerade framåt, Hezbollah backade. När kriget slutade i eldupphör hade Hezbollah både förlorat mark och fler soldater, det är knappast en seger. Israel uppnådde dessutom krigsmålet som var att förstöra Hezbollahs förmåga att avfyra fler raketer.
Senast redigerad av Hegernataren 2015-05-06 kl. 15:45.
Citera
2015-05-06, 16:27
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Du är ju galen. Muslimernas slutmål är att utplåna alla kristna över hela världen, att vara emot dem är inte hat utan självförsvar. Islam har som mål att erövra hela världen, detta är väl dokumenterat. Enda skillnaden mellan en radikal muslim och en moderat muslim är att den moderata muslimen vill vänta med utplånandet tills deras mytologiske mahdi framträder. ISIS är förövrigt ett praktexemplar på islams sanna ansikte.

Jag ogillar inte svarta utan ser helt enkelt ned på dem eftersom de är hamiter, om du hade läst din Bibel som en riktig kristen hade du vetat att Noa förbannade Hams efterkommande och förklarade dem lägre stående. "Kanaan ska vara sina bröders träl", det är därför en moralisk plikt att betrakta svarta som slavar och ingenting annat. Annars är man inte god. Finns även en gammal sång som väl beskriver svartas karaktär: "Hälften djävul, hälften barn":

Hezbollah vann inte alls kriget. Israel avancerade framåt, Hezbollah backade. När kriget slutade i eldupphör hade Hezbollah både förlorat mark och fler soldater, det är knappast en seger. Israel uppnådde dessutom krigsmålet som var att förstöra Hezbollahs förmåga att avfyra fler raketer.

Snälla håll dig till invandring och integration trådarna, man får ont i huvudet av dina inlägg. Du låter som en bitter och ful svensk man vars existens går ut på att hata alla andra för att inte inse hur jävla patetisk man du själv är. Vi har inget intresse av att förvandla denna tråden till islams vara eller icke vara. Tror nog en kristen libanes representerar den kristna religionen bra mycket bättre en en ateistisk muslim och afrikan hatare.

Pinsam människa.
Citera
2015-05-06, 16:34
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Snälla håll dig till invandring och integration trådarna, man får ont i huvudet av dina inlägg. Du låter som en bitter och ful svensk man vars existens går ut på att hata alla andra för att inte inse hur jävla patetisk man du själv är. Vi har inget intresse av att förvandla denna tråden till islams vara eller icke vara. Tror nog en kristen libanes representerar den kristna religionen bra mycket bättre en en ateistisk muslim och afrikan hatare.

Pinsam människa.
Du lillen jag är 100% kristen och ingen gudlös ateist. Jag tysk och jag har aldrig skrivit i I&I så inte många rätt där. "Kristna" libaneser är ingenting annat än muslimer i kristna kläder, givetvis har de inte kunnat bevara en hederlig kristendom omgärdade av muslimska pirayor. Sedan att jag är ful gör ingenting eftersom jag är rik som ett troll.

Du verkar förövrigt hatiskt inställd till svenskar, vad gör du isåfall här? Borde du inte flytta tillbaka till ditt älskade kalifat?
Citera
2015-05-06, 16:36
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

Till och börja med vill jag säga att jag också är kristen.

Historien med Noa är taget ur sitt perspektiv. Kanaan kom på Noa när han hade däckat naken efter en fylla. Noa uttalade då de orden i affekt. Men det spelar ändå ingen roll. Noa har ingen som helst makt att fördöma en annan människa på det sättet. Endast gud har den makten. Samtidigt säger guds son att alla är lika mycket värda. Så att vi ska betrakta svarta som slavar är fel.

Hizbollah vann kriget 2006, det spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det. Dom chockade hela den israeliska försvarsmakten.
Finns byar som IDF aldrig lyckades ta under kriget 2006 trots att de satte in elitstyrkan Golani brigade. Israel släppte 600 bomber/dag över "Hizbollah mål"
Inte ett skit hjälpte. Israel tvingade evakuera 500.000 ifrån norra Israel, så att raketelden upphörde är skitsnack. Israel lyckades inte med något utav sina mål. Supertanken Markavan havererade, flottan blev träffad av kryssningsmissiler samtidigt som marktrupperna led stora förluster och inte lyckades ta de strategiskt viktiga byar som behövdes. Med andra ord knockade Hizbollah en utav världens starkaste militärmakter.

Det är onödigt att gå OT. Jag har haft den här debatten 100 gånger här i tråden. Du kan gå tillbaka och läsa, finns källor på allt.
Citera
2015-05-06, 16:39
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Du lillen jag är 100% kristen och ingen gudlös ateist. Jag tysk och jag har aldrig skrivit i I&I så inte många rätt där. "Kristna" libaneser är ingenting annat än muslimer i kristna kläder, givetvis har de inte kunnat bevara en hederlig kristendom omgärdade av muslimska pirayor. Sedan att jag är ful gör ingenting eftersom jag är rik som ett troll.

Du verkar förövrigt hatiskt inställd till svenskar, vad gör du isåfall här? Borde du inte flytta tillbaka till ditt älskade kalifat?

Du behöver inte förklara vad du är, det är väldigt enkelt och genomskåda dig, du är inte speciell, vi har sett många okunniga som kommit in här och lekt allan för att sedan fly med svansen mellan bena då man inte har någon verklighetsbaserad information att upprätthålla sitt hat med.

"Kristna" libaneser är ingenting annat än muslimer i kristna kläder" = den kommentaren av dig säger väl det mesta.
Citera
2015-05-06, 16:41
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Till och börja med vill jag säga att jag också är kristen.

Historien med Noa är taget ur sitt perspektiv. Kanaan kom på Noa när han hade däckat naken efter en fylla. Noa uttalade då de orden i affekt. Men det spelar ändå ingen roll. Noa har ingen som helst makt att fördöma en annan människa på det sättet. Endast gud har den makten. Samtidigt säger guds son att alla är lika mycket värda. Så att vi ska betrakta svarta som slavar är fel.
Där har vi isåfall olika åsikter. Jag och många andra anser att varje ord som är skrivet i Bibeln är där av en anledning. Dessutom upphävde aldrig Jesus det Gamla Testamentet utan det förblir minst lika viktigt som det Nya.

Citat:
Hizbollah vann kriget 2006, det spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det. Dom chockade hela den israeliska försvarsmakten.
Finns byar som IDF aldrig lyckades ta under kriget 2006 trots att de satte in elitstyrkan Golani brigade. Israel släppte 600 bomber/dag över "Hizbollah mål"
Inte ett skit hjälpte. Israel tvingade evakuera 500.000 ifrån norra Israel, så att raketelden upphörde är skitsnack. Israel lyckades inte med något utav sina mål. Supertanken Markavan havererade, flottan blev träffad av kryssningsmissiler samtidigt som marktrupperna led stora förluster och inte lyckades ta de strategiskt viktiga byar som behövdes. Med andra ord knockade Hizbollah en utav världens starkaste militärmakter.
Då måste du ha helt andra och ärligt talat ganska obskyra källor. Jag följde aktivt nyhetsrapporteringen under kriget och bilden jag fick var att Israel avancerade och att Hezbollah fick kasta in handuken.

Angående dina exempel ser de överdrivna ut:
Citat:
The IDF declared itself satisfied with the Merkava Mark IV's performance during the war.
Citat:
On 14 July 2006, INS Hanit a Sa'ar 5-class corvette of the Israeli Navy, suffered damage after being struck by a Hezbollah C-802 (or C-701) anti-ship missile. Four crew members were killed during the attack but INS Hanit stayed afloat, extricated itself and made the rest of the journey back to Ashdod port for repairs on its own power.
http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War#Israeli_response

Merkavan fungerade således bra och inga skepp förlorades.
Citat:
In the aftermath of the conflict US President George Bush said that Hezbollah was responsible for starting the war, and that the group suffered a defeat at the hands of Israel.[294] He dismissed claims of victory by Hezbollah leaders, asking: "how can you claim victory when at one time you were a state within a state, safe within southern Lebanon, and now you're going to be replaced by a Lebanese Army and an international force?"[294

British military historian John Keegan stated that the outcome of the war was "misreported as an Israeli defeat" due to anti-Israel bias in the international media. He concluded that Hezbollah had suffered heavy losses, and that a cease-fire came into effect before Israel could completely dislodge Hezbollah from its positions. He also stated that the casualties sustained by Israel during the war had alarmed the Israeli Government and High Command because Israel's small population is acutely vulnerable to losses in battle.[198]

Charles Krauthammer, a syndicated columnist and political commentator, citing an interview by which Nasrallah admitted that he would not have captured the soldiers had he known that it would lead to war, wrote, "Nasrallah's admission, vastly underplayed in the West, makes clear what Lebanese already knew. Hezbollah may have won the propaganda war, but on the ground it lost. Badly." He noted that Hezbollah's entrenched infrastructure along Israel's border was shattered and would not be easily rebuilt due to the presence of the Lebanese Army and a robust UNIFIL force, hundreds of Hezbollah's best fighters were killed in the war, and that many Lebanese were angry with Hezbollah for provoking a war which largely devastated the country.[304]
I övrigt upphörde ju kriget för att USA tvingade Israel att sluta. Så Hezbollah räddades av USA kan man säga.

Lite som 1973-kriget då Israel hade enkelt tagit hela Egypten ifall Sovjet inte hade hotat med kärnvapenkrig.
Senast redigerad av Hegernataren 2015-05-06 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in