Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-30, 21:24
Medlem
Feststämning när kamrat 4% får Allahianspolitrukerna att skjuta från höften.

Jodå, med majorens språkkravsexerciser kan nog mellanmjölksliberalerna överleva 2018 års val med 6% av rösterna.

Vad är det som kryper?

Ormet?

Nej, major Björklund inför den alltmer multikultiskeptiska folkopinionen.
Citera
2015-01-30, 21:27
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
FI är ett extremparti så det så.

Det är folkpartiet också.
Citera
2015-01-30, 21:43
Medlem
Flera artiklar idag om sprickorna inom FP. Jag gissar att det slutar med att Björklund och de som varit med på språktestsutspelet blir kickade och/eller degraderade och att hon med pattarna tar över.

Sedan är det godnatt totalt för FP.
Citera
2015-04-27, 12:29
Medlem
Bumpar tråden lite, då det höjs röster inom folkpartiet att gå tillbaka till "snällismen", mindre krav mer feminism och mjuka värden.

Samtidigt verkar Jan Björklund vägra att avgå. Vilken politik de än för så tycker han att han är mannen för jobbet.

Lite tecken på att det kanske blir som förutspåtts här i tråden, Björklund ersätts med Birgitta på landsdagarna, FP blir ungefär lika intressanta som miljöpartiet och uttåget ur riksdagen är ett faktum.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkpartister-vill-lamna-kravliberalismen
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bjorklund-beredd-leda-fornyelsearbetet
Citera
2015-04-27, 12:45
Medlem
longbow4ys avatar
Eftersom FP alltid gör det oväntade blir inte jag förvånad om Allan Widman står som ny partiordförande inom kort. Att alla allianspartier skall ha en kvinna som partiledare är nog uteslutet.
Citera
2015-04-27, 12:54
Medlem
Folkpartiet ska numera stå för att prata klarspråk och ställa krav på befolkningen samtidigt som man sparkade ut Mauricio Rojas när det väl gällde.
Och i ödesfrågan så har man istället etiketterat sig med naiva Ullentott, i EU bisarra Cecilia Malmström.

Förutsättningarna för att vända fp-skutan är nog väldigt dåliga med så fruktansvärt många dåliga val i bagaget.
Citera
2015-04-27, 16:36
Medlem
Jag har själv varit folkpartist men hoppat av efter det bisarra årsmötet i Trollhättan där busslaster med invandrare (mest syrianer) plötsligt dök upp tillsammans med vice partiledare Helene Odenjung. Hon valdes till mötesordförande och vi trollhättebor blev helt överkörda:

(FB) Folkpartiet Trollhättan, Dan Möllengård m fl. Samlingstråd

Enligt en "insatt person" så skall även Erik Ullenhag själv ha sagt ja till kuppen.

Ikväll skall det vara en debatt i kommunfullmäktige där "nya" Folkpartiet vill granska finansieringen av ett moskébygge. Det känns ganska logiskt - kristna syrianer ogillar ju muslimer. Min teori är nu att partiledningen försöker framhäva islamkritiska invandrare för att på så sätt vinna röster från SD.

Men samtidigt har man kastat ut barnet med badvattnet - numera har nästan alla tidigare medlemmar i Trollhättan lämnat Folkpartiet i protest mot årsmöteskuppen, så jag förstår inte hur partiledningen tänkte där?
Citera
2015-04-27, 16:47
Medlem
freeriderXIIs avatar
Björklund har fått ta emot en hel del skit p.g.a. svenska skolans sjunkande resultat i PISA undersökningen. Men ingen journalist eller sjuklöverpolitiker vågar peka ut den primära källan till de allt sämre resultaten nämligen massinvandringen. Flumskolarns avvecklande var i stort sätt positivt. Betyg tidigare och fler nationella prov var bra förändringar.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-04-27 kl. 17:06.
Citera
2015-04-27, 17:05
Medlem
KonungHonungs avatar
Hur långsökt är det att förutspå att folkölspartiet blivit lättölspartiet redan 2018?

Slopad värnskatt är en bra grej, synd bara att man inte lyckades få igenom den på hela åtta år i regeringsställning. Då är man inte längre trovärdig.
Senast redigerad av KonungHonung 2015-04-27 kl. 17:08.
Citera
2015-05-06, 09:01
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Hur långsökt är det att förutspå att folkölspartiet blivit lättölspartiet redan 2018?

Slopad värnskatt är en bra grej, synd bara att man inte lyckades få igenom den på hela åtta år i regeringsställning. Då är man inte längre trovärdig.

Fp;s svaga trovärdighet finns i deras rollbesättning Cecilia Malmström och Wickström, Ullenhag, Birgitta Ohlsson all dessa lurar i vassen för att göra Fp till det mest extrema invandrarpartiet.
De vill bara bli av med Björklund först.
Citera
2015-05-06, 12:21
Medlem
narkoluders avatar
Facebookgruppen: "folkpartiet i riksdagen-nej tack"
Ett tecken på att fp ligger risigt till?
Citera
2015-05-06, 18:48
Medlem
bl-gr-ns avatar
Fick ett SMS från DittVal.info. De gjorde en väljarundersökning.

Tänkte svara MP eller F! men dessa är så vedervärdiga att jag inte kunde, F!=Feministiskt Initiativ gick inte ens att välja

Eftersom jag tycker att FP, MP och F! är de mest avskyvärda av partierna, Inte för att jag tänker rösta på något annat parti än SD.

Tänkte jag skulle glädja de äckliga Euro-Globalisterna i Folkpartiet, genom att ljuga mig blå och svara FP.

Fast det bästa för Mig, Min Familj, Min släkt, samhället där jag och vänner (och harmlösa ovänner) bor samt vårt land. Är att Folkpartiet gör F! sällskap, långt borta från vår riksdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in