• 1
  • 2
2015-05-04, 10:50
Medlem
Hej!

Frskte skriva i en annan trd men fick inga svar s hoppas ngon kan hjlpa mig att bli klokare.

r det ngon som har erfarenhet av bankomater iTurkiet/Alanya?

Jag frskte ta ut pengar ifrn en bankomat med mitt visakort dr frra veckan men lyckades inte f ut ngra pengar, det stog bara "error". S jag gick till nsta automat ca 50m bort och resultatet blev samma dr "error" och inga pengar fick jag ut.

Nu kollade jag kontot d jag kom hem och ser att jag har tv stycken aviserade belopp p exakt dessa summor jag frskte ta ut.

Har jag blivit blst av bankomaterna eller vad r problemet? Har ringt min bank (Nordea) och dom kan inte hjlpa mig frens den 5/5 d aviseringsdatumet r satt.

Mvh
Citera
2015-05-04, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Hej!

Frskte skriva i en annan trd men fick inga svar s hoppas ngon kan hjlpa mig att bli klokare.

r det ngon som har erfarenhet av bankomater iTurkiet/Alanya?

Jag frskte ta ut pengar ifrn en bankomat med mitt visakort dr frra veckan men lyckades inte f ut ngra pengar, det stog bara "error". S jag gick till nsta automat ca 50m bort och resultatet blev samma dr "error" och inga pengar fick jag ut.

Nu kollade jag kontot d jag kom hem och ser att jag har tv stycken aviserade belopp p exakt dessa summor jag frskte ta ut.

Har jag blivit blst av bankomaterna eller vad r problemet? Har ringt min bank (Nordea) och dom kan inte hjlpa mig frens den 5/5 d aviseringsdatumet r satt.

Mvh

Nej hnde mig exakt likadant nr jag frskte anvnda ett maestrokort. Inga pengar drogs dock. Testa att kra p bara visa eller Mastercard nsta gng.
Citera
2015-05-04, 11:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Nej hnde mig exakt likadant nr jag frskte anvnda ett maestrokort. Inga pengar drogs dock. Testa att kra p bara visa eller Mastercard nsta gng.
dallie skrev ju att det var ett visakort
Citera
2015-05-04, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
dallie skrev ju att det var ett visakort

Jag sg det men misstnker att TS har ett electronkort, vldigt mnga som kallar sina electronkort fr visa. Men jag reserverar mig p att jag kan ha fel.
Citera
2015-05-04, 11:16
Medlem
Hej

Hnt ngot liknande fr mig i turkiet. Fast jag fick ut pengarna, men det gjordes tv dragningar av samma belopp. Men efter ngra dagar s gick den ena tillbaka och jag fick pengarna.

S avvakta lite, s lnge beloppet r reserverat s tror jag inte banken gr ngot och troligen fr du tillbaka beloppen.
Citera
2015-05-04, 11:38
Bannlyst
Lita aldrig p Turkar
Citera
2015-05-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Jag sg det men misstnker att TS har ett electronkort, vldigt mnga som kallar sina electronkort fr visa. Men jag reserverar mig p att jag kan ha fel.

I rlighetens namn s vet jag bara att jag har ett visakort, ska kolla upp det
Citera
2015-05-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuretupp
Lita aldrig p Turkar

ker nog aldrig dit igen efter det hr. Ingen super stor summa men det r nd 8000:- som str reserverat
Citera
2015-05-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Hej

Hnt ngot liknande fr mig i turkiet. Fast jag fick ut pengarna, men det gjordes tv dragningar av samma belopp. Men efter ngra dagar s gick den ena tillbaka och jag fick pengarna.

S avvakta lite, s lnge beloppet r reserverat s tror jag inte banken gr ngot och troligen fr du tillbaka beloppen.

Tack fr svar!

Hur lnge tog det fr dig att f tillbaka dom? Slutar vl med att man fr gra en kortreklamation och vnta p en massa processer
Citera
2015-05-04, 12:02
Medlem
Sjukt, har hnt mig med i just Turkiet. :P
Det rrde sig dock bara om en dryg femhundring, s det var egentligen inte hela vrlden. Blev dock ganska s arg nr det vl hnde. Kan tillgga att jag har Mastercard ifall det skulle ha ngon betydelse.
Citera
2015-05-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Sjukt, har hnt mig med i just Turkiet. :P
Det rrde sig dock bara om en dryg femhundring, s det var egentligen inte hela vrlden. Blev dock ganska s arg nr det vl hnde. Kan tillgga att jag har Mastercard ifall det skulle ha ngon betydelse.

Ja jag blev ocks arg d man inte vet hur det hela ska sluta

Verkar vara ett ganska vanligt problem dr nere.
Fick du tillbaka pengarna efter ngra bankdagar eller gjorde du en kortreklamation?
Citera
2015-05-04, 13:10
Medlem
Knotknets avatar
Har aldrig haft problem dr. Se till att det r en ATM-automat bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in