2015-04-30, 15:25
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Statistiken som jag visade upp är med meritpoäng. Du söker via gruppen "BI". Personen med lägst poäng (meritpoäng inräknat) i höstas, hade 14.45. Du har 18.90. Dvs. det finns ingen chans på jorden att du inte skulle komma in, såvida inte halva sverige får för sig att bli bibliotekarier 2015 och bumpar upp gränsen med 5 poäng (kommer inte hända 99.99% säker).

Sammanfattningsvis, grattis du kommer att komma in.

Gotcha. tack för ditt svar!
Citera
2015-05-04, 21:22
Medlem
daggeulricHs avatar
Går det på något vis att uppskatta ungefär hur långt ned på reservlistan man eventuellt kommer att hamna? Antagningsstatistiken vad gäller HP till det jag vill studera är 1.25, och mitt HP-resultat är 1.15. Är det helt kört? Det rör sig om kandidatprogram i globan utveckling i det här fallet.

Kram.
Citera
2015-05-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Går det på något vis att uppskatta ungefär hur långt ned på reservlistan man eventuellt kommer att hamna? Antagningsstatistiken vad gäller HP till det jag vill studera är 1.25, och mitt HP-resultat är 1.15. Är det helt kört? Det rör sig om kandidatprogram i globan utveckling i det här fallet.

Kram.

Beror väl lite på hur betygskravet har utvecklat sig genom terminerna. På rak arm känns det mörkt, men om det historiskt sett varit volatilt finns en liten chans. Kolla UHR!
Citera
2015-05-04, 22:05
Medlem
dutys avatar
Okej.
Vi säger såhär:

Jag har sökt 2 linjer.
Kommer inte in på urval 1 på linje 1.
Står i kö på linje 1 till urval 2.
Vad händer med linje 2?
Citera
2015-05-04, 22:19
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Okej.
Vi säger såhär:

Jag har sökt 2 linjer.
Kommer inte in på urval 1 på linje 1.
Står i kö på linje 1 till urval 2.
Vad händer med linje 2?
Inget, är du antagen så är du antagen. Detta framgår också väldigt tydligt på antagning.se.
Citera
2015-05-04, 23:22
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Beror väl lite på hur betygskravet har utvecklat sig genom terminerna. På rak arm känns det mörkt, men om det historiskt sett varit volatilt finns en liten chans. Kolla UHR!

Har kikat där. Programmet är två år gammalt men har dessa två år legat på mer eller mindre exakt samma intagningspoäng, det vill säga 1,25 när det kommer till HP. Jag antar att det talar för att det är kört.

Kram.
Citera
2015-05-05, 09:45
Medlem
Edit: fel tråd!
Senast redigerad av skuddle 2015-05-05 kl. 10:44.
Citera
2015-05-05, 15:55
Medlem
dutys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Inget, är du antagen så är du antagen. Detta framgår också väldigt tydligt på antagning.se.

Men om jag vill vara reserv på val 1..? Men samtidigt inte sumpa backupen på val 2?
Citera
2015-05-06, 07:23
Medlem
daggeulricHs avatar
Jag gjorde en sen anmälan till basåret i Östersund. Vill ni tro att det är möjligt att komma in på en sen anmälan?

Mina betyg är way over tidigare antagningsstatistik, men är det till någon hjälp i och med den sena anmälan? Går jag före de med sämre betyg på tidigare anmälan eller behandlar de min ansökning först när alla de som sökte i tid har bearbetats?

Basåret i Östersund verkar förövrigt vara en av de mindre attraktiva basåren, vilket förmodligen borde öka chanserna något.

Kram.
Citera
2015-05-06, 07:31
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Går jag före de med sämre betyg på tidigare anmälan eller behandlar de min ansökning först när alla de som sökte i tid har bearbetats?
När du gör en sen anmälan hamnar du sist i kön, så du har tyvärr inte någon större chans.
Citera
2015-05-06, 10:52
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
När du gör en sen anmälan hamnar du sist i kön, så du har tyvärr inte någon större chans.

Vad innebär "antagningspoäng" i urvalgrupp SA (sent anmälda)? Vad går de efter i det hår fallet? "944" står angivet.

Alla tidigare år verkar det ha kommit in ett antal på sen anmälan.

2012 - 15 antagna 0 reserver
2013 - 17 antagna 1 reserv
2014 - 11 antagna 11 reserver

En del fler som sökt programmet i år dock.

Kram.
Citera
2015-05-06, 10:54
Medlem
Citat:
Vad innebär "antagningspoäng" i urvalgrupp SA (sent anmälda)? Vad går de efter i det hår fallet? "944" står angivet.

Alla tidigare år verkar det ha kommit in ett antal på sen anmälan.

2012 - 15 antagna 0 reserver
2013 - 17 antagna 1 reserv
2014 - 11 antagna 11 reserver

En del fler som sökt programmet i år dock.

Kram.

Få inte upp dina förhoppningar så att du blir besviken, sen ringer du dit du sökt och frågar. De kommer svara på alla frågor och du slipper undra och lyssna på gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in