Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
1. Assad saknar manskap. Det är nästan bara Allawiterna som strider på Assads sida och dem är en minoritetsbefolkning. Till och med druzerna vägrar strida för Assad. Detta är ett stort problem
Skitsnack..
Alawiterna har höga ranker i Syriens arme osv.., men att det bara är dom som strider på Assads sida stämmer ej.. Jag tror att det är ungefär 70% sunni muslimer som strider i SAA, resten är alawiter, kristna och finns vissa som är druzer.
Känner själv en snubbe ifrån syrien som jag var vän med han stupade, han var kristen och många ifrån det området han bodde i strider för SAA och är kristna.
Att det mest är alawiter som strider för Assad stämmer inte, men det finns cirka 2-3 miljoner alawiter i Syrien så ifall det skulle ske att terroristerna närmar sig Tartus/Latakia och de områden så kommer de möta hårt motstånd.
General Issam Zahreddine känner du säkert till, han är druzer bild på honom:
http://vignette4.wikia.nocookie.net/totalwar-ar/images/2/2b/Issam_Zahreddine.jpg/revision/latest?cb=20141012154724
Har läst att många skrivit om Hizbollahs roll i kriget och hur de stödjer regimen etc..
Det fanns 5000 Hezbollah i syrien, vet inte riktigt hur många det finns nu, cirka 500 har stupat.
Hizbollah kommer inte låta Assad falla, jag har också läst att Ryssland kommer att skicka vapen till Syriens arme som man aldrig sett innan i mellanöstern. Ryssland, Iran och Hizbollah kommer se till att Assad inte faller.
En riktigt grym video om ni inte sett den där Hassan Nasrallah har ett speech om Syrien:
http://www.liveleak.com/view?i=eb8_1399742817
Han sa en sak i videon som jag fick rysningar av: "Our response to any terrorist bombing against us, and I say this with full transparency, if we had 100 fighter in Syria they will become 200. If we had 1000 fighters they will become 2000. If we had 5000 fighters they will become 10000."
Ingen vet riktigt hur många som strider för Hizbollah men jag skulle själv gissa på att det är ungefär mellan 100-200 tusen.
Jag är kristen och ser verkligen upp till Hizbollah jag diggar dom som in i helvete, de är riktigt grymma och gillar deras politiska intressen att de strider emot sionism etc..
Jag tycker verkligen att om världen ska bli en bättre plats så måste man bli av med sionisterna och har tyckt detta redan innan jag visste vilka Hizbollah är sen att jag fick reda på vilka de var och stod för fick mig att gilla dom riktigt mycket. Jag respekterar dom som fan och tycker att alla länder borde ha sin egna Hizbollah må Gud beskydda dom.